Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje verdens dårligste i benk. Jeg tar mer i nedtrekk enn jeg benker...

Eh.. javel ? jeg kunne sikkert ha tatt 80 kg i nedtrekk 1 gang.. Det er da ikke alle som klarer 80 i benk for det.. Så hvorfor er det så rart at man tar mer i nedtrekk enn i benk. kommer jo helt ann på hvordan man trener.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er kanskje verdens dårligste i benk. Jeg tar mer i nedtrekk enn jeg benker...

Eh.. javel ? jeg kunne sikkert ha tatt 80 kg i nedtrekk 1 gang.. Det er da ikke alle som klarer 80 i benk for det.. Så hvorfor er det så rart at man tar mer i nedtrekk enn i benk. kommer jo helt ann på hvordan man trener.

Sant det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er det så uvanlig da?

Trodde det. Det er iallfall det blant de kameratene mine som tar 100+, hvis jeg ikke husker helt feil.

Når jeg var 14 år tok jeg 45 i benk og det var temmelig normalt blant de tynne i min krets. Men det er 5 år siden...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå snakker vi vel benkpress med stang og manuelle vekter... Ikke den "teoretiske" som jeg liker å kalle det?

Teoretisk? dvs den som sitter på "skinner"?

I vanlig benk tar jeg (17 år, 68 kg) sett med 50 kg. Hvis jeg hadde tatt maksløft, kanskje det ville vært 55...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...