Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro stengene som 2ern tenker på er såkalte olympia-stenger, disse veier en god del, og har et dobbelt lag der vektskivene henger, med kulelager inni, så vektskivene kan snurre fritt når man holder stanga.

460608.jpg

6095054[/snapback]

Det er akkurat sånn jeg tenker på ja! Jeg kunne hvertfall ikke tenkt meg tynnere grep, fikk vondt nok som det var den ganger jeg tok benkpress. Nå om dagen er det kun brystpress med hantler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde endelig litt framgang i benken nå, klarter 11 og veldig nær 12 reps på 100kg etter en helg med lite mat og mye alkohol. om helgen hadde vært sunnere skulle jeg klart minst 12 reps... men seff måtte jeg få meg noen kutt i hånda, så nå er det bare å gi faen i overkroppstrening en stund fremover... jeg er trist

Lenke til kommentar
Har aldri prøvd benkpress jeg. Har det fint likevel.

6100191[/snapback]

lol

Det fikk det til å komme innom "hvor mye tar du i benk tråden" :!:

6100204[/snapback]

Jo måtte jo komme innom og se hvor mange machotøffinger vi har her.

"Jeg tar 300kg i benkpress med lillefingeren" osv.

Lenke til kommentar
klarte 60kg med 80 repetisjoner med 1 arm

6099305[/snapback]

Jeg klarte 200 kg med høyearmen (er venstrehendt). Dette var for 4 år siden, tipper jeg klarer adskillig mer i dag.

6101276[/snapback]

Det er ingenting.

Da jeg var mindre pleide jeg å more meg med å legge meg under lokomotivene på Oslo S,

og løfte dem opp når de skulle kjøre. Det var alltid like morsomt å se ansiktsuttrykket til lokomotivførerene når de kom ut av toget for å se hva som var galt. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg vil tro stengene som 2ern tenker på er såkalte olympia-stenger, disse veier en god del, og har et dobbelt lag der vektskivene henger, med kulelager inni, så vektskivene kan snurre fritt når man holder stanga.

460608.jpg

6095054[/snapback]

Det er akkurat sånn jeg tenker på ja! Jeg kunne hvertfall ikke tenkt meg tynnere grep, fikk vondt nok som det var den ganger jeg tok benkpress. Nå om dagen er det kun brystpress med hantler.

6096394[/snapback]

de såkalte "olympiastengene" veier 22kg, med låser: totalt 25kg.

Lenke til kommentar

460608.jpg

6095054[/snapback]

6096394[/snapback]

6101764[/snapback]

Hvis dette medfører riktighet, betyr det at jeg har løftet 100 kilo i benkpress :thumbup::D

Lenke til kommentar

6101764[/snapback]

Kommer helt an på type, da... Alle jeg har sett på SATS rundt omkring, er 20 kg tunge.

EDIT: står forøvrig vanligvis på stangen også.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Alder: 16

Høyde: 180 ca

Vekt: 73kg

Sist gang jeg trente (over 5mnd siden) kunne jeg trene helt fint med 60 kg, hvordan det står til nå er vel noe helt annet men maks løftet er vel... 75, 85 ... kaaanskje 90 på en god dag :p eller noe sånn ca ?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...