Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål angående en øvelse en kompis har anbefalt meg i forhold til benkpress.

Øvelsen består basically av at når du er ferdig med 3 x 10, så lar du en (eller to) treningskompis(er) løfte stanga, men du tar imot vekten på vei ned. Så gjentar man dette til man er helt ferdig.

Går dette mest på triceps eller på bryst?

Lenke til kommentar

Det blir vel som "baklengs" benk? Isåfall spørs det hvor stort mellomrom du har mellom hendene. Nært går mest på triceps, bredt går mest på bryst.

Misforstår jeg?

Du har vel rett i at det er "baklengs" benk. Jeg prøver å ha en mellomting når jeg løfter, da jeg føler jeg har mest kontroll.

Men får prøve å holde bredere da det er brystet jeg primært vil trene.

Lenke til kommentar

negative reps du mener? lar stanga gå sakte ned og de hjelper deg med og løfte den opp igjen, med en vekt du egentlig ikke klarer..

går nok på de samme musklene, men jeg ville heller tatt benkpress med kloss eller med strikk varianter av benkpress. Veldig bra for triceps, og det er som oftest der folk sliten med styrken i benkpress.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående en øvelse en kompis har anbefalt meg i forhold til benkpress.

Øvelsen består basically av at når du er ferdig med 3 x 10, så lar du en (eller to) treningskompis(er) løfte stanga, men du tar imot vekten på vei ned. Så gjentar man dette til man er helt ferdig.

Det går på de samme musklene som trekker stanga opp(den konsentrisk styrken), men når du holder igjen trener du eksentrisk styrke, altså evnen til å bremse bevegelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...