Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Forresten, jeg synes det blir utrolig mye gjetting her. Hvis du aldri har trent brystmuskler før, kan du ikke regne med 70kg.

Absolutt, hvis man er kraftig bygd. Så er det mange av de som tar 70 kg på første forsøk i benkpress. Er man en liten spjæling som er 20 cm rundt arma og 60 cm rundt brystet så er det nesten sikkert at personen ikke tar over 50 kg første gang han løfter.

Jeg vil si at 70kg er veeeldig mye hvis man makser det ørste gangen man trener styrke noensinne...

 

Kanskje mulig om man har trent andre sporter før og sånn

Er man kraftig så er man kraftig.. Og har man trent mye andre sporter før og faktisk blitt ganske sterk i overkroppen av det, så er 70 kg også en lett sak første gang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok selv 90 kg i benk i dag. Har ikke gjort det siden før sommerferien. Er selv 16 år og veier ca 76-77 kg.

Jepp, ikke dårlig det ..

 

Selv om jeg er enda bedre.. :p neida.. liker ikke at folk skryter på seg at de flinkere enn andre i forskjellige ting. Og da spesielt styrketrening.

 

Har du trent lenge?

Lenke til kommentar
Forresten, jeg synes det blir utrolig mye gjetting her. Hvis du aldri har trent brystmuskler før, kan du ikke regne med 70kg.

Absolutt, hvis man er kraftig bygd. Så er det mange av de som tar 70 kg på første forsøk i benkpress. Er man en liten spjæling som er 20 cm rundt arma og 60 cm rundt brystet så er det nesten sikkert at personen ikke tar over 50 kg første gang han løfter.

Jeg vil si at 70kg er veeeldig mye hvis man makser det ørste gangen man trener styrke noensinne...

 

Kanskje mulig om man har trent andre sporter før og sånn

Det er vel ikke så sykt?

 

Første gangen jeg så en benk, tok jeg 80.... Da var jeg 17... Veide vel 70-75...

Lenke til kommentar
Alderen har vel ikkenoe å si, fortell heller vekt og høyde...

Eeh, jo, de færreste har utviklet særlig stor muskelmasse når de er 14.

 

 

Hmm, lurer på på hvor mange av løfta folk nevner her som er utført med ræva opp og slikt. :whistle:

 

Når det gjelder meg selv; sist jeg makset (i vår) tok jeg 80, nå har jeg tatt 2x5 reps med 77,5 kg, så det er en viss framgang, selv om jeg fortsatt suger i benk.

 

 

Edit: Oops, feil quote.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Tok selv 90 kg i benk i dag. Har ikke gjort det siden før sommerferien. Er selv 16 år og veier ca 76-77 kg.

Jepp, ikke dårlig det ..

 

Selv om jeg er enda bedre.. :p neida.. liker ikke at folk skryter på seg at de flinkere enn andre i forskjellige ting. Og da spesielt styrketrening.

 

Har du trent lenge?

Jeg trente styrke sånn ca en gang i uka i løpet av vinteren som var, og en gang i blant frem til sommeren. Ble litt inspirert til å trene mer styrke nå etter benkresultatet. Jeg sliter generelt med å ha tid til dette, da jeg trener mye annen trening i tillegg som har hovedprioritet.

 

Jeg glemte å legge til at jeg er 189-190 cm høy, og at jeg veier 76 kg (som jeg forresten nevnte i sted :D )

 

Hvordan er det dere pleier å trene benk? Jeg pleier vanligvis å kjøre serier på 4x8. Føler selv at dette funker bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...