Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg tror en som ikke har benket så mye før vil ta mer i smith, mens en som har fått tilpasset sin løftebane, teknikk, nervesystem og alt mulig annet til fribenk vil løfte mye mindre.

Uansett må resukltater her være i fri, ja.

EDIT: off-topic: skal vi yppe i knebøy? har pers på 175 (1 1/2 år siden, men dog). Slår allikevel ikke sprinterene i parallellklassen (gikk idrettsfag) som tar 215 uten å fortrekke en mine. Crazy!

Hoho, idrettsfag på videregående? De er nok ikke i nærheten av å ta 215 i styrkeløftgodkjent bøy. Selv ikke mange av de sterkeste i dette landet tar 215 uten å fortrekke en mine

Nå kan det være jeg misforstår og du mener at de gikk på idrett en gang i tiden, men at de nå er noenogtyve, og løfter 215.

Ellers må jeg bare si at det er science fiction at flere folk på 17-18 år tok 215 uten å fortrekke en mine.

Hadde det vært snakk om ett genetisk vidunder, så..

Var to. en i klassen over meg og en i parallellklassen. han i parallell klassen tok 200kg i andre og 210-215 i tredje :) det er eksplosive karer det :)

EDIT: dette her var selvsaggt på de (lærerkontrollerte) kvartalsvise styrketestene.

Edit2: og jeg overdrev kansje mangelen på "miner" noe ;)

Endret av sLiVeRr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var to. en i klassen over meg og en i parallellklassen. han i parallell klassen tok 200kg i andre og 210-215 i tredje :) det er eksplosive karer det :)

EDIT: dette her var selvsaggt på de (lærerkontrollerte) kvartalsvise styrketestene.

Tviler på om de var "godkjente" i hendhold til IPF regler men :)

Lenke til kommentar
Så små alle er!

193CM - Høyde  93,3 KG - Vekt 65 KG - Tar i benken(200Kg på en god dag :p)

Trener ikke.

Er du 93kg eller 65kg?!

Posta det tidelig på morningen så er ikke rart det ble feil :p

Jeg veier 93kg

Når jeg skrev vekt mente jeg vekten på det jeg tar i benkpress.

Jegt er en formulerings mester og svak:p

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Tviler på om de var "godkjente" i hendhold til IPF regler men :)

Neppe ;)

Men det er forsåvidt ganske greit å ta halve bøy med 200 i den alderen også da. (Da regner jeg med at de ikke har trent _MYE_ knebøy..)

Er ganske slitsomt å gå ut, ikke minst stå med en slik vekt. Tapper core-musklaturen noe enormt om man ikke er vant til det, eller forholdsvis godt trent.

Lenke til kommentar
Sånn i begynnelsen vil jeg anbefale å sette et fast mål med hvor mange repetisjoner du skal ta. Det vanligste er som regel 8-12 repetisjoner, så hvorfor ikke si 10 i ditt tilfelle?

Ville heller funnet en vekt som du klarte 15 reps med og så løfter du til failure i de neste (4?) settene.

Ja, husker ikke helt hvorfor. Men man bør ta sikte på 15.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sånn jeg ser det var de 18/19 år gamle.

Har fint lite tro på at de tok 200kg i benk i den alderen gitt. :)

Edit: Knebøy ja, ikke det heller.

Klart det er mulig. Var nettopp en sak i sportsbilaget til VG om en 17 år gammel ishockey-spiller som bøyde rundt 200 hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Klart det er mulig. Var nettopp en sak i sportsbilaget til VG om en 17 år gammel ishockey-spiller som bøyde rundt 200 hvis jeg ikke husker helt feil.

Selvfølgelig er det mulig.

Men at to stykker på en vanlig idrettslinje bøyer over 200kg skikkelig.

Lenke til kommentar
De trente MYE kebøy jo. så vant til det - og teknikk til det - hadde de nok. Det er snakk om å gå ned til 90 grader i kner og hofter, om noen lurte :)

90* i knær er ikke særlig dypt... Så å ta 200kg slik er ikke spesielt rått, men det er jo tross alt ikke noe "mannen i gata" klarer.

EDIT: markløft er mye greiere for å måle styrke sånnsett, man får lett sammenlign bare resultater.

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Det var nok, med veldig høy sannsynlighet en "ubrukelig" bøy. Jeg er 90% sikker på at den ikke var dyp nok (Ihvertfall ikke i IPF-sammenheng).

Man må alltid huske på dybden. Jeg kjenner en som har tatt 500kg i en slik mindre enn en 1\2 bøy..

Lenke til kommentar

Det leste jeg også, og han var den som tok mest av folka i eliteserien i hockey...

link

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
I mine glansdager var jeg oppe i 150 kg i benkpress, men nå tar jeg neppe mer enn ca. 100 kg. Og nei, jeg har aldri bolet!

Eh, du trenger ikke bole for å ta 150kg i benk...

Såvidt jeg vet ble det benket 260 kg allerede i 1956. Dette var før bol til idrettsbruk og skjorter ble oppfunnet...

Lenke til kommentar
I mine glansdager var jeg oppe i 150 kg i benkpress, men nå tar jeg neppe mer enn ca. 100 kg. Og nei, jeg har aldri bolet!

woooow og jeg som trodde du måtte bole for å greie å benke mer enn 100kg!!!!!!!!

Du har sikkert MONSTERGENER!!!!!!!!!!!!!!!

EDIT: Oi bra respons på innlegget ditt, Authority :D

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...