Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drikker mer vel? :p

nope. (eg drikker ikke mer på ett år enn en gjennomsnittlig 20 åring gjør på en lørdagskveld da...)

Vi ødela sikkert mye ved å sitte å nesten bare teste max.. blir lite vanlig trening etterpå hvis du er helt ødelagt i armene etterpå :)

Lenke til kommentar

Som sagt var jeg alene, endte med at jeg måtte rulle 75kg fra brystet og ned på magen for så å tippe stanga til siden så vektene skulle falle av..

Det er det værste jeg har vært med på..Trengte ikke ta noen crunches den dagen nei..

Lenke til kommentar
Som sagt var jeg alene, endte med at jeg måtte rulle 75kg fra brystet og ned på magen for så å tippe stanga til siden så vektene skulle falle av..

Det er det værste jeg har vært med på..Trengte ikke ta noen crunches den dagen nei..

Tomt for kreatin da eller?

Lenke til kommentar
Hvis du leser litt nærmere på det jeg skriver så så sier jeg at man løfter mindre i isolert benkpress enn i fristang pågrunn av at i fristang kan vi bruke fler muskler til å løfte med. Du sier det motsatte, at i isolert benkpress løfter man mer.

Jeg tror vi faktisk mener det samme - men går om hverandre..

Jeg mener - du klarer mere i isolert benkpress. Mens du klarer mindre i fri benkpress nettopp fordi - som du også sier det - bruker andre muskler på å stabilisere.

Isolert benkpress - der løfter man MINDRE fordi en kun får brukt hovedmuskel

Fristang benkpress - der løfter man MERE fordi man får aktivert flere muskelgrupper.

Du mener man løfter mer i isolert benkpress du.

Du løfter ikke mere i fristang enn i isolert. Du klarer flere kilo isolert enn hva du klarer i fristang, nettopp fordi du også må holde stangen rett i fristang.

Du kan umulig mene at du klarer å løfte flere kilo i fristang. Men at du gjør en større "jobb" blir riktig. Du stimulerer flere muskler. Ja.

Men du klarer ikke flere kilo.

Lenke til kommentar

ikke faen om kjeg klarer mer i isolert benkpress. da må det isåfall være et eller annet jalla aparat. har du løftet lot benk trenger du ikke bruke mye energi på å holde stanga rett. og skal man offentligjøre sine løft MÅ det væra fristang, siden maskiner og smith-apparater er ulike og gir ulik belastning.

fribenk er det eneste som til en hvis grad er sammenlignbart

Lenke til kommentar

Jeg tror en som ikke har benket så mye før vil ta mer i smith, mens en som har fått tilpasset sin løftebane, teknikk, nervesystem og alt mulig annet til fribenk vil løfte mye mindre.

Uansett må resukltater her være i fri, ja.

EDIT: off-topic: skal vi yppe i knebøy? har pers på 175 (1 1/2 år siden, men dog). Slår allikevel ikke sprinterene i parallellklassen (gikk idrettsfag) som tar 215 uten å fortrekke en mine. Crazy!

Hoho, idrettsfag på videregående? De er nok ikke i nærheten av å ta 215 i styrkeløftgodkjent bøy. Selv ikke mange av de sterkeste i dette landet tar 215 uten å fortrekke en mine

Nå kan det være jeg misforstår og du mener at de gikk på idrett en gang i tiden, men at de nå er noenogtyve, og løfter 215.

Ellers må jeg bare si at det er science fiction at flere folk på 17-18 år tok 215 uten å fortrekke en mine.

Hadde det vært snakk om ett genetisk vidunder, så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...