M`kululu Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 M`kululu og Camron: Takker Grise feit eller knut.ea? 109kg er brutalt EDIT: We need pics!!!! Tja, jeg er forholdsvis kraftig. Har ikke særlig muligheter til å se noen magemuskler, for å si det slik. Ellers ser jeg vel egentlig ikke _så_ tung ut.. Synes jeg, da . Veide uansett kun 80kg da jeg startet å trene, så vekten er noe jeg har spist på meg Trener også knebøy og markløft, så det er nok litt av grunnen til at jeg veier såpass mye.. Skal slenge opp noen bilder om anledningen byr seg æsj, jeg veide over 90kg når jeg starta treninga mi, hater det. kan lissom ikke spise meg opp 20-30kg, har for mye fett som det er... jævler! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg kjenner blant annet at det stikker i håndleddet når jeg smører brødskiver, og at det strammer seg (scene?) over albuene når jeg strammer biceps blant annet.. Mange sånne småting gjør at jeg velger å ta noen ukers pause.. Jeg gidder pokker ikke dra på meg skade som gjør at jeg får et handicap i treninga ass. Det er vanlig å kjenne smerter i sener og ledd hvis du ikke har trent noe særlig før. At du er redd for skader skjønner jeg, men skrekte sener er noe jeg hadde masse av i starten. Forsvant etterhvert, å hvis det gjorde vondt så brukte jeg heller andre øvelser der de ikke kom så mye i bruk. F.eks isteden for biceps curl kjørte jeg heller chins og roing to ganger i uka, ikke helt samme effekten men fikk hvertfall ikke vondt. Du har muligens kjørt benk og skulderpress siden du har vondt i handleddet? Å kanskje ofte til failure ? Å du kan jo fortsatt trene lår, triceps, skuldre med lave vekter (noe man egentlig burde uansett), korsrygg, legger, kardio, nakke. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 M`kululu og Camron: Takker Grise feit eller knut.ea? 109kg er brutalt EDIT: We need pics!!!! Tja, jeg er forholdsvis kraftig. Har ikke særlig muligheter til å se noen magemuskler, for å si det slik. Ellers ser jeg vel egentlig ikke _så_ tung ut.. Synes jeg, da . Veide uansett kun 80kg da jeg startet å trene, så vekten er noe jeg har spist på meg Trener også knebøy og markløft, så det er nok litt av grunnen til at jeg veier såpass mye.. Skal slenge opp noen bilder om anledningen byr seg æsj, jeg veide over 90kg når jeg starta treninga mi, hater det. kan lissom ikke spise meg opp 20-30kg, har for mye fett som det er... jævler! Hehe, jeg vet.. Det er faktisk et meget konsiderabelt forttrinn å kunne spise seg opp. Har ihvertfall gitt meg (Kombinert med tung basetrening) et styrkegrunnlag jeg bare kunne sett langt etter på en mindre dramatisk vektoppgang. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg kjenner blant annet at det stikker i håndleddet når jeg smører brødskiver, og at det strammer seg (scene?) over albuene når jeg strammer biceps blant annet.. Mange sånne småting gjør at jeg velger å ta noen ukers pause.. Jeg gidder pokker ikke dra på meg skade som gjør at jeg får et handicap i treninga ass. Det er vanlig å kjenne smerter i sener og ledd hvis du ikke har trent noe særlig før. At du er redd for skader skjønner jeg, men skrekte sener er noe jeg hadde masse av i starten. Forsvant etterhvert, å hvis det gjorde vondt så brukte jeg heller andre øvelser der de ikke kom så mye i bruk. F.eks isteden for biceps curl kjørte jeg heller chins og roing to ganger i uka, ikke helt samme effekten men fikk hvertfall ikke vondt. Du har muligens kjørt benk og skulderpress siden du har vondt i handleddet? Å kanskje ofte til failure ? Å du kan jo fortsatt trene lår, triceps, skuldre med lave vekter (noe man egentlig burde uansett), korsrygg, legger, kardio, nakke. Trente bein i dag ja.. Men overkropp har jeg ikke tenkt å trene noe særlig egentlig. Men får se.. Prøve meg litt om en uke igjen. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hehe, jeg vet.. Det er faktisk et meget konsiderabelt forttrinn å kunne spise seg opp. Har ihvertfall gitt meg (Kombinert med tung basetrening) et styrkegrunnlag jeg bare kunne sett langt etter på en mindre dramatisk vektoppgang. da har jeg ihvertfall noe å skylde på! det tyngste jeg har veid (100,3kg) er bare ca. 4 kg over det meste jeg veide omtrent når jeg starta treninga har ihvertfall noe å skylde veikheten min på.. Lenke til kommentar
robbin Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 16 år 173cm 69kg - 80 i benken! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 16 år 180 63kg - tar max 70 i benk. Aldri trent benk egentlig... Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Da er jeg back in business.. En liten nedgang i så og si alle øvelser fra sist gang.. men men.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 En kamerat har en stang på 8 kilo. Fullblods benkestang det. Jeg trener med frivekter også. Alle treningsstudioene jeg har vært på har 20 kg benkpress stenger ihvertfall.. Korrekt!! