Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ca. skulderbredde er vel vanlig grep.

Skulderbredde/litt smalere, omtrent der hvor rillene begynner på en standard olympiastang = smalt grep.

 

Lillefingre på ringene (dersom de følger standarden, dvs. 81 cm fra hverandre hvis jeg husker riktig) = middels bredt grep.

 

Pekefingrene på ringene = vanlig grep i styrkeløft, og det bredeste som er tillatt å holde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynte å trene på helsestudio for 1,5 måned sida.

 

Da jeg begynte tok jeg 50 kg 1 gang i benkpress, og nå klarer jeg 77,5 kg,

deilig...

 

Hva tar dere ?

3365436[/snapback]

 

Tja... 10 kilo eller noe sånt tipper jeg :!:

 

Neida... tipper jeg tar 60 eller noe sånt. Bar en 60 kilos TV sammen med en annen en gang og brukte en arm. Bar den opp tre etasjer, men var tungt det. Er ikke direkte sterk for å si det sånn.

Lenke til kommentar
det kan godt hende han klarer det fint, jeg er kanskje litt i tvil, hva er det no annet du driver med, enn og sitte foran pcen? mange gutter på min alder klarer det fint, men for godkjennes skal du minst klare 12 benkpress(altså løfte opp og ned 12 ganger) for at du skal vise at du klarer og vise det, tillegg et meget godt tips til de som trener mye med vekter, er og ikke løfte alt du kan, når du driver og trener, musklene bygger seg jo, men etter og ha blitt bært på hele tida med den tunge vekta, så slaker muskelene seg og du kan få biceps og triceps problemmer, jeg tar jo 90 kg,  det er det jeg klarer for fullt, det jeg gjøre da er også tar 70 kg sakte og rolig opp og ned, for at musklene ikke skal bli pressa så hardt, musklene mine ser mye mer "ekte" ut enn de som boler seg! ser det veldig mye på om det er mye blodårer som tyter ut. så det beste gutter er og ikke ta maks hele tida, ta det med ro og bruk tida di godt, ikke la dere bli frista av og bole deg, for det første: 1. du for mindre tiss, den krypper:P

2. du anstrenger deg, kan bli sint på mor-far,venner osv

3. ødelegger blodårerene dine, meste som skjer at du ikke for nok blod i blodårerene.

4. du blir veldig slapp gidder nesten ingenting enn og bare trene.

5. musklene din vil se "falske" ut.

 

 

jeg vet dette pga jeg driver mye med idrett og vet godt og har sett mange bole seg for og bli stor og sterk, isteden blir du bare narkovrak og sene ut som et falsk dokke.

5145143[/snapback]

 

ha ha ha :!:

Lenke til kommentar
Trener benk slik:

 

7 reps 50kg

7 reps 55kg

7 reps 60kg

7 reps 65kg

7 reps 80kg

5 reps 80kg

5 reps 80kg

5 reps 80kg

5150738[/snapback]

Dette var mye "oppvarming". Øk heller 10 og 10 kilo, meningen er at du skal bli varm. Det er bedre og ta litt midre opp til arbeidssettene, og heller kjøre hardere på disse.

f.eks

 

Oppvarming

15 reps 20 kg

10 reps 50 kg

8 reps 60 kg

5 reps 70 kg

 

Arbeidssett

Og så kan du f.eks kjøre 3 x 6/7 på 80

Lenke til kommentar

høres veldig bra ut ozelot, er du for og holde formen eller for og trene muskler?:p du klarer mer enn det! bra oppsett av hvor mange du tar, men ettersom du klarer såpass mye ville jeg tatt i litt mer, du vil få mye mer balanse på musklene dine og du vil kanskje ende opp som den sterke karen:) ikke at du er det nå, men vis du tar i litt ekstra, så vil du nok bli enda sterkere....

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange her inne som går på slike treningsstudio der de bruker statiske apparater, men i et slikt et , tar jeg 214kg på vanlig grep, og ca 132 hvis jeg holder i midten.

5152392[/snapback]

 

siden dette er en tråd om benkpress passer det vel best å legge inn løft i (fri)benk, i det minste benk i smith maskin ,som også igrunn er litt bs

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange her inne som går på slike treningsstudio der de bruker statiske apparater, men i et slikt et , tar jeg 214kg på vanlig grep, og ca 132 hvis jeg holder i midten.

5152392[/snapback]

 

siden dette er en tråd om benkpress passer det vel best å legge inn løft i (fri)benk, i det minste benk i smith maskin ,som også igrunn er litt bs

5156989[/snapback]

 

 

Benkpress er benkpress!

 

Visste ikke hvor mange som drev med den vanlige måten og hvos mange som brukte den benken jeg bruker.

Hvem vet :shrug:

Lenke til kommentar

Ozelot: Hvordan ser dette apparaturet ut?

 

Btw. begynte å trene igår men følte meg så sliten (har trent mye den siste uka, særlig sykling så hadde litt lite energi) at jeg bare ønsket å prøve å "maxxe" på benk, noe jeg ikke har gjort på lang tid (6mnd+?) og må si meg litt overasket over resultatet - særlig tatt i betrakning at jeg egentlig ikke trener benk regelmessig (men hadde gjort det på torsdag moa. dagen før) eller var særlig i form igår. Uløst mysterium?

Lenke til kommentar
Hva er den svarte boksen? :p

5179572[/snapback]

 

 

Viser hvor mye du tar.

 

Siden øvelsen er statisk, så er det ingen vekter du løfter opp og ned.

Vet ikke hvordan de finner ut av hvor mye du tar, men det er en liten "dings" som måler hvor mye spenning du lager når du presser.

5179680[/snapback]

Ja jeg tror det bare er å laste på 200kg neste gang du tar virkelig benk! :thumbup:

Lenke til kommentar
17 år, 180cm,  veier 73kg, 8,5% fett sist jeg målte, 84kg i benk. Skal forbedres. Er i USA i et år, så før jeg drar hjem vil jeg klare 200lbs (rundt 90kg).

5149413[/snapback]

 

Fikk sjokk i dag når jeg skulle prøve meg på 1RM igjen. Klarte først ikke 185lbs, men prøvde så igjen, og da gikk det veldig lett. Kjørte på med 190lbs, noe som også gikk relativt greit, og til slutt klarte jeg 195lbs. Dette tilsvarer ca. 88,5kg. Dette er bare 3-4 uker etter at jeg makset på 185lbs, og altså en ganske klar forbedring.

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig Lars....

Jeg kan ta 300% feil, ikke slakt meg for at jeg sier dette, men kanskje det kan være realistisk å legge på 10kg-15kg hvis du trener med 5x5 programmet...De fleste jeg vet om trener 5x5 i benk, de tar mellom 10 og 20kg mer i maks enn i serier...

 

Igjen, jeg kan ta fullstendig feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...