Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

vektklasser i benk tester på vgs er vel noe dumt det også. tunge folk har jo et lite handicap på kondis tester og generell gymaktivitet i forhold til en mygg på 60kg, ulike folk har sine fordeler på ulike områder.

Var vel aldri snakk om vektklasser da... :p Men vi er vel enige om at 75kg i benken for en 18åring er latterlig dårlig(dette er snakk om 6er nivå!!!).

hehe, skjønte at det ikke var snakk om vektklasser, men ville fram med et poeng.

75 i benk for en 18 åring er til å grine av, særlig om dte skulle gi en 6'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

75 kg for en normal 18-åring er slettes ikke latterlig dårlig.

 

Edit: En som ikke trener mye, that is.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Så klart man kan si at man kan plusse på 20kg og si at det er et ca maxløft, men ville bare ha det fram at det ikke er noe gyldenregel  ;)

Her er det snakk om dette ENKELT tilfellet. Det vil si, 5-7reps på 100kg ift 120kg...

Å påstå at f.eks 5-7reps på 50kg tilsvarer 70kg blir noe helt annet(er vel kanskje det du vil frem til?)

Jepp.. og for eksempel, en som klarer stanga (20 kg) * 7, klarer aldri i verda 40 i maxløft.. :p Tror til og med 30 blir tungt gitt..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
75 kg for en normal 18-åring er slettes ikke latterlig dårlig.

 

Edit: En som ikke trener mye, that is.

utrent er det forsåvidt bra. men enhver 18 år gammel gutt med respekt for seg selv løfter vekter. men 6'ern burde ligge litt høyere mener nå jeg.

At folk ikke skjønner at vekt ikke er alpha omega plager meg litt, riktig utførelse og konsentrasjon er viktigere enn vekta man løfter. Er mektig lei av og høre om at alle løfter ditt og datt. Så drar jeg på trening med dem så er det rumpa i været og sprett på kassa.

Lenke til kommentar
At folk ikke skjønner at vekt ikke er alpha omega plager meg litt, riktig utførelse og konsentrasjon er viktigere enn vekta man løfter. Er mektig lei av og høre om at alle løfter ditt og datt. Så drar jeg på trening med dem så er det rumpa i været og sprett på kassa.

Typisk kommentar fra en som ikke er særlig sterk selv :blush:

Lenke til kommentar

i dag så jeg noen på treninga (som jeg har sett der før) som gjorde diverse øvelser mega feil, med masse kilo på. Også er de skikkelig stolte over at de klarer så mye kilo.. jeg og han jeg gikk med gikk å gliste ganske bra.

 

men angående sprett på brystet, skal man ikke sprette litt..? man får jo pressa seg litt lengre liksom..

Endret av andesam
Lenke til kommentar
At folk ikke skjønner at vekt ikke er alpha omega plager meg litt, riktig utførelse og konsentrasjon er viktigere enn vekta man løfter. Er mektig lei av og høre om at alle løfter ditt og datt. Så drar jeg på trening med dem så er det rumpa i været og sprett på kassa.

Typisk kommentar fra en som ikke er særlig sterk selv :blush:

;) Er ikke særlig sterk i benk nei, men har heller ikke trent aktivt benk i mer enn 3-4 måneder. Trener med 90x6 for tiden, maxløftet mitt aner jeg ikke siden jeg ikke tør ta det pga en skulder.

Lenke til kommentar

Jeg er 18 år veier nok 120kg og tar vel kanskje 20kg i benk? kanskje 40kg på en god dag.. Nå har jeg bare prøvd sånn benkpress 2 ganger før i mitt liv på ungdomskolen da men.

 

Hva forteller egentlig kg'ene man tar i benkpress for noe?

Lenke til kommentar
Ok takk for svar!

 

Er det noen fordeller med å kunne ta mye i benkpress egentlig? Hva bruker man brystmusklene til?

 

Finnes det andre måter å trene dem opp?

Du bruker bryst muskler til å bryte med blant annet, og presse ting fra kroppen din, altså skyving. Sterke brystmuskler vil også være godt å for å få inn gode slag som gjelder i gatekamper/boksing ++.. :p

 

Du kan også trene brystmuskler ved push ups. Men det er ikke noe du kan regne med å bli stor på. Da må du ihvertfall ha vektskiver på ryggen etterhvert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...