Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ikke når man er på gjennomsnittalderen på dette forumet.

Ikke når man aldri har trent benkpress.

Sier fint lite om generell styrke.

Det er en av de beste måtene å måle styrke på.

Markløft og benpress er nok bedre øvelser for å måle ren styrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke oppdaget denne tråden før nå, men det er vel fordi jeg ikke henger så mye i Off topic tenker jeg.

 

Orker heller ikke å lese gjennom alle sidene, men for å svare på topic så er mitt maksløft i benkpress 115kg. Der har jeg stått bom stille en god stund, så jeg håper jeg kan klare å komme meg videre innen kort tid :)

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen over her ;)

Tror jeg heller tar noen push-ups hjemme enn å trene sammen med bolegutta på treningsstudio egentlig :p

 

Hva er egentlig å være sterk? Er det å ta mange kg i benkpress og de andre treningsmåtene? Eller er det å kunne banke folk best mulig?(eller ta imot bank) :p

Eller er det å kunne komme over alle de fysiske hverdagslige hindrene du møter på hver dag uten å bli utslitt av det?

Lenke til kommentar

Det å være sterk for meg er å kunne gjøre fysisk krevende oppgaver (som da går på styrke), og at jeg da skal klare det lett i forhold til hva andre gjør. Jeg ser også på det å være sterk som en fordel, da man istedet for å havne i spetakkel kan unngå det. Selvsagt er det en fordel å kunne slå godt fra seg hvis man havner i bråk.

 

Ellers så er det jo selvsagt også å kunne løfte mye i benkpress, løfte bra i andre øvelser - og gjøre krevende oppgaver på treningsstudioet.

 

Det er egentlig vanskelig å definere hva det å være sterk er, siden det er så masse :)

Lenke til kommentar
Husk at f.eks knebøy er like viktig som benkpress! smile2.gif

Kommer jo helt ann på hva du er ute etter da :)

Men man skal trene hele kroppen ja, for å få den bra propesjonert og det er viktig å trene hele kroppen for å få maks fremgang i de ulike tingene. :thumbup:

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Ikke når man er på gjennomsnittalderen på dette forumet.

Ikke når man aldri har trent benkpress.

Sier fint lite om generell styrke.

Det er en av de beste måtene å måle styrke på.

Markløft og benpress er nok bedre øvelser for å måle ren styrke.

Markløft blir vel en av de beste, ja, om ikke den ultimate styrketesten. Benpress derimot måler vel bare styrke i ben og rompe (+hofter). I forhold til knebøy som da krever sitt av hele kroppen, blir den nok underlegen.

 

(men så er jo knebøy såpass teknisk også da.. :hmm: )

da må det vel bli mark da. Skulle jeg valgt, ville det blitt mark og benk\pushpress som var de store testene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er stolt nå. Begynte å trene vekter for litt over en måned siden nå. Og da jeg startet lå jeg på 56kg max. Nå tar jeg 1x70. Har som mål å klare 80kg innen august :yes: Så var målet 100kg inne jul. Hvis jeg bare spiser nok så tror jeg det er oppnåelig, men der sliter jeg litt.

Lenke til kommentar
Jeg er stolt nå. Begynte å trene vekter for litt over en måned siden nå. Og da jeg startet lå jeg på 56kg max. Nå tar jeg 1x70. Har som mål å klare 80kg innen august  :yes: Så var målet 100kg inne jul. Hvis jeg bare spiser nok så tror jeg det er oppnåelig, men der sliter jeg litt.

Lykke til :) Er en mulighet for å greie det ja.

Tar nok litt mer hvis jeg tar ræva opp eller noe sånt tull, men det er så teit (tipper mange her gjør det).

 

Jeg løfter i alle fall ikke rumpa :)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Skuldra ned og rompa ned, that's the way.

Men jeg ryggen min er ikke nede på benken, har litt spenn når jeg kjører benkpress. :thumbup:

Samme her.

Tja, jeg ser vel nesten ingen som benker med rompa opp, men så er det heller ikke lov i konkurransesammenheng da.. Jeg klarer ikke benke med rompa over benken uansett, jeg.

På mitt senter er det iallfall mange som gjør det. Ser jævlig dumt ut.

 

Så reglene i konkurranser sier altså ryggen opp er greit, men ræva skal holdes nede? Var det jeg tenkte meg. Men hvor langt ned skal stanga tas for at det skal være et godkjent løft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...