Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow lars. Det er ganske drøyt. Var du sterk da du begynte eller?

6060088[/snapback]

Jeg var vel litt over gjennomsnittelig sterk (les: ikke fullt så svak). Tok ca 75-80kg da jeg begynte.

6060206[/snapback]

 

Jeg tok kanskje 30-40 når jeg begynte. Når jeg begynte var jeg vel ca 1.80 høy og veide 60 kilo. Idag er jeg 1,85 og veier ca 85. Så har jo hatt en viss progresjon.

Lenke til kommentar
Jeg tok kanskje 30-40 når jeg begynte. Når jeg begynte var jeg vel ca 1.80 høy og veide 60 kilo. Idag er jeg 1,85 og veier ca 85. Så har jo hatt en viss progresjon.

6060225[/snapback]

Det viktigste er jo at du faktisk har fått ganske mye kjøtt på kroppen, noe som er imponerende med tanke på den lave startvekten. :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk bekreftet på lørdag at jeg tar 70 kg. Var alene på helsestudioet så ville ikke prøve med vekter jeg ikke var sikker på at jeg klarer å løfte. Men føltes ut som jeg burde klare minst 75. For to måneder siden var maks 2-3 rep på 40 kg :)

6060062[/snapback]

DET er hva jeg kaller bra progresjon. Men så tipper jeg da spranget fra 40 til 55-60 kilo var forbedring av løfteteknikk. Uansett en veldig bra progresjon.

6060110[/snapback]

Takker. Stemmer at løfteteknikken har blitt betydelig bedre ja. Fått en del tips av everhuge fra dette forumet. Han har tatt 190.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg prøvde benkpress maksa jeg 40kg. Var for 2 år siden. Etter 2 år med vanlig trening og lite fokus på kosthold, mye festing og skole, så tar jeg nå 60kgx10, makser på 74 (gymet har 2kg som laveste vekt :p ).

 

Konklusjon; kosthold er viktigere enn hva folk tror.

Lenke til kommentar
tar 20 x 2 + stang på 15 eller 20, så er vel 55 eller 60.. Men det er en stund siden, tar sikkert litt mer nå.. Trener skjelden benk også..

6094258[/snapback]

 

 

:!:

 

Da er det litt av en stang du bruker ;)

6094453[/snapback]

 

De "vanlige" benkpress-stengene veier vel 20 kg?

Lenke til kommentar
tar 20 x 2 + stang på 15 eller 20, så er vel 55 eller 60.. Men det er en stund siden, tar sikkert litt mer nå.. Trener skjelden benk også..

6094258[/snapback]

 

 

:!:

 

Da er det litt av en stang du bruker ;)

6094453[/snapback]

 

De "vanlige" benkpress-stengene veier vel 20 kg?

6094526[/snapback]

 

Hmm. vil heller tippe noe rundt 5-7.

 

Har en sån selv, trodde den veide 5kg jeg. skal sjekke senere.

 

post-7927-1147531861_thumb.jpg

Lenke til kommentar
På samtlige av treningssentrene jeg har vært på, har benkstanga veid 20 kg, men de ser jo mye større ut en den du har.

6094612[/snapback]

 

På treningssenteret jeg trener, er det fullt brukbare stenger (med mindre man heter Scot Mendelson) på 10,9 kg. På SportsClub på Bryne har de stenger på 20 kg, men dette er stenger med en god dose diameter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...