Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En jeg kjenner tok 120kg når han var 16år og gikk i 10 klasse. :dribble:

6210166[/snapback]

Husker jeg greide 120 ved 17 års alder og 68,5 kg kroppsvekt. Men det måtte litt mer kjøtt på kroppen til for å komme videre. Benkpress er uansett en dårlig øvelse både for trening og styrkemåling, det er veldig mye teknikk inne i bildet.

:)

Lenke til kommentar
Jeg klarte 70 kg med 3 reps i går! :)

 

Prøvde 75 kg etterpå og klarte det når sikreren stabiliserte løftet (hjalp litt).

 

er litt stolt ettersom jeg aldri har hatt noe særlig fremgang i benk og plutselig virker det som om det løsner litt :)

6210003[/snapback]

 

Det er veldig god fremgang mtp. at det nesten er dobbelt så mye som du tok i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar
En jeg kjenner tok 120kg når han var 16år og gikk i 10 klasse. :dribble:

6210166[/snapback]

Benkpress er uansett en dårlig øvelse både for trening og styrkemåling, det er veldig mye teknikk inne i bildet.

:)

6210757[/snapback]

Benkpress er ikke noen dårlig øvelse for trening. :roll:

Det er en bra øvelse pga at du aktiviserer store deler av muskelfibrene i brystet. I tillegg er det en øvelse som man kan legge på mye vekt, som igjen hjelper på mer effektiv mikrotrauma.

Lenke til kommentar
Vi har bare ett unntak der, og det er om du ikke er trent som Bruce Lee på den alderen. Nekter å tro du tok 120 kg når du var 17.Selvfølgelig har egenvekt mye å si på hvor mye du greier å løfte.

Og progresjonen, 10kg på 4 år ?

6212385[/snapback]

Det er fult mulig å ta 120 som 17. Det er meget bra det er det ikke noen tvil om. Jeg kjenner flere som har tatt 120 i en alder av 17 år. Hvis man henger litt i styrkeløft miljøer ser man at dette ikke er så uvanelig. Jeg kjenner også flere som er meget sterke, men ikke ønsker å delta i noen form for konkuranse. Selv om 120 kanskje er langt unna for deg, er det flere som tar dette vett du.

Lenke til kommentar
Vi har bare ett unntak der, og det er om du ikke er trent som Bruce Lee på den alderen. Nekter å tro du tok 120 kg når du var 17.Selvfølgelig har egenvekt mye å si på hvor mye du greier å løfte.

Og progresjonen, 10kg på 4 år ?

6212385[/snapback]

Det er fult mulig å ta 120 som 17. Det er meget bra det er det ikke noen tvil om. Jeg kjenner flere som har tatt 120 i en alder av 17 år. Hvis man henger litt i styrkeløft miljøer ser man at dette ikke er så uvanelig. Jeg kjenner også flere som er meget sterke, men ikke ønsker å delta i noen form for konkuranse. Selv om 120 kanskje er langt unna for deg, er det flere som tar dette vett du.

6213297[/snapback]

 

Fullt mulig å ta 120 som 17. Tja.. den var litt drøy. Det kan kanskje hende om man er svært svært aktiv, med svær svær lidenskap for 9.81. Jeg tviler derimot at de hardbarka gutta du snakker vokser på trær og klarer å skape noe du kan kalle "miljø". Nå er du sikkert litt av en kar og skal spesifisere at miljøet ikke bare består av tøffe gutter. Hva sier det da? At det de får hjelp av andre fanatikere?

Endret av Hodedeler
Lenke til kommentar
Vil selv si at 120 er_veldig_mye_å ta på en alder av 17. Og med den egenvekten må jeg si at jeg tviler sterkt på det du sier.

6210857[/snapback]

Det er selvsagt ikke umulig å ta 120kg når man er 17 år. En kompis tok f.eks 110kg da han var 15 år. Det er bare å trene, i den hormonalderen vokser musklene noe helt sinnsykt.

Lenke til kommentar
Vil selv si at 120 er_veldig_mye_å ta på en alder av 17. Og med den egenvekten må jeg si at jeg tviler sterkt på det du sier.

6210857[/snapback]

Det er selvsagt ikke umulig å ta 120kg når man er 17 år. En kompis tok f.eks 110kg da han var 15 år. Det er bare å trene, i den hormonalderen vokser musklene noe helt sinnsykt.

6213763[/snapback]

 

Nei som jeg sa ovenfor.. Ikke umulig, men man skal være saaabla hengiven til det. (og helt sikkert hengivne foreldre)

Lenke til kommentar

For min del stoppet det på 130, skulderleddene begynte å protestere. Så det var vel taket for min del.

 

Det var forresten under førstegangstjenesten jeg tok opp treningen igjen, var i sambandsavdeling og trente to ganger pr. dag, en muskelgruppe av gangen. Og spiste noe vanvittig mye mat... (dreit flere ganger om dagen i perioder :p ). Vekta kom opp i 84 kg i løpet av militæret. Treningen var for meg alternativet til brakkesyka, og en måte å fortrenge det faktum at jeg mistrivdes. Og det fungerte bra, det.

 

Genene mine er vel ikke spesielt gode, men jeg hadde en "svakhet" mentalt i yngre dager; 100% oppofrelse når jeg går inn for noe. Problemet er at det varer maks noen få år, så er det noe annet som interesserer.

 

Formen nå? Trente litt for 5-6 år siden og hadde 5 reps på 118kg. Nå er det slutt med denslags. Småtrollene skal få tiden de har krav på. "Don`t ask me `bout the shape I`m in - i can`t sing I aint pretty and my legs are thin..." som Fleetwood Mac uttrykte det en gang i tiden.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...