Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å lage en ny tråd?

Én tråd om benkpress er vel nok?

kan være han mente om cola eller noe sånt?

Tror ihvertfall ikke han mente en ny benkpress tråd.. :p

 

Btw : jeg drar i militæret seint på søndag kveld, så tar vel en tur på studioet på søndag ettermiddag og trener bryst/biceps økta mi da istedenfor på mandag som jeg da ikke får tid til. *håpe på 102,5*

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Å ta et maxløft ødelegger jo hele treningsøkta... Kaller det ikke trening og løfte max, for så å gå ned 10kg fra det man til vanlig trener med.

Jeg tar alltid maxløft etter jeg er ferdig med alle seriene mine, imotsetning til et par av kamerata mine som løfter maxløftet først for så å ta seriene.. :roll:

 

Jeg tar max de gangene jeg føler at jeg er istand til å sette ny pers.. Og det er som sagt alltid på slutten. Kunne sikkert ha tatt 5 kg mer i max hvis jeg hadde varmet opp til et maxløft. Men det gidder jeg ikke for det gir meg ingen god trening.

Lenke til kommentar
Å ta et maxløft ødelegger jo hele treningsøkta... Kaller det ikke trening og løfte max, for så å gå ned 10kg fra det man til vanlig trener med.

Jeg tar alltid maxløft etter jeg er ferdig med alle seriene mine, imotsetning til et par av kamerata mine som løfter maxløftet først for så å ta seriene.. :roll:

 

Jeg tar max de gangene jeg føler at jeg er istand til å sette ny pers.. Og det er som sagt alltid på slutten. Kunne sikkert ha tatt 5 kg mer i max hvis jeg hadde varmet opp til et maxløft. Men det gidder jeg ikke for det gir meg ingen god trening.

Hæ?

 

Du kjører altså maxløft etter alle serier?

 

Etter en trening med benkpress så skal du ikke ha så mye kraft igjen i brystet at du skal klare et maxløft. Da trener du for lett.

 

Jeg tar maxløft på dager jeg ikke trener bryst, f.eks på en lørdag hvis jeg skal stikke innom og trene legger. Men tar aldri mer enn et maxløft i måneden.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å kjøre max så ofte? Jeg har ikke tatt en en-rep max siden jeg løftet 100 for første gang. Det begynner å bli en stund siden. På slutten av programmet, eller ihvrtfall der jeg kutter det har nå som oftest en fem, eller tre-rep max å forholde meg til.. Så gjør jeg bare et lite anslag derfra..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tar 102,5 nå btw.. ikke store økningen i det siste men.. Tar tid nå som man begynner å overstige 100 skalaen..

 

Når jeg trener benk så kjører jeg ofte oppvarming på 20,40 og 60. Så kjører jeg deretter 70 * 10, 80 * 8, 85 * 5, 90 * 4 .. Deretter tok jeg et maxløft på 102,5 til slutt.. Jeg vil nå si at jeg blir ganske sliten av det.

Lenke til kommentar
Når jeg trener benk så kjører jeg ofte oppvarming på 20,40 og 60. Så kjører jeg deretter 70 * 10, 80 * 8, 85 * 5, 90 * 4 .. Deretter tok jeg et maxløft på 102,5 til slutt.. Jeg vil nå si at jeg blir ganske sliten av det.

Du forsto ikke.

 

Et maxløft er det du løfter når kroppen er på topp, etter f.eks 3 set med 80% muskelytelse kan du ikke ta et maxløft.

Lenke til kommentar
Når jeg trener benk så kjører jeg ofte oppvarming på 20,40 og 60. Så kjører jeg deretter 70 * 10, 80 * 8, 85 * 5, 90 * 4 .. Deretter tok jeg et maxløft på 102,5 til slutt.. Jeg vil nå si at jeg blir ganske sliten av det.

Du forsto ikke.

 

Et maxløft er det du løfter når kroppen er på topp, etter f.eks 3 set med 80% muskelytelse kan du ikke ta et maxløft.

Håper begge vi snakker om maxløft som et forsøk på å sette ny pers. Jeg personlig sliter veldig med dett når jeg har trent på forhånd, derfor varmer jeg opp. deretter tar maksløft. og presser med flere reps. tilslutt

Lenke til kommentar

Det jeg kaller maxløft er det meste man løfter opp med 1 repetisjon, bom basta, enten jeg har løftet det før eller etter seriene. Jeg antar dermed at siden jeg klarer 102,5 etter jeg har trent seriene mine og faktisk er sliten, så ville jeg være istand til å klare 4-5 kg ekstra hvis jeg kun varmet opp og dermed skulle se hvor mye jeg klarte å få opp..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Fortsatt 15 år, 190 cm høy og 67,5 i benken. Ikke for mye, men en klar forbedring fra forrige gang (50kg for et år siden, og jeg begynte først trening rett før sommeren.). Jeg tar dog ganske mye i nedtrekk (kompanserer med det :p) i forhold til benkpressen. Kjører ganske lett 50kg, 10 repetisjoner i 5-6 serier. Tror jeg skal øke til 55kg neste gang :hmm: .

Lenke til kommentar
Forresten, jeg synes det blir utrolig mye gjetting her. Hvis du aldri har trent brystmuskler før, kan du ikke regne med 70kg.

Absolutt, hvis man er kraftig bygd. Så er det mange av de som tar 70 kg på første forsøk i benkpress. Er man en liten spjæling som er 20 cm rundt arma og 60 cm rundt brystet så er det nesten sikkert at personen ikke tar over 50 kg første gang han løfter.

Lenke til kommentar
Forresten, jeg synes det blir utrolig mye gjetting her. Hvis du aldri har trent brystmuskler før, kan du ikke regne med 70kg.

Absolutt, hvis man er kraftig bygd. Så er det mange av de som tar 70 kg på første forsøk i benkpress. Er man en liten spjæling som er 20 cm rundt arma og 60 cm rundt brystet så er det nesten sikkert at personen ikke tar over 50 kg første gang han løfter.

Jeg vil si at 70kg er veeeldig mye hvis man makser det ørste gangen man trener styrke noensinne...

 

Kanskje mulig om man har trent andre sporter før og sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...