Marinius Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Synes det er merkelig at benk er styrkekrav for vgs jeg. En som aldri har trent før, greier nok ikke 30 reps av 50 kg. ont: Aner ikke maks, trener med 3 x 8 x 50 kg Endret 7. september 2013 av Marinius Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Klarte 100kg 1RM i dag i gymmen. #denfølelsen når du løfter tresifra for første gang (i benk...)! 4 Lenke til kommentar
voident Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 1RM per i dag på 160kg raw. Skal prøve på 170kg i slutten av denne måneden. 1 Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Sterkt! Hva er høyde, vekt og alder? Lenke til kommentar
voident Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 185cm / 100kg / 84-modell. 2 Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Tar vel nå rundt 125kg 1RM, men er litt kontrovers rundt hva som er riktig teknikk der jeg trener. Noen som vet? Dersom jeg kan løfte korsryggen fra benken, tar jeg 125, men dersom korsryggen ligger på benken hele tiden tar jeg 105-110kg 1RM. 187cm, 84kg, 93-modell. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 korsryggen skal være løftet opp under benkpress. det er for og lage spenn i løftet. sålenge rumpe og øvre del av rygg er i kontakt med benken så er det godkjent:) Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Okey, godt å høre! Takk Har også sett de som løfter med rumpa løftet, men dette blir da ikkje godkjent? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det er helt feil teknikk. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Huff, går dårlig med benk på meg i det siste, klarer ikke 3 sifret lenger, fokuserer for mye på løping og slikt, føler meg svakere Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvorfor løper du? Løper du hardt og mye reduserer du estimert levetid, og du bygger feil muskelfiber. Lenke til kommentar
Banesjakt Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Begynte å trene i januar, ble ikke seriøst før april, men sist jeg sjekka (2 måneder siden) så tok jeg 70 kg 1 gang.. Trener så og si aldri benk, men jeg gjør det i superset med 35-40 kg til failure etter 25-30 kg på dumbells 6-8 reps! Lenke til kommentar
Swarm Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) 191cm, 82kg, 22 år. 8-10 repetisjoner x 4 set på 80 kg. Jeg har ikke prøvd å makse siden jeg makset såvidt 80kg i januar. Skulle da kanskje klart 100kg nå? Edit: jeg tar ikke stangen helt ned inntil brystkassa. Ettersom jeg har hørt litt fram og tilbake om det, har jeg konkludert med at så lenge jeg tar armen ned i en 90 graders vinkel så trener jeg like godt muskelgruppene uten at jeg får vondt i skuldrene, noe som jeg var litt plaget med tidligere etter benkpress. Noen formeninger? Endret 21. september 2013 av Swarm Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hvorfor løper du? Løper du hardt og mye reduserer du estimert levetid, og du bygger feil muskelfiber. hmm? Har du noen kilder på dette? 191cm, 82kg, 22 år. 8-10 repetisjoner x 4 set på 80 kg. Jeg har ikke prøvd å makse siden jeg makset såvidt 80kg i januar. Skulle da kanskje klart 100kg nå? Edit: jeg tar ikke stangen helt ned inntil brystkassa. Ettersom jeg har hørt litt fram og tilbake om det, har jeg konkludert med at så lenge jeg tar armen ned i en 90 graders vinkel så trener jeg like godt muskelgruppene uten at jeg får vondt i skuldrene, noe som jeg var litt plaget med tidligere etter benkpress. Noen formeninger? Jeg anbefaler da at du sakte men sikkert makser opp til 100kg, gjør først 90kg. Hvis det er for lett, ta en pause, prøv 95, osv Anbefaler sterkt å ha en til å spotte deg når du makser. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 191cm, 82kg, 22 år. 8-10 repetisjoner x 4 set på 80 kg. Jeg har ikke prøvd å makse siden jeg makset såvidt 80kg i januar. Skulle da kanskje klart 100kg nå? Edit: jeg tar ikke stangen helt ned inntil brystkassa. Ettersom jeg har hørt litt fram og tilbake om det, har jeg konkludert med at så lenge jeg tar armen ned i en 90 graders vinkel så trener jeg like godt muskelgruppene uten at jeg får vondt i skuldrene, noe som jeg var litt plaget med tidligere etter benkpress. Noen formeninger? Du drar nok fint 100 ja. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg aner ikke hvor mye jeg tar i benkpress Jeg veier nesten 100 kg og jeg er ikke smellfeit så jeg tipper at jeg tar noe rundt der. Kanskje mer. Trening har aldri vært noe stas dor meg uansett så... Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 180 cm74 kgTipper jeg tar 67,5 eller 70 maks. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 191cm, 82kg, 22 år. 8-10 repetisjoner x 4 set på 80 kg. Jeg har ikke prøvd å makse siden jeg makset såvidt 80kg i januar. Skulle da kanskje klart 100kg nå? Edit: jeg tar ikke stangen helt ned inntil brystkassa. Ettersom jeg har hørt litt fram og tilbake om det, har jeg konkludert med at så lenge jeg tar armen ned i en 90 graders vinkel så trener jeg like godt muskelgruppene uten at jeg får vondt i skuldrene, noe som jeg var litt plaget med tidligere etter benkpress. Noen formeninger? Stanga skal helt ned til brystet ellers er det ikke en full repp. Hvis du får vondt i skuldrene er det teknikken som må fikses. Dra til deg skuldrene (stram midtre delen av øvre ryggen) og vri albuene dine innover mot kroppen så løftebanen din er der den skal være. Mulig du løfter altfor høyt opp på brystet. Stanga ned rundt vortene ! ;-) Lenke til kommentar
Swarm Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Med vekt på stanga vil jo albuen kunne bli presset mye lengre bak enn man greier uten vekter. Og en annen ting er at en med tynnere brystkasse vil man måtte bøye armene lenger bak enn en kraftigere type, og på grunn av dette er regelen at albuen ikke skal lenger bak enn 90 grader. Pluss at det er en dårlig belastning for skuldrene. Dette er bare det jeg har hørt mange bruke som argumenter, men jeg kan ikke selv bedømme hva som er riktig nå når jeg ikke er noen ekspert, men er veldig interessert i få mer svar på dette Lenke til kommentar
Akse Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det er ingen fasit på hva som er en full rep ved vanlig trening. Folk løfter litt forskjellig ut i fra hvordan kroppen deres er. I styrkeløft er det dog regler for hvordan er rep skal være. Men der er det ofte av ROM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå