Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Hva trener du med manualene da? Jeg har funnet ut at for min del(trente i en måneds tid med manualer) at det blir for kjedelig på en måte...

Masse, bruker manualer til det meste nå.

Elsker å trene med manualer, mye morsommere enn benk og apparater.

 

Til bryst trener jeg skråpress og skråbenk, men ikke så mye at det går på skulderene, det blir en annen øvelse. :)

Av og til tar jeg helt flatt også for moro skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Manualer gir best strekk i musklen = mer bygging av kasse

Nja jeg har mye større framskritt når jeg kjører med stang. i tillegg har jeg fått mye mer markert skille mellom musklene.

 

Er forresten bryst og skulder dag idag :love: Gledet meg i hele dag til å få kjørt skuldrene litt, skal prøve å starte med skuldrene idag å så ta helt lett på brystet. Har kjørt for hardt på brystet før man gikk på skuldrene de siste gangene, så da hadde man liksom ikke mye powder igjen i skuldrene.

Lenke til kommentar
Varierer jo veldig hvordan man er trent, og om teknikken sitter.

nei.

å nei? utdyp gjerne.

For det første tviler jeg på om noen tar 5-7reps på 100 og ikke har trent benkpress såvidt mye at de har en grei teknikk.... For det andre, teknikken har da ikke så mye relevans, ettersom han bruker samme teknikk på ett eventuelt maksløft og når man tok 5-7reps på 100...(klart det kan være små variasjoner her) Hvordan man er trent spiller også en mindre rolle... bortsettfra om man pumper med veldig mange reps, og det er vel heller uvanlig. Det som spiller mest rolle er vel genetikk... (derfor jeg sa "Normal persoN", dvs en som ikke er uvanlig repsterk, men heller ikke uvanlig eksplosiv...)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
smalbenk er en øvelse folk bruker til å trene triceps... Særlig store gutter bruker dette(les: kroppsbyggere) og kan ikke tenkte meg til at det er noe du trenger å bry deg med. Bryst øvelser, er benk med vanlig grep og skråbenk det som gjelder, elelr er flyes og dips gode øvelser..

hvordan tror du de store gutta har fått så store triceps da? skal ikke se bort ifra at det er nettop den "uvesentlige" øvelsen smalbenk sammen med andre pressøvelser sin feil..

Lenke til kommentar
Siden dette er 28 sider har jeg ikke gidda å lest alle MEN:

 

Benkpress er jo bare skryte greier, er jo ikke no skikkelig.. Fordi om en som tar 120kg i benkpress så banker ikke han automatisk en som tar 60 kg .. Så bare at det var noen som kanskje antydet til dette men ok..

 

 

det er vel bare idioter som trener for å banke folk.

hei jeg tar mer enn deg i benk, ska vi slåss?

Endret av M`kululu
Lenke til kommentar
tunge folk har jo et lite handicap på kondis tester og generell gymaktivitet i forhold til en mygg på 60kg, ulike folk har sine fordeler på ulike områder.

 

Helt enig, det var det jeg prøvde å påpeke.

 

det er SYKT!!! da.... trent mye han eller... jobbet mye kanskje.... han må jo ha muskler i blodet hehe

 

Noen er jo naturlig veldig sterkere. Kjenner en som tok 110 når han var 16, og da hadde han ikke trent så mye. Mens jeg tok 55 kilo får under et år siden :roll:

Tar snart 95 nå, så det hjelper med hard trening :yes:

Lenke til kommentar
Varierer jo veldig hvordan man er trent, og om teknikken sitter.

nei.

å nei? utdyp gjerne.

For det første tviler jeg på om noen tar 5-7reps på 100 og ikke har trent benkpress såvidt mye at de har en grei teknikk.... For det andre, teknikken har da ikke så mye relevans, ettersom han bruker samme teknikk på ett eventuelt maksløft og når man tok 5-7reps på 100...(klart det kan være små variasjoner her) Hvordan man er trent spiller også en mindre rolle... bortsettfra om man pumper med veldig mange reps, og det er vel heller uvanlig. Det som spiller mest rolle er vel genetikk... (derfor jeg sa "Normal persoN", dvs en som ikke er uvanlig repsterk, men heller ikke uvanlig eksplosiv...)

Var jo ikke snakk om bare denne personen som løftet 100kg, men helt generelt.

Jeg har ikke trent mye benkpress forøvrig og teknikken min er ikke helt inne, å jeg kan ikke plusse på 20kg på det jeg trener og si at det er maxløftet mitt. Han som jeg trener med løfter 130kg mac å han trener med 100 f.eks, en annen er gammel skiløper å han løfter maks 10kg over det han trener med. Bare for og vise at det varierer voldsomt.

 

Så klart man kan si at man kan plusse på 20kg og si at det er et ca maxløft, men ville bare ha det fram at det ikke er noe gyldenregel ;)

Lenke til kommentar
vektklasser i benk tester på vgs er vel noe dumt det også. tunge folk har jo et lite handicap på kondis tester og generell gymaktivitet i forhold til en mygg på 60kg, ulike folk har sine fordeler på ulike områder.

Var vel aldri snakk om vektklasser da... :p Men vi er vel enige om at 75kg i benken for en 18åring er latterlig dårlig(dette er snakk om 6er nivå!!!).

Lenke til kommentar
Så klart man kan si at man kan plusse på 20kg og si at det er et ca maxløft, men ville bare ha det fram at det ikke er noe gyldenregel ;)

Her er det snakk om dette ENKELT tilfellet. Det vil si, 5-7reps på 100kg ift 120kg...

Å påstå at f.eks 5-7reps på 50kg tilsvarer 70kg blir noe helt annet(er vel kanskje det du vil frem til?)

Lenke til kommentar
Så klart man kan si at man kan plusse på 20kg og si at det er et ca maxløft, men ville bare ha det fram at det ikke er noe gyldenregel  ;)

Her er det snakk om dette ENKELT tilfellet. Det vil si, 5-7reps på 100kg ift 120kg...

Å påstå at f.eks 5-7reps på 50kg tilsvarer 70kg blir noe helt annet(er vel kanskje det du vil frem til?)

Ja det var vel poenget mitt blant annet, men da er vi relativt enig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...