Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Olympiastenger (de med kulelager og slikt som gjør at den biten vektene sitter fast på, snurrer rundt) veier vanligvis 20 kg.

"Vanlige" vektstenger veier alt fra 5 - 10 kg, som jeg har sett / hørt.

6539744[/snapback]

dem fleste jeg har sett er 20kg pluss låseskruer 2*2,5kg = 25kg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker for noen år siden (5, for å være nøyaktig), da tok jeg litt over kroppsvekta mi. (52,5kg) jeg veide da ca 50kg. Men mens kroppsvekta har økt med omlag 17kg, så har vekten av stanga med vekter kune steget med ca 10 kg... hmm

Merkelig det der

Endret av C@sh
Lenke til kommentar

Bah.. Det er så mange som tar like mye, eller mer enn meg, og som ikke trener, mens jeg trener benk fast 2 ganger i uken.. :p

Men det går oppover og oppover da heldigvis.. Og begynte jo med et elendig utgangspunkt.. (tok 40kgx6..) :blush:

En vakker dag tar jeg 100 i benken! Da skal jeg skrive en skrytepost her i capslock..! :p

(tar forresten 70kg nå..)

Lenke til kommentar

75kg på mitt beste i vinter. Liker høsten og vinteren, da er man i form. Vår og sommer er ikke fullt så gode treningsperioder.

Jeg veier 65kg og er 183 høy. Synes det er ganske bra. Den gangen jeg tok maks veide jeg 70kg og hadde i meg kreatin og tilskudd av protein og karbohydrater. Meget fornøyd var jeg. :)

Lenke til kommentar
75kg på mitt beste i vinter. Liker høsten og vinteren, da er man i form. Vår og sommer er ikke fullt så gode treningsperioder.

Jeg veier 65kg og er 183 høy. Synes det er ganske bra. Den gangen jeg tok maks veide jeg 70kg og hadde i meg kreatin og tilskudd av protein og karbohydrater. Meget fornøyd var jeg. :)

6593106[/snapback]

65 og du er 183? Ekke det ganske lite? (tok en BMI, og du var nesten "underweight") Er selv 185 men nærmere 80 kg.

:hmm:

on-topic: makser på 90, trener med 50. (3x10)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

6593106[/snapback]

65 og du er 183? Ekke det ganske lite? (tok en BMI, og du var nesten "underweight") Er selv 185 men nærmere 80 kg.

:hmm:

on-topic: makser på 90, trener med 50. (3x10)

6593122[/snapback]

Er ikke så veldig lite, er selv 179cm og veier 65

Ser det på forskjellen i resultat og. (hvis det ikke er tilfeldig) Du makser 90 og trener med 50x10x3. da jeg tok 82 i maks trente jeg med 60x12x3.

Har gått over til 3x3 nå da med gode resultater :)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

6593106[/snapback]

Jeg har aldri brukt proteintilskudd.

Skjønner vitsen, men holder meg "helt clean".

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

6593106[/snapback]

Jeg har aldri brukt proteintilskudd.

Skjønner vitsen, men holder meg "helt clean".

6593368[/snapback]

Det er ikke farlig å ta tilskudd av noe, man holder seg ''clean'' uansett. Det er som om du skulle gå fra 4 måltider om dagen, til 6 måltider pga. bulk. Ikke noe farlig. Du kan ta proteinpulver så mye du orker, uten at det er farlig. Men så klart det som anbefalt.

Edit: En ting til Xtra, min vekt er helt perfekt og er normalvektig. Når jeg er oppe i 70-72 om vinteren, så er det ingen fare. Om sommeren skal man ha six-pack, og ikke lubben mage fra vinter-sesongen. Det skal forbrennes fett om sommeren.

Jeg har en BMI på 19. Under 18.5 er man undervektig.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...