Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Skåbenk hantler? Er det flyes du sikter til?

 

Annen ting, hva er smalbenk?

 

Han mener Skråbenk hantler. Sette en benk 45 grader, eller lignende. Så tar du hantler opp og ned som man gjør i benkpress, men man bruker hantler i steden. Å ta skrå benk trener du øvre del av brystmusklene.

 

Smalbenk er det samma som benkpress, men man har smalt grep. Dette gjørs for å trene triceps.

Når jeg trener triceps så bruker jeg en slik stang istedenfor vanlig;

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
T.F.T  Skrevet 28/04/2005 : 11:47

Ser hver gang jeg er på treninga folk som løfter rompa opp fra benken når de løfter. Ikke nok med det, men det er og noen som holder beina opp i lufta. Hvorfor gjør de det ?

 

Når de har beina opp blir løftet tyngre. Når man har beina nedi hjelper dette når du tar benkpress på grunn av at du bruker mange muskler i kroppen blant annet beina. Så når du kjører vanlig "spennes" hele kroppen og beina "hjelper" deg litt med løftet. Du får på en måte en liten effekt som en spent fjær, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Når man har beina i lufta så får du ikke hjelp av denne effekten, så det blir tyngre og kjøre settet.

 

Å løfte rompa er litt "juks". Når man gjør dette spennes ryggen mer opp og den bidrar litt til løftet. Et godkjent løft skal bena være nede i gulvet hele tiden, Rompa skal være nede i benken hele tiden og stangen skal ligge 1 sec. på brystet får den skyves opp igjen.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Snakk om framgang :ohmy::thumbup:

Åssen klarte du dette, har du noen tips?

Det ligger utrolig mange timer med trening bak, samt strengt kosthold og null alkohol/rusmidler. Sist jeg drakk var vel nyttårsaften. Har løftet serier på 80-100kg helt siden jul og det har gått lettere og lettere helt til jeg nå bestemte meg for å prøve nytt maksløft. Ble rimelig overrasket at jeg kom så høyt!

Lenke til kommentar
Da har jeg vært på trening. Satte som mål å makse idag og det gikk fint. Gammel rekord var 115kg x1, satt i desember. Kjørte disse settene idag: 80x8, 100kgx8, 120kgx6 og 140kgx2

 

Snakk om framgang :ohmy::thumbup:

Åssen klarte du dette, har du noen tips?

Kast i deg steroider så er det ikke no prob..

Lenke til kommentar
benkpress

 

Husk å ikke ta for mye på stanga.

det er SYKT.... overlevde han??? moste vel nesten hjertet han der hehe. brystkassa knakk det er 110% sikkert i hvertfall....

Tenk å være så dum å ta så mye mer enn det man egentlig klarer at man ikke klarer å holde stanga engang.. :ermm:

Han besvimte , forlite oksygen til hjernen.

Muskler (var) det nok av.

Lenke til kommentar
Vet ikke kor mye eg tar naa men tok 120 og noe som 16 aaring. :shrug:

sikkert :roll:

da skal du ha trent virklig mye. ingen mennesker er utstyrt med sterke nok muskler når de er 16år, uten å ha trent masse.

 

Du er ikke misunnelig du ?? :!:

 

120 i benken som 16 åring er fullt mulig.......

ja... 120kg når man er 16år er fullt mulig det

 

jeg er 15år veier 57kg og tar 100kg i benk...

 

men hadde nok klart mye mer hvis jeg hadde trent :hmm:

Endret av SiQux
Lenke til kommentar
jeg er 15år veier 57kg og tar 100kg i benk...

 

men hadde nok klart mye mer hvis jeg hadde trent :hmm:

Den der er veldig tvilsom du!

Jeg ser at dette er et tvilsomt tilfelle, men husk at det finnes talenter.. Noen har genene på sin side og har kanskje anlegg for akkurat benk. Det er ihvertfall ikke umulig!

 

SiQux: Hvis kroppsvekten din er SÅ LAV som du sier, burde både du og faren din være klar over at du antageligvis er et talent av dimensjoner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...