Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Fekk ei sinnsjukt smerte når eg skulle ta sit-ups på skråbenk i dag. Altså en benk som har ca 40 graders halling. Kom midt i treningsøkta. Fekk låkt i alle musklane frå mageregionen, og opp til haka. Sjuk følelse. Fekk ikkje låkt når eg tok vanlige crunches.

 

Nokon som veit kva det kan komme av? Overbelastning?

 

Edit: Kanskje litt feil tråd

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg veier 70kg og tok 117,5kg for 2 år siden. Ligger vel rundt 100 nå har ikke prøvd maksløft på lenge.. mista litt interessen.

 

Men har vekt noe særlig å i benkpress? Jeg kjenner en spinkel fyr på rundt 65kg og 185cm høy; som tar 119kg uten problemer.

5251089[/snapback]

Om du innrømmer bruk av steroider skal jeg tro på det, samme gjelder han du kjenner.

 

119kg i benk, snodig tall om man skal legge på vekter på begge sider, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Jeg veier 70kg og tok 117,5kg for 2 år siden. Ligger vel rundt 100 nå har ikke prøvd maksløft på lenge.. mista litt interessen.

 

Men har vekt noe særlig å i benkpress? Jeg kjenner en spinkel fyr på rundt 65kg og 185cm høy; som tar 119kg uten problemer.

5251089[/snapback]

Om du innrømmer bruk av steroider skal jeg tro på det, samme gjelder han du kjenner.

 

119kg i benk, snodig tall om man skal legge på vekter på begge sider, syns du ikke?

5252210[/snapback]

 

Ja faen, jeg glemte å si at jeg boler ja....eller ikke...brukt kreatin og det funket bra for meg så da gikk jeg opp endel. Er da mange som veier 70-75 kg som tar over 100 i benken.

Jeg vet det høres rart ut med 119kg men fyren løftet i England og der bruker de jo pund og ikke kilo, så jeg tipper det ble rundet av til ca 119.

Lenke til kommentar
Jeg veier 70kg og tok 117,5kg for 2 år siden.

5251089[/snapback]

 

Ser mange nekter å tro at folk tar mye mer en kroppsvekten sin...

 

Man er jo ikke "god" i benken før man tar det dobbelte av kroppsvekten sin, hvertfall da det er verdt å nevne... Selv mener jeg kroppsvekten bør være minimum ass, selv om vi sitter en del foran pc'n...

 

Om vekt har så mye å si forhold til hva man tar i benken, sier jo seg selv... Jo tyngere jo mer masse, veldig sansynlig større muskler, desto mindre imponerende med 100 kg i benken, hvis man f.eks. veier 110...

 

Høyde/lengde har egentlig "mer" å si, vil jeg si, siden det kreves mer for lange armer å benke, enn for korte. Mye lengre arbeidsvei og mere spenn i muskelfestene (faen, lenge siden treningslære merker jeg!:p ) eller hva faen =) Vanskeligere for aktin og myosin og få tak i hvertfall...

Lenke til kommentar
Jeg veier 70kg og tok 117,5kg for 2 år siden.

5251089[/snapback]

 

Ser mange nekter å tro at folk tar mye mer en kroppsvekten sin...

 

Er ikke det jeg nekter for, men en som veier 65kg og er 185cm har veldig lite muskelmasse. Kan jo hende han har strikkepinner som ben og all muskelmasse på triceps og bryst men jeg tviler på det. Hadde han vært 90kg og benket 140kg hadde jeg ikke beskyldt noen, for da er det mulig at personen har en del muskelmasse.

Lenke til kommentar
Jeg veier 70kg og tok 117,5kg for 2 år siden. Ligger vel rundt 100 nå har ikke prøvd maksløft på lenge.. mista litt interessen.

 

Men har vekt noe særlig å i benkpress? Jeg kjenner en spinkel fyr på rundt 65kg og 185cm høy; som tar 119kg uten problemer.

5251089[/snapback]

Om du innrømmer bruk av steroider skal jeg tro på det, samme gjelder han du kjenner.

 

119kg i benk, snodig tall om man skal legge på vekter på begge sider, syns du ikke?

5252210[/snapback]

 

Ja faen, jeg glemte å si at jeg boler ja....eller ikke...brukt kreatin og det funket bra for meg så da gikk jeg opp endel. Er da mange som veier 70-75 kg som tar over 100 i benken.

Jeg vet det høres rart ut med 119kg men fyren løftet i England og der bruker de jo pund og ikke kilo, så jeg tipper det ble rundet av til ca 119.

5252376[/snapback]

 

 

Erm, hørt om 0.5 kg's og 2 kg's vekter?

 

20 kg

+20 kg

+20 kg

+20 kg

+10 kg

+10 kg

+2 kg

+2 kg

+2 kg

+2 kg

+0.5 kg

+0.5 kg

=119 kg

 

Jeg har iallefall både 0.5 kg's og 2 kg's vekter her hjemme.

Lenke til kommentar
Erm, hørt om 0.5 kg's og 2 kg's vekter?

 

20 kg

+20 kg

+20 kg

+20 kg

+10 kg

+10 kg

+2 kg

+2 kg

+2 kg

+2 kg

+0.5 kg

+0.5 kg

=119 kg

 

Jeg har iallefall både 0.5 kg's og 2 kg's vekter her hjemme.

5255276[/snapback]

Fint få treningsstudioer som har 0.5 og 2kg vekter. Jeg har ikke sett noen som har. Uansett, hvem velger å maxe på 119kg når de bare kan legge på 1kg til å få ett rundt tall? Poenget mitt var vel egentlig mer i at jeg syntes det hørtes ut som bullshit å ta så mye når en var så ung og veide så lite. Men samma det.

Lenke til kommentar
Fint få treningsstudioer som har 0.5 og 2kg vekter. Jeg har ikke sett noen som har. Uansett, hvem velger å maxe på 119kg når de bare kan legge på 1kg til å få ett rundt tall? Poenget mitt var vel egentlig mer i at jeg syntes det hørtes ut som bullshit å ta så mye når en var så ung og veide så lite. Men samma det.

5262785[/snapback]

I løse vekter har jeg kun sett det på studioet jeg trener på. Pro gym.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...