Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope.. Får dårligere balanse av det. Ser ingen vits i å gjøre det. Du får da ingen bedre trening i brystmusklene av det heller. Dessuten er det nok tyngre fordi mer av kraften går med på å stabilisere.

Veeeel... Det blir endel tyngre ja. Man eliminerer nesten all teknikk så det blir kun "raw power" :p Balansen er ikke noe problem.

Du eliminerer ikke noe mer teknikk når du løfter opp beina da.. :roll:

Det er bolene som gjør ham aggressiv!

haha.. Eneste bolen jeg har drevet med må vel være med 3 bokser tunfisk daglig. Nå har jeg så og si slutta med det. Men kommer ikke til å slutte med å spise tunfisk. Kommer nok å ta en hver kveld det passer seg sånn.. :yes:

man får jo ikke noe "trykk" i kroppen med beina i været.

og dette er en benk tråd, ikke høyde tråd... :hrm:

Lenke til kommentar
Noen som benker med beina i været her? Hvor mye løfter dere med der i så fall.

Nope.. Får dårligere balanse av det. Ser ingen vits i å gjøre det. Du får da ingen bedre trening i brystmusklene av det heller. Dessuten er det nok tyngre fordi mer av kraften går med på å stabilisere.

Vitsen med å ha beina opp er at man trener magen mens man tar benk indirekte.

:!: :!:

Vitsen er nok å eliminere spennet..

Lenke til kommentar
Spenn er ikke juks.

Tror det er en grunn for ""

men uansett... svar heller på spørsmålet jeg stillte en å prøve å diskutere hvorvidt det er noe vits i å trene sånn................

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Noen som benker med beina i været her? Hvor mye løfter dere med der i så fall.

På alt under 80% av 1RM, merker jeg faktisk ingen forskjell. Virker som om jeg bare trenger det ekstra trykket man får fra spenn på tunge vekter. Blir ingen forskjell i repsene jeg klarer på litt lettere vekter liksom.

Jeg tror dette vil gi større utslag for folk som har trent lengre, da. Evt også folk som er svake fra brystet (Naturlig nok :p )

De fleste som inkluderer dette i treningen gjør det vel enten for å spare ryggen litt, eller for å få en slags benkvariant. Iogmed at mange sikkert vil måtte bruke lettere vekter, samt få større ROM.

Det er sikkert en vits i å trene slik, men det spørs vel på hva men er ute etter..

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar
De fleste som inkluderer dette i treningen gjør det vel enten for å spare ryggen litt, eller for å få en slags benkvariant. Iogmed at mange sikkert vil måtte bruke lettere vekter, samt få større ROM.

Det er sikkert en vits i å trene slik, men det spørs vel på hva men er ute etter..

Jeg merker i alle fall rimlig stor forskjell.. antar at jeg ligger ca 15kg under i benk med beina i været. Jeg syns øvelsen er grei avveksling, og jeg får trent mer på bunnen av løftet.

Sterk i benken du da, knut?

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...