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hvis du leser litt nærmere på det jeg skriver så så sier jeg at man løfter mindre i isolert benkpress enn i fristang pågrunn av at i fristang kan vi bruke fler muskler til å løfte med. Du sier det motsatte, at i isolert benkpress løfter man mer. Jeg tror vi faktisk mener det samme - men går om hverandre.. Jeg mener - du klarer mere i isolert benkpress. Mens du klarer mindre i fri benkpress nettopp fordi - som du også sier det - bruker andre muskler på å stabilisere. Isolert benkpress - der løfter man MINDRE fordi en kun får brukt hovedmuskel Fristang benkpress - der løfter man MERE fordi man får aktivert flere muskelgrupper. Du mener man løfter mer i isolert benkpress du. Vet virkelig ikke hvordan du tenker. Og jeg tror det er gjensidig. Jeg skal forsøke å forklare litt grundigere. Jeg har trent i ca 6 år nå. Har fått med meg litt på denne tiden. Innfører to begrep her: Arbeidsmengde = Den totale energien som forbrukes (joule/kilojoule) Vekt/Kilo = Den fysiske belastningen du jobber med (kilo) I smith, eller i isolerte øvelser som jeg bruker å kalle det er den totale arbeidsmengden (støttemuskler =0 + isolert muskel=1) lavere. Her er det bare en muskelgruppe som jobber.. for å sette det kanskje litt vel på spissen. At du isolerer og stabiliserer gjør at du kan løfte rettere og har en støtte i apparatet som gjør at du hviler støtte og stabiliserende muskler. Ergo får du mere ut av den muskelen som apparatet er tiltenkt for. Derfor har man apparater. Og derfor er apparatene bedre til å punkttrene spesifikke muskler. I fri benkpress er den totale arbeidsmengden større (støttemuskler =1 + isolert =1) og du klarer ikke å løfte like mye på grunn av alle andre musklene må jobbe med å støtte den muskelen du trener. Kreftene du har til rådighet for feks et løft må også fordeles til de andre støttende og stabiliserende musklene. Altså: Smith -> Støttende muskler =0 + Isolert muskel =1 ... Totalt arbeid =1 -> Du klarer flere kilo (flest antall vekter på stangen) Fripress -> Støttende muskler =1 + Isolert muskel =1... Totalt arbeid =2 -> Du klarer mindre kilo (færre vekter på stangen) Jeg tror vi går forbi hverandre på dette feltet. Du mener den totale arbeidsmengden i feks fri benkpress er høyere enn i smith. Jeg mener det samme, men sier at det er en større belastning og dermed tyngre å løfte. Med andre ord.. du snakker om arbeidsmengden.. jeg snakker om kiloene Eller for å si det med fysikk; Du snakker om "joule". Jeg snakker om "kilo". For å fleipe litt; Hadde du vært kjærring, er jeg glad jeg ikke er gift med deg. Vi forstår ikke hverandre Ikke tvil om at det er mye fornuft i det du sier. Du kommer helt sikkert til å bli en god idrettsmann. Bare prøv å forstå hva jeg mener.. Jeg er ikke helt på viddene jeg heller.. Er bare så for...nna elendig til å forklare Endret 25. juli 2005 av Patience Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Siden du vet så mye om dette kan du jo forklare poenget med å "punkttrene" en muskel. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Siden du vet så mye om dette kan du jo forklare poenget med å "punkttrene" en muskel. Du trener akkurat den muskelen du ønsker å trene. Og ikke alle andre rundt. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Siden du vet så mye om dette kan du jo forklare poenget med å "punkttrene" en muskel. Du trener akkurat den muskelen du ønsker å trene. Og ikke alle andre rundt. Og poenget med det er? EDIT: Den eneste virkelig gode grunnen til å trene isolasjonsøvelser er hvis man skal "arbeide seg forbi" en skade. F.eks man har vonde skuldre så man kan ikke trene benkpress eller dips, da er flyes og nedpress/franskpress ett godt alternativ.... Endret 25. juli 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Den eneste virkelig gode grunnen til å trene isolasjonsøvelser er hvis man skal "arbeide seg forbi" en skade. Ikke i følge Arnold. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Patience : jeg skjønner akkurat hva du mener, men jeg er ikke enig med deg fordi mine erfaringer tilsvarer det motsatte av det du mener. Jeg og mine kamerater tar mindre i isolert benkpress( i smith) enn i fristang.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Patience : jeg skjønner akkurat hva du mener, men jeg er ikke enig med deg fordi mine erfaringer tilsvarer det motsatte av det du mener. Jeg og mine kamerater tar mindre i isolert benkpress( i smith) enn i fristang.. Alle tar mindre i smith enn med frivekt. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Det er noe ikke det han godeste patience sier.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Smith -> Støttende muskler =0 + Isolert muskel =1 ... Totalt arbeid =1 -> Du klarer flere kilo (flest antall vekter på stangen)Fripress -> Støttende muskler =1 + Isolert muskel =1... Totalt arbeid =2 -> Du klarer mindre kilo (færre vekter på stangen) Har du prøvd selv? Jeg kan gå med på at knebøy i smith er enklere enn med frivekt, men benkpress? No fucking way. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Den eneste virkelig gode grunnen til å trene isolasjonsøvelser er hvis man skal "arbeide seg forbi" en skade. Ikke i følge Arnold. :!: Han har faen ikke stemmerett.... Gutten trøkka DBOL for faen. Kan jo å se litt på treningsprogramet hans, de fleste skjønner jo at det ikke akkuratt var optimalt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Let's not go there. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå