j0 Ø. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Let's not go there. Nei for all del.... Man må ikke diskutere ting. EDIT: Face it... Arnold var heldig med gener, men han var aldri noen spesialist på trening. Endret 25. juli 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Smith -> Støttende muskler =0 + Isolert muskel =1 ... Totalt arbeid =1 -> Du klarer flere kilo (flest antall vekter på stangen)Fripress -> Støttende muskler =1 + Isolert muskel =1... Totalt arbeid =2 -> Du klarer mindre kilo (færre vekter på stangen) Har du prøvd selv? Jeg kan gå med på at knebøy i smith er enklere enn med frivekt, men benkpress? No fucking way. Knebøy i smith er også tyngre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Smith -> Støttende muskler =0 + Isolert muskel =1 ... Totalt arbeid =1 -> Du klarer flere kilo (flest antall vekter på stangen)Fripress -> Støttende muskler =1 + Isolert muskel =1... Totalt arbeid =2 -> Du klarer mindre kilo (færre vekter på stangen) Har du prøvd selv? Jeg kan gå med på at knebøy i smith er enklere enn med frivekt, men benkpress? No fucking way. Knebøy i smith er også tyngre.. Slettes ikke. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hvorfor kan ikke alle bare droppe hele smithen, så slipper vi hele diskusjonen Smith suger uansett. EDIT: Og til deg Patience.... Bare fordi du er elendig i benk trenger ikke alle andre være det Endret 25. juli 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hvorfor kan ikke alle bare droppe hele smithen, så slipper vi hele diskusjonen Smith suger uansett. Post of the day.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Patience : jeg skjønner akkurat hva du mener, men jeg er ikke enig med deg fordi mine erfaringer tilsvarer det motsatte av det du mener. Jeg og mine kamerater tar mindre i isolert benkpress( i smith) enn i fristang.. He he, det kan jeg altså virkelig ikke fatte og begripe. Og ei heller er det ikke det jeg har opplevd. Kan du i det hele tatt forklare hvorfor?? Hvorfor er smith tyngre enn vanlig benk? Dette er en smith-benk: http://www.bodybuilding.com/fun/2002/smithbench1.jpg De skinnene gjør at alt du trenger å tenke på er opp-ned. Opp-ned. Du trenger ikke å røre en eneste muskel for å hindre at stanga knuser panna di. Her kan du slenge på alt du bare tør. Dette er en vanlig benk: http://www.tommyalbelin.com/images/benchpress.jpg Her må du sørge for å holde stanga stabilt i alle retninger så du ikke skal få den i fanget, eller at loddene skal falle av. Derfor er det vanskeligere å løfte tunge vekter. Er du svært vant med vanlig benkpress - vil du kunne klare det samme som i smith. I hvertfall nærmest det samme. Men da har du også finslipt teknikken din godt. Lurer egentlig litt på om du i det hele tatt har prøvd å sammenlikne disse eller om du bare fabrikkerer "bevisene"? Jeg har trent lenge i begge. Spesielt er smith'en fin til å ta skrå benkpress. Men jeg tror ikke du vet hva du snakker om når du mener du kan løfte tyngre på fristang enn i smith. Selvsagt kan det være at vi er forskjellige sånn sett. Men ærlig talt. Det er jo bare ren fysikk. Endret 25. juli 2005 av Patience Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Det er no ihvertfall slik der jeg trener.. Og du ser jo at jeg er ikke den eneste som har den erfaringen her.. Jeg skjønner hva du mener og hvorfor du mener det, men jeg mener noe annet.. Samma faen.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Det er no ihvertfall slik der jeg trener.. Og du ser jo at jeg er ikke den eneste som har den erfaringen her.. Jeg skjønner hva du mener og hvorfor du mener det, men jeg mener noe annet.. Samma faen.. Kan det kanskje være at stangen på smith-maskinen er tynnere enn på den vanlige benkpressen kanskje? At den er vondere å løfte i? Derfor klarer du eller de ikke like mange kilo der? Vår smithmaskin har en tynnere stang. Og er litt vondere å bruke. Det kan forresten tenkes at den smithmaskinen dere bruker er noe slitt i glideforingene. Da kan jeg forstå hva du mener. Men om det er en godt smithmaskin i god stand - no way! Endret 25. juli 2005 av Patience Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Alle jeg kjenne synes det er lettere å løfte fritt enn i smith-maskin når det gjelder benk. Jeg driter i om det strider i mot fysikkens lover, men sånn er det iallfall her i byen. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg tror det kommer an på smithmaskinen. Les hva jeg skrev ovenfor. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg løfter samme vekt mye lettere i smith enn i fribenk Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg synes også smith er lettere enn benk... Men for guds skyld, drit i SMITH... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Nybegynnere synes alltid det er lettere i smith, men endel som har trent mye med fristang synes det motsatte. Smith'en er fin på incline og decline benkpress, men ellers, drit i den. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg sier drit i vanlig benk også, bruk hantler og cablecross. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 pyser, stå på bare hendene i grusen og ta pushups! Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 pyser, stå på bare hendene i grusen og ta pushups! Ser du har blitt rimlig grov av dem pushupsa dine ja. Ref. avatar Men du er i det minste ikke ei _pyse_ da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 pyser, stå på bare hendene i grusen og ta pushups! På knokene... Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 pyser, stå på bare hendene i grusen og ta pushups! På knokene... Og med ei hånd!!!!!!! ellers er du faenmeg kjerring!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 pyser, stå på bare hendene i grusen og ta pushups! Ser du har blitt rimlig grov av dem pushupsa dine ja. Ref. avatar Men du er i det minste ikke ei _pyse_ da. hahah Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 hahah Nå ble det liv i tråden!!!!!!!!! JESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå