Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kan godt hende han klarer det fint, jeg er kanskje litt i tvil, hva er det no annet du driver med, enn og sitte foran pcen? mange gutter på min alder klarer det fint, men for godkjennes skal du minst klare 12 benkpress(altså løfte opp og ned 12 ganger) for at du skal vise at du klarer og vise det, tillegg et meget godt tips til de som trener mye med vekter, er og ikke løfte alt du kan, når du driver og trener, musklene bygger seg jo, men etter og ha blitt bært på hele tida med den tunge vekta, så slaker muskelene seg og du kan få biceps og triceps problemmer, jeg tar jo 90 kg, det er det jeg klarer for fullt, det jeg gjøre da er også tar 70 kg sakte og rolig opp og ned, for at musklene ikke skal bli pressa så hardt, musklene mine ser mye mer "ekte" ut enn de som boler seg! ser det veldig mye på om det er mye blodårer som tyter ut. så det beste gutter er og ikke ta maks hele tida, ta det med ro og bruk tida di godt, ikke la dere bli frista av og bole deg, for det første: 1. du for mindre tiss, den krypper:P

2. du anstrenger deg, kan bli sint på mor-far,venner osv

3. ødelegger blodårerene dine, meste som skjer at du ikke for nok blod i blodårerene.

4. du blir veldig slapp gidder nesten ingenting enn og bare trene.

5. musklene din vil se "falske" ut.

 

 

jeg vet dette pga jeg driver mye med idrett og vet godt og har sett mange bole seg for og bli stor og sterk, isteden blir du bare narkovrak og sene ut som et falsk dokke.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det tvilsomt?

veier 65-70kg da det varierer... hvis det var det du mente..

5143907[/snapback]

 

Det er tvilsomt det at ein 14-åring som ikkje trenar i det heile tatt, faktisk skal ta meir enn kroppsvekta si i benkpress. Eg sei ikkje nødvendigvis at du ikkje gjer det, men det høres tvilsomt ut.

 

Edit: Ok, ikkje meir enn si eiga kroppsvekt, men du forstår poenget. :p

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
det kan godt hende han klarer det fint, jeg er kanskje litt i tvil, hva er det no annet du driver med, enn og sitte foran pcen? mange gutter på min alder klarer det fint, men for godkjennes skal du minst klare 12 benkpress(altså løfte opp og ned 12 ganger) for at du skal vise at du klarer og vise det, tillegg et meget godt tips til de som trener mye med vekter, er og ikke løfte alt du kan, når du driver og trener, musklene bygger seg jo, men etter og ha blitt bært på hele tida med den tunge vekta, så slaker muskelene seg og du kan få biceps og triceps problemmer, jeg tar jo 90 kg,  det er det jeg klarer for fullt, det jeg gjøre da er også tar 70 kg sakte og rolig opp og ned, for at musklene ikke skal bli pressa så hardt, musklene mine ser mye mer "ekte" ut enn de som boler seg! ser det veldig mye på om det er mye blodårer som tyter ut. så det beste gutter er og ikke ta maks hele tida, ta det med ro og bruk tida di godt, ikke la dere bli frista av og bole deg, for det første: 1. du for mindre tiss, den krypper:P

2. du anstrenger deg, kan bli sint på mor-far,venner osv

3. ødelegger blodårerene dine, meste som skjer at du ikke for nok blod i blodårerene.

4. du blir veldig slapp gidder nesten ingenting enn og bare trene.

5. musklene din vil se "falske" ut.

 

 

jeg vet dette pga jeg driver mye med idrett og vet godt og har sett mange bole seg for og bli stor og sterk, isteden blir du bare narkovrak og sene ut som et falsk dokke.

5145143[/snapback]

 

Her vet jeg ikke hvor jeg skal begynne... :tease:

  • 12 reps er ikke nødvendig for at et løft skal godkjennes. 1 rep er nok, hvor mange reps man klarer går på utholdenhet, ikke styrke.
     
  • Det er ved å presse musklene hardt man ser resultater; for å oppnå eksplosiv styrke i f.eks benkpress må man løfte fort oppover, og sein nedover.
     
  • Musklene er ekte når man boler seg. Bol er ikke annet enn hormoner, det er ikke et magisk stoff som får falske muskler til å vokse opp over natta. Det eneste som skiller en vanlig muskel fra en "bolemuskel" er at bolemuskelen som regel er større.
     
  • Bodybuildere har tydelige blodårer fordi de har lav fettprosent, og fordi blodårene vokser samtidig med musklene fordi store muskler trenger mer blod.
     
  • Ballene krymper, ikke tissen. I og med at det er muskler som får tissen til å bli stiv, tror jeg heller at den blir større.
     
  • Man endrer ikke personlighet av å bole, man får verre temprament, og blir kåtere, men ellers er det ingen endring.
     
  • Man blir ikke slapp av bol.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
snip*

Alt det han sa.

 

jeg vet dette pga jeg driver mye med idrett og vet godt og har sett mange bole seg for og bli stor og sterk, isteden blir du bare narkovrak og sene ut som et falsk dokke.

Vel hvis du driver med synkronsvømming så er det ikke dermed sagt at du vet noe om BB, noe du helt klart ikke gjør.

Lenke til kommentar
[*] Ballene krymper, ikke tissen. I og med at det er muskler som får tissen til å bli stiv, tror jeg heller at den blir større.

 

[*] Man endrer ikke personlighet av å bole, man får verre temprament, og blir kåtere, men ellers er det ingen endring.

 

[*] Man blir ikke slapp av bol.

5146627[/snapback]

Ballene kan krympe, men med riktig PCT vokser de ut igjen til normal med en gang. Det er svampvev som for tissen stiv, ikke muskler. At det er muskler i penisfeste har ingenting med lengden å gjøre, blir ikke lengre om de så skulle bli større.

 

Man endrer personlighet av anabole steroider, og får værre temprament (som er en del av personlighetsendringen) og blir kåtere, depressiv til tider, feiloppfatning av egen kropp (ser seg i speilet og syns en er liten mens en egentlig er dobbelt så stor som normalen) osv osv..

 

Man blir slapp og trøtt av bla dianabol og veksthormoner.

 

;)

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Nokon her som har tips til kva som er rett teknikk for benkpress? Trur eg har dårlig teknikk.

5149425[/snapback]

Hvis du vil ha teknikk for å løfte mest mulig, altså styrkeløftteknikk, kan du sjekke ut disse linkene:

 

http://www.styrkeloft.no/utdanning/benkpress.WMV

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=body_115b600

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=570881

Lenke til kommentar

Ta tak i stangen. Bredden på grepet kommer an på om du vil stresse bryst eller triceps. Jo smalere grep, jo mer tar det på triceps, jo bredere, jo mer får brystet slite. Ca. skulderbredde er vel vanlig grep. Skyv skulderbladene sammen, press brystet opp, og dra rompa mot deg for å få spenn i overkroppen, start løftet ved å puste inn dypt, hold så pusten mens du senker stangen omtrent på enden av brystbeinet, press opp igjen, pust ut når har kontroll. Gjenta ønsket antall ganger.

Edit: Husk for all del å holde føttene på gulvet.

 

Noen som har noe å tilføye? Det er iallefall dette jeg praktiserer etter GK Idrett og litt erfaring fra styrketrening

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...