Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg tror en som ikke har benket så mye før vil ta mer i smith, mens en som har fått tilpasset sin løftebane, teknikk, nervesystem og alt mulig annet til fribenk vil løfte mye mindre.

Uansett må resukltater her være i fri, ja.

 

EDIT: off-topic: skal vi yppe i knebøy? har pers på 175 (1 1/2 år siden, men dog). Slår allikevel ikke sprinterene i parallellklassen (gikk idrettsfag) som tar 215 uten å fortrekke en mine. Crazy!

 

Hoho, idrettsfag på videregående? De er nok ikke i nærheten av å ta 215 i styrkeløftgodkjent bøy. Selv ikke mange av de sterkeste i dette landet tar 215 uten å fortrekke en mine

 

Nå kan det være jeg misforstår og du mener at de gikk på idrett en gang i tiden, men at de nå er noenogtyve, og løfter 215.

 

Ellers må jeg bare si at det er science fiction at flere folk på 17-18 år tok 215 uten å fortrekke en mine.

Hadde det vært snakk om ett genetisk vidunder, så..

Var to. en i klassen over meg og en i parallellklassen. han i parallell klassen tok 200kg i andre og 210-215 i tredje :) det er eksplosive karer det :)

 

EDIT: dette her var selvsaggt på de (lærerkontrollerte) kvartalsvise styrketestene.

Edit2: og jeg overdrev kansje mangelen på "miner" noe ;)

Endret av sLiVeRr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var to. en i klassen over meg og en i parallellklassen. han i parallell klassen tok 200kg i andre og 210-215 i tredje :) det er eksplosive karer det :)

 

EDIT: dette her var selvsaggt på de (lærerkontrollerte) kvartalsvise styrketestene.

Edit2: og jeg overdrev kansje mangelen på "miner" noe ;)

Tviler på om de var "godkjente" i hendhold til IPF regler men :)

Lenke til kommentar
Så små alle er!

193CM - Høyde  93,3 KG - Vekt 65 KG - Tar i benken(200Kg på en god dag :p)

Trener ikke.

Er du 93kg eller 65kg?!

Posta det tidelig på morningen så er ikke rart det ble feil :p

Jeg veier 93kg

Når jeg skrev vekt mente jeg vekten på det jeg tar i benkpress.

Jegt er en formulerings mester og svak:p

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Var to. en i klassen over meg og en i parallellklassen. han i parallell klassen tok 200kg i andre og 210-215 i tredje :) det er eksplosive karer det :)

 

EDIT: dette her var selvsaggt på de (lærerkontrollerte) kvartalsvise styrketestene.

Edit2: og jeg overdrev kansje mangelen på "miner" noe ;)

Tviler på om de var "godkjente" i hendhold til IPF regler men :)

Neppe ;)

 

 

Men det er forsåvidt ganske greit å ta halve bøy med 200 i den alderen også da. (Da regner jeg med at de ikke har trent _MYE_ knebøy..)

 

Er ganske slitsomt å gå ut, ikke minst stå med en slik vekt. Tapper core-musklaturen noe enormt om man ikke er vant til det, eller forholdsvis godt trent.

Lenke til kommentar
Sånn i begynnelsen vil jeg anbefale å sette et fast mål med hvor mange repetisjoner du skal ta. Det vanligste er som regel 8-12 repetisjoner, så hvorfor ikke si 10 i ditt tilfelle?

Ville heller funnet en vekt som du klarte 15 reps med og så løfter du til failure i de neste (4?) settene.

Ja, husker ikke helt hvorfor. Men man bør ta sikte på 15.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sånn jeg ser det var de 18/19 år gamle.

Har fint lite tro på at de tok 200kg i benk i den alderen gitt. :)

 

Edit: Knebøy ja, ikke det heller.

Klart det er mulig. Var nettopp en sak i sportsbilaget til VG om en 17 år gammel ishockey-spiller som bøyde rundt 200 hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
De trente MYE kebøy jo. så vant til det - og teknikk til det - hadde de nok. Det er snakk om å gå ned til 90 grader i kner og hofter, om noen lurte :)

90* i knær er ikke særlig dypt... Så å ta 200kg slik er ikke spesielt rått, men det er jo tross alt ikke noe "mannen i gata" klarer.

 

 

 

EDIT: markløft er mye greiere for å måle styrke sånnsett, man får lett sammenlign bare resultater.

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Sånn jeg ser det var de 18/19 år gamle.

Har fint lite tro på at de tok 200kg i benk i den alderen gitt. :)

 

Edit: Knebøy ja, ikke det heller.

Klart det er mulig. Var nettopp en sak i sportsbilaget til VG om en 17 år gammel ishockey-spiller som bøyde rundt 200 hvis jeg ikke husker helt feil.

Det var nok, med veldig høy sannsynlighet en "ubrukelig" bøy. Jeg er 90% sikker på at den ikke var dyp nok (Ihvertfall ikke i IPF-sammenheng).

 

Man må alltid huske på dybden. Jeg kjenner en som har tatt 500kg i en slik mindre enn en 1\2 bøy..

Lenke til kommentar
Sånn jeg ser det var de 18/19 år gamle.

Har fint lite tro på at de tok 200kg i benk i den alderen gitt. :)

 

Edit: Knebøy ja, ikke det heller.

Klart det er mulig. Var nettopp en sak i sportsbilaget til VG om en 17 år gammel ishockey-spiller som bøyde rundt 200 hvis jeg ikke husker helt feil.

Det leste jeg også, og han var den som tok mest av folka i eliteserien i hockey...

 

link

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
I mine glansdager var jeg oppe i 150 kg i benkpress, men nå tar jeg neppe mer enn ca. 100 kg. Og nei, jeg har aldri bolet!

woooow og jeg som trodde du måtte bole for å greie å benke mer enn 100kg!!!!!!!!

Du har sikkert MONSTERGENER!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

EDIT: Oi bra respons på innlegget ditt, Authority :D

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...