Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Vet ikke kor mye eg tar naa men tok 120 og noe som 16 aaring. :shrug:

sikkert :roll:

da skal du ha trent virklig mye. ingen mennesker er utstyrt med sterke nok muskler når de er 16år, uten å ha trent masse.

 

jeg har trent masse i mange år, og tar 115.5kg.

bruker ikke bol, så det går sakte, men sikker oppover :cool:

Jeg har bare frivekter, å vekta veier 25kg, denne tar jeg 60 ganger, så er jeg fulstendig pompa..

 

Gir dette mye dårligere effekt en ei tyngre vekt ferre ganger?

det gir mye dårligere effekt, enn om du skulle brukt tyngere vekter og tatt færre repetisjoner.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
120 kg i benkpress når ein er 16 år uten å ha trent er jo "litt" mykje.

nope. har man jobbet mye i skogen og er sterk i utgangspunktet spiser nok så er ikke det umulig... naboen han var sterk. jobbet i skogne fra han var 10 og gjør det enda (60år) han har ryktet på seg at han tok 150*3 i benk og 190*1 når han var 25... har sikkert tapt seg litt oppover åra

 

han er stor men han har ikke mye fett. har set ham sinna en gang og da tok han en tømmer stokk med diameter 40cm og lengde på ca 8-9m og løftet den over huet, og puttet den på hengeren.

 

han fikk ikke tak med kranen. hehe

 

jeg kødder ikke. er 100& sikert at jeg ikke kødder med ham ihvertfall.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
120 kg i benkpress når ein er 16 år uten å ha trent er jo "litt" mykje.

nope. har man jobbet mye i skogen og er sterk i utgangspunktet spiser nok så er ikke det umulig... naboen han var sterk. jobbet i skogne fra han var 10 og gjør det enda (60år) han har ryktet på seg at han tok 150*3 i benk og 190*1 når han var 25... har sikkert tapt seg litt oppover åra

 

men han er jo feit da. han er stor men han har mye fett. har set ham sinna en gang og da tok han en tømmer stokk med diameter 40cm og lengde på ca 8-9m og løftet den over huet, og puttet den på hengeren.

 

han fikk ikke tak med kranen. hehe

 

jeg kødder ikke. er 100& sikert at jeg ikke kødder med ham ihvertfall.

Når man har mye kroppsfett og er kraftig er dette "positivt" når det kommer til å det å løfte mye på helsestudioet.

 

Men hvem er det egentlig som har glede av å veie 140 kg, være en fleskebolle og ta 250 kg i benken. ?

 

Det er da mye bedre å veie 80 kg og ta 150 i benken f.eks.

 

Hjelper ikke å løfte masse hvis man er feit. For musklene synes ikke under alt fettet.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Men hvem er det egentlig som har glede av å veie 140 kg, være en fleskebolle og ta 250 kg i benken. ?

 

Det er da mye bedre å veie 80 kg og ta 150 i benken f.eks.

 

Hjelper ikke å løfte masse hvis man er feit. For musklene synes ikke under alt fettet.

var ikke det som var poenget heller. var jo bare at ingen trodde på snowDOG, så jeg bare hadde noen exempler som lignet litt på lager.

 

EDIT: mener ikke at det snowDOG sier er 100%sant men det er godt mulig. hva er egentlig vitsen med å ljuge her?

 

Når man har mye kroppsfett og er kraftig er dette "positivt" når det kommer til å det å løfte mye på helsestudioet.

positict når det gjelder helsestudio???? mener du at man ikke får stangen helt ned liksom? har jo noe der da.

 

BTW han veide 120 når han tok det. han har blitt STØRRE nå men det er vel mest ølmaga hehe. når han drev å "viste" seg og løftet så mye da var han ikke så fleske feit. fettet var godt fordelt. er ikke helt sikker jeg har jo bare hørt ryktr og sett bilder/film

 

hehe han knakk nesen til norges mestern i boksing :p men de sloss videre og da knakk han nesa..... :!: har faktisk sett film med det

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Vet ikke kor mye eg tar naa men tok 120 og noe som 16 aaring. :shrug:

sikkert :roll:

da skal du ha trent virklig mye. ingen mennesker er utstyrt med sterke nok muskler når de er 16år, uten å ha trent masse.

 

jeg har trent masse i mange år, og tar 115.5kg.

bruker ikke bol, så det går sakte, men sikker oppover :cool:

Jeg har bare frivekter, å vekta veier 25kg, denne tar jeg 60 ganger, så er jeg fulstendig pompa..

 

Gir dette mye dårligere effekt en ei tyngre vekt ferre ganger?

det gir mye dårligere effekt, enn om du skulle brukt tyngere vekter og tatt færre repetisjoner.

Kjenner du meg? Ka får deg til å VITE at eg ikke klarte det som 16åring? Trente veldig mye ja og faktisk fikk eg trene 3timer med en lærer i skoletiden. Hadde mye problemer med oppførselen og derfor fikk eg 3timer i studio med fyren. Anyways enkelte folk er bare kanon sterke uten at de selv trener noe særlig. 120kg i benken for en 16åring er MYE men er lite i forhold til de virkelige sterke 16åringer som faktisk konkurrerer.

Litt morsomt at eg nesten er like sterk som svogeren som pumper for harde livet mens eg sittet på ræven i flere år og aldri giddet å pumpe mer.

 

Jaja de som ikke tror på meg får bare gjøre det. Mye man kan si på nettet egentlig så eg skjønner skeptismen.

Lenke til kommentar
120 kg i benkpress når ein er 16 år uten å ha trent er jo "litt" mykje.

nope. har man jobbet mye i skogen og er sterk i utgangspunktet spiser nok så er ikke det umulig... naboen han var sterk. jobbet i skogne fra han var 10 og gjør det enda (60år) han har ryktet på seg at han tok 150*3 i benk og 190*1 når han var 25... har sikkert tapt seg litt oppover åra

 

men han er jo feit da. han er stor men han har mye fett. har set ham sinna en gang og da tok han en tømmer stokk med diameter 40cm og lengde på ca 8-9m og løftet den over huet, og puttet den på hengeren.

 

han fikk ikke tak med kranen. hehe

 

jeg kødder ikke. er 100& sikert at jeg ikke kødder med ham ihvertfall.

Når man har mye kroppsfett og er kraftig er dette "positivt" når det kommer til å det å løfte mye på helsestudioet.

 

Men hvem er det egentlig som har glede av å veie 140 kg, være en fleskebolle og ta 250 kg i benken. ?

 

Det er da mye bedre å veie 80 kg og ta 150 i benken f.eks.

 

Hjelper ikke å løfte masse hvis man er feit. For musklene synes ikke under alt fettet.

 

hva som er bedre av disse alternativene er vel strengt tatt opp til den enkelte. noen trener for å se bra ut, uten å bry seg særlig om hvor mye de løfter, mens andre igjen bryr seg om å løfte MYE uten å tenke særlig på hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...