Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sist jeg prøvde tok jeg 80kg*4, uten at jeg pressa meg for mye.. tror jeg klarer 85kg*1 hvis jeg prøver på det neste økt.

 

er 17 år

veier 90kg (er ikke feit, kraftig)

185cm høy

jeg tar 80 * 3.. Kanskje 4 neste gang. Og jeg tar 90 i benk. Men folk er forskjellige. Noen er mye mer utholdne, mens andre eksplosive.

Lenke til kommentar
hmm, kanskje jeg klarer 90kg da :hmm:. men det høres litt mye ut, tror jeg prøver på 85 først hvertfall :p

kommer helt ann på hvordan du er bygd og hvordan du har trent gjennom tidene.

 

Som sagt tok jeg 80 * 3 og 85 * 2, og 90 * 1 til slutt. (som var max)

 

Så det kan nok sies at jeg er litt eksplosiv :yes:

 

Du får prøve da. Går det ikke så går det ikke

:)

Lenke til kommentar

tror ikke jeg er så eksplosiv, vil tippe jeg tar 85.

men er egnetlig ganske fornøyd med det, begynte å trene for ca 6 måneder siden, da tok jeg 50*5-6 elns. har nesten ikke trent noe benk heller, men når jeg gjør det merker jeg at jeg tar meg fort opp.

 

har som mål å ta 100 før sommeren, men det er ikke noe krise hvis ikke jeg klare det :)

 

edit: kommer tilbake med resultatene til onsdag, da er neste økt.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
sist jeg prøvde tok jeg 80kg*4, uten at jeg pressa meg for mye.. tror jeg klarer 85kg*1 hvis jeg prøver på det neste økt.

 

er 17 år

veier 90kg (er ikke feit, kraftig)

185cm høy

Om du tar 80kgx4 ville jeg satset på 90-95kg som maxløft. Skulle maxe selv for ett par ukers tid tilbake og tok først 120kgx6, hoppet da opp til 140kg som gikk fint. Husk at det blir mye tyngre så fort du begynner å løfte mer enn 1rep.

Lenke til kommentar
sist jeg prøvde tok jeg 80kg*4, uten at jeg pressa meg for mye.. tror jeg klarer 85kg*1 hvis jeg prøver på det neste økt.

 

er 17 år

veier 90kg (er ikke feit, kraftig)

185cm høy

Om du tar 80kgx4 ville jeg satset på 90-95kg som maxløft. Skulle maxe selv for ett par ukers tid tilbake og tok først 120kgx6, hoppet da opp til 140kg som gikk fint. Husk at det blir mye tyngre så fort du begynner å løfte mer enn 1rep.

Så må du huske at man bør regne prosentvis økning iforhold til vekt og repetisjoner og ikke i antall kg som blir lagt på stanga.

 

Dvs. Tar du 50 * 6, så klarer du neppe 70 kg.

 

Men som du gjør, tar 120 kg * 6 så er det ikke noe unormalt å ta 140 * 1.

 

Men spranget er fortsatt 20 kg mer i begge eksemplene. Derfor bør man tenke mer prosent enn antall kg.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

en jeg kjenner er rar han. kan kan ta 1*50 og være pumpet. men han kan også ta 1*130 og være pumpet (vet ikke hva han tar max). men ikke faen om han klarer å presse 2*xxkg ut. han bare makter det ikke. han har jo ikke dårlig kondis. er jo ikke bra heller da men hehe.

 

noen som ha vsar på dette fenomenet. han har jo ikke trent noe helle for han klarer det ikke. kan henge på bare stangen og han sliter med det andre løftet (10kg) :hmm: kan godt hende han leker da men det tror jeg ikke. da hadde han vært skuespiller i såfall... :p

Lenke til kommentar
en jeg kjenner er rar han. kan kan ta 1*50 og være pumpet. men han kan også ta 1*130 og være pumpet (vet ikke hva han tar max). men ikke faen om han klarer å presse 2*xxkg ut. han bare makter det ikke. han har jo ikke dårlig kondis. er jo ikke bra heller da men hehe.

 

noen som ha vsar på dette fenomenet. han har jo ikke trent noe helle for han klarer det ikke. kan henge på bare stangen og han sliter med det andre løftet (10kg) :hmm: kan godt hende han leker da men det tror jeg ikke. da hadde han vært skuespiller i såfall... :p

Det hørtes veeeldig merklig ut du.. :hmm::hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...