Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Så reglene i konkurranser sier altså ryggen opp er greit, men ræva skal holdes nede? Var det jeg tenkte meg. Men hvor langt ned skal stanga tas for at det skal være et godkjent løft?

Skal ikke være lenger nede enn brystbeinet. Ett godkjent løft skal også ha markert stopp på brystet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skuldra ned og rompa ned, that's the way.

Men jeg ryggen min er ikke nede på benken, har litt spenn når jeg kjører benkpress. :thumbup:

Mener du at du liksom ser på bena dine? Isåfall har jeg sett mange som gjør det...

Har ikke fått det til selv helt da, syns det er litt teit stilling for min del...

Lenke til kommentar
Så reglene i konkurranser sier altså ryggen opp er greit, men ræva skal holdes nede? Var det jeg tenkte meg. Men hvor langt ned skal stanga tas for at det skal være et godkjent løft?

Skal ikke være lenger nede enn brystbeinet. Ett godkjent løft skal også ha markert stopp på brystet.

Jepp..

Man må holde den igjen litt før man tar den opp igjen...

 

En kamerat av meg skal snart prøve seg på norges-rekorden i hans alders og vektklasse..

Han er vel 17 år og 95-100kg, han skal prøve seg på 155kg tror jeg..

 

Noen som har prøvd å benke med "trøye" eller hva det kalles?

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Å benke med "trøye" gir ikke så mye som 40 %. Det er veldig individuelt hvor mye mer man tar med en sliken. Noen kan benke 100 uten og 130 med, andre kan benke 100 uten og 110 med. Det skal vist ikke være så lurt og trene mye med dette, for du får ikke samme "stekket" i brystet, så det bryter ikke så mye ned som et vanlig løft uten.

Lenke til kommentar
Skuldra ned og rompa ned, that's the way.

Men jeg ryggen min er ikke nede på benken, har litt spenn når jeg kjører benkpress. :thumbup:

Mener du at du liksom ser på bena dine? Isåfall har jeg sett mange som gjør det...

Har ikke fått det til selv helt da, syns det er litt teit stilling for min del...

Dette skjønte jeg ikke helt :hmm:

 

En kamerat av meg skal snart prøve seg på norges-rekorden i hans alders og vektklasse..

Han er vel 17 år og 95-100kg, han skal prøve seg på 155kg tror jeg..

 

Norgesrekorden er 171,0kg i hans klasse hvis han veier Mellom 90 og 100 kg.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Noen som vet sånn omtrent hvor tungt hantelpress på skråbenk er i forhold til vanlig benkpress?

I treningstudioet jeg trener finnes det ikke benkpress, så derfor kjører jeg hantelpress på skråbenk. Jeg trener i dag med cirka 25kg i hver arm, dvs 50kg til sammen. Kan noen antyde hvor på "benkpresskalaen" jeg vil ligge?

Dette er sannsynligvis individuelt, men en viss sammenheng må det vel være!?

Lenke til kommentar
Han er vel 17 år og 95-100kg, han skal prøve seg på 155kg tror jeg..

 

Vel 155kg er nok litt for lite. Rekorden i hans klasse er 172.5kg :p

 

Når dere "brifer" med hvor mye dere klarer (fatter ikke hvorfor) regner dere stanga med? eller er det vekt uten stanga?

 

<Nudle>

 

Man regner med stanga :tease:

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Noen som vet sånn omtrent hvor tungt hantelpress på skråbenk er i forhold til vanlig benkpress?

I treningstudioet jeg trener finnes det ikke benkpress, så derfor kjører jeg hantelpress på skråbenk. Jeg trener i dag med cirka 25kg i hver arm, dvs 50kg til sammen. Kan noen antyde hvor på "benkpresskalaen" jeg vil ligge?

Dette er sannsynligvis individuelt, men en viss sammenheng må det vel være!?

Hvor mange repetisjoner? Noe stort mer en 70-75 tviler jeg på at du er god for.

Lenke til kommentar
Noen som vet sånn omtrent hvor tungt hantelpress på skråbenk er i forhold til vanlig benkpress?

I treningstudioet jeg trener finnes det ikke benkpress, så derfor kjører jeg hantelpress på skråbenk. Jeg trener i dag med cirka 25kg i hver arm, dvs 50kg til sammen. Kan noen antyde hvor på "benkpresskalaen" jeg vil ligge?

Dette er sannsynligvis individuelt, men en viss sammenheng må det vel være!?

Ingen gylden regel, men du kan jo få en liten pekepinn med å legge benken ned og ta benkpress med hantler. Jeg trente med 8x40kg når jeg trente på sats, når jeg byttet studio og begynte med benk ble jeg litt skuffet når jeg kun klarte og trene med 80kg i starten. Selv om det var en ny øvelse forventet jeg mer.

 

Er forresten gått tilbake til hantler siden jeg føler at jeg får mer vekst på det.

 

Når dere "brifer" med hvor mye dere klarer (fatter ikke hvorfor) regner dere stanga med? eller er det vekt uten stanga?

Alt vi løfter, ergo med stanga.

 

Btw: hvis norgesrekorden på benk er 155 for den klassen så har jeg to kompiser som har slått den. Selv om de ikke er helt dopingfrie da...

Lenke til kommentar
Btw: hvis norgesrekorden på benk er 155 for den klassen så har jeg to kompiser som har slått den. Selv om de ikke er helt dopingfrie da...

Fett.. hvor mye er de gode for da?

 

 

 

PS: sjekk mitt innlegg nederst forrige side :tease:

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

OK, Question til dere 1337-body bolere... Er ikke vektløfting og bodybuilding noe vidt forskjellig? Asså....i bodybilding er jo meningen å bli "størst" mulig, ikke løfte mest mulig. Trener de ikke forskjellig da? (bodybuildere spenner musklene mest mulig når de løfter? mens vektløftere trener for å kunne løfte mest mulig?

 

PLZ, himle med øynene alt dere vil, men svar nå på om dette stemmer?

 

<Nudle>

Lenke til kommentar
Btw: hvis norgesrekorden på benk er 155 for den klassen så har jeg to kompiser som har slått den. Selv om de ikke er helt dopingfrie da...

Fett.. hvor mye er de gode for da?

 

 

 

PS: sjekk mitt innlegg nederst forrige side :tease:

Han ene påstår at han har presset 175kg, men vet ikke om jeg tror på han. Har sett han presse 165kg. Han andre har vel tatt 170, men han var nok på det tidspunktet han tok det eldre enn 17år og litt tyngre enn 100kg.

 

Men det skal nevnes at begge brukte stoffer som ikke akkurat er godt for levra eller hode, jeg regner med at du skjønner hva jeg hinter til (hint: vodka, beluga). Å nå sliter begge med skuldrene og knær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...