NothinDoin™ Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 @ Crytek91: Chubbychubby ;-) Beklager for useriøs kommentar. Unødvendig tror jeg heller vi kaller det. 90kg er akkurat passe det, til å være 1.80.. For alt du vet så har han massiv styrke i bena elns. 1 Lenke til kommentar
benfa Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 175 cm høy veier 70 kg 18 år 1RM benkpress: 92 kg fornøyd! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg tok 100 før jul. Etter jul knappe 80. Pokker, sånn blir det hver sommer og hver jul. Må bli mer dedikert ass. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Spørsmål: Hvor mye tyngre er det å løfte 50 kilo på en frivekt enn på en maskin? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva vil du ha svaret i? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva vil du ha svaret i? Hm. Det er vel teknikken som avgjør kan jeg tenke meg, men det kan da ikke bare være det? La oss si at jeg tar 250 kilo på benkpressmaskinen, tar jeg da relativt enkelt 200 kilo på frivekt? Gi meg svaret i kilo/jævlighetsnivå/hvor lang tid tar det å få inn teknikken/pizza. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Haha, jeg aner ikke ass. Er sikker 100 faktorer som spiller inn. Tviler på det er noen faste % tyngre elns. Det vil nok være litt tyngre med benk for de fleste, men hvor mye kommer an på hvor sterk du er i støttemuskulaturen osv, Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 50 år, 220cm, 140 kg, makser 178. Eller ikke. ___ Lurer på en ting.. Beste plassen jeg fant å spørre på.. Er det bra eller dumt å ha bøyd rygg? Og klarer man faktisk å løfte mer ved veldig bredt grep? Det blir jo tyngre også da... Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Makser 50 kg, veier 57, 16 år, begynte å trene benk for et par uker siden. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Lurer på en ting.. Beste plassen jeg fant å spørre på.. Er det bra eller dumt å ha bøyd rygg? Og klarer man faktisk å løfte mer ved veldig bredt grep? Det blir jo tyngre også da... Med krum ryggen i svai løfter man mer. Og det er lov også i konkurrransesammenheng. Men pass på at skulderbladene og rompa treffer benken. Ved tunge løft er det også lurt å bruke belte for støtte opp ryggen. Jo smalere grep du bruker, jo mer bruker du triceps (bakredel av overarm) musklene. Og de er mindre og svakere enn brystmusklene. Løfter du med bredt grep, bruker mer av brystmustmusklene og tillegg blir "løfteveien" kortere. Men ved for bredt grep vil du også miste mye av momentet fra brystmusklene. Endret 31. januar 2011 av fAight 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 For det første: Man løfter ikke med krum rygg. Om noe løfter man med en ekstrem svai De aller fleste som benker utstyrsfritt benker ikke med et superbredt grep av grunnen som skisseres overfor. Et ordentlig oppspenn er absolutt å anbefale, det er mindre belastende for skuldre og man ligger mer stabilt på benken. Man klarer ofte å løfte flere kilo også. Flere kilo på stangen = sterkere i lengden Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du har rett. