Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Begriper ikke hvordan noen av dere greier å løfte så mye forhold til kroppsvekt\høyde.

F.eks en er 65-70kg, 180cm høy tar 80-90kg. Er ikke det ganske mye?

Vet ikke hva maksløftet mitt er, har aldri testet. Men er ikke nok til og imponerende verken meg selv eller andre. :p

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Min 5RM var 57,5kg da jeg testet for noen dager siden. Jeg har trent i 6 uker. Det vil si, jeg trente i fjor også, men ikke så seriøst. Så kom sommeren og jeg måtte jobbe nesten hele åpningstiden til treningssenteret og så kom skolen og jeg fikk en pause på 4 måneder.

Hittil er mitt beste 4x5 reps med 70 kg. Litt etter litt fortsetter jeg å øke. Jeg har aldri prøvd noe maksløft.

Lenke til kommentar

Begriper ikke hvordan noen av dere greier å løfte så mye forhold til kroppsvekt\høyde.

F.eks en er 65-70kg, 180cm høy tar 80-90kg. Er ikke det ganske mye?

Vet ikke hva maksløftet mitt er, har aldri testet. Men er ikke nok til og imponerende verken meg selv eller andre. :p

Jeg tror det er vanlig å ta rundt 80-90 kg uten problemer dersom man trener aktivt og veier rundt 70kg.

Det er 1-2 år siden jeg trente benkpress med stang, men trener ca 4x4 reps med 46kg på hver hånd med hantel. Sist jeg trente med stang, var ca 107.5 kg om jeg ikke husker feil.. Men foretrekker personlig enkelte manualer pga sikkerhet ettersom jeg liker å trene for meg selv.

Vekt 92kg, høyde 175.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Husk at teknikk er tingen i begynnelsen, derfor man øker så raskt.

Klarer du 65 nå er det lett 80 om du får noen til å lære deg teknikken.

På baseøvelsene kan selv de som er proffe brukt 3-4 mnd på å lære den og de hadde sansynligvis trenere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...