Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17år 69kilo, 179cm, 67.5kilo i benkpress. 70 før jul kanskje?

 

OT: Lagt opp friidretten ell Th0mas? Regner med at Løten kommer til å eie Orion på stafetter utover^^

5190688[/snapback]

 

Sikkert nevnt før i tråden, men hvilke øvelser er de beste for å isolere bryst? Jeg får litt vondt i muskelfestet ved skulderen når jeg kjører flies.

 

Off topic:

Jeg er utvekslingsstudent i California i år, men jeg trener styrke, enn så lenge, og friidrettssesongen begynner i februar. Tror nok jeg fortsetter når jeg kommer hjem også. Orion har vel ikke det helt store stafettlaget på 15-19 år, eller hva nå den klassen heter, for øyeblikket, så kan det er håp for dere :p

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar

Angående smerte på flies, sikker på at du ikke strekker armene for langt ned?

 

:)

5194488[/snapback]

på flies-press er det viktig og komme langt ned med både skuldre og armer, da får man max strekk på musklene og mye bedre "bunndrag" i dem å etterhvert. Mener at Flies-press er en mye bedre styrkeindikasjon enn benkpress er.

 

Tilbake til larsP sin kommentar, på vanlig flies skal armene ikke helt ned. for da skal det være mer konsentrasjon av treffpunkt på brystet enn på skuldrene i forhold til press. Så skuldrene skal ikke presses verken ned eller opp under øvelsen, hvis du senker skuldrene får du fort vondt i festene siden strekken blir veldig stor når du i tillegg har armene såpass utstrakt.

Lenke til kommentar
Ok, antar dette er meget individuelt. Tipper jeg ligger et sted mellom 85-100 i maksløft, men orker ikke teste dette før etter jul. :)

5191058[/snapback]

hvor mye veier du?

 

btw. tok maksløft i går på 95kg. Kroppsvekta mi er 76kg ;)

5195303[/snapback]

 

Om morgenen ligger jeg på ca 81 kg.

 

Tilbake til larsP sin kommentar, på vanlig flies skal armene ikke helt ned. for da skal det være mer konsentrasjon av treffpunkt på brystet enn på skuldrene i forhold til press. Så skuldrene skal ikke presses verken ned eller opp under øvelsen, hvis du senker skuldrene får du fort vondt i festene siden strekken blir veldig stor når du i tillegg har armene såpass utstrakt.

5195894[/snapback]

 

Var vi enige eller? Ble bare litt forvirret. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...