Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg begynte å trene tok jeg vel rundt 40 i benken.

 

Nå 4 år seinere har jeg flere prestasjoner under belte. Jeg veier 120 og benka ut 12 rep på 150 i forgje uke og hadde 7 rep på 160, maxer på 190 men antar at jeg kan ta 200.

I manualer i skrå press har jeg hatt 124X8 (to 62 kg manualer). også hatt 3rep to 70kg manualer.

 

Hvis dere er i tvil om hva dere skal beregne som maxløft kan dere ta den vekta dere kan løfte 6 ganger og deretter gange det med 1,25. dette bruker å være temelig nøyaktig. 160X1,25=200.

Lenke til kommentar

Ikke tren flyes. Det er en elendig øvelse. det beste for brystet er benkpress. hvis du vil fokusere på pectoralis minjor må du trene press som endten er skrå eller som som går til det øverste på bryst musklen. det lettesete for å oppnå dette må du trene i en Smith maskin. Legg deg slik at stangen treffer kravebeinet. Ble seriøst støl i den øvre delen av brystet. trodde dette var umulig før.

Lenke til kommentar

Trener og har tatt på det meste 75kgx1,5 ganger.

Trener lite benkpress med stang. For bryst trener jeg benk med manualer, helst skråbenk.

 

Og hvorfor er alle så jævlig fiksert på benkpress-resultater? Hva med andre basisøvelser, som markløft og knebøy?

Det er fjortissfakter å være så fiksert på benkpress.

Vær en mann og ta knebøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...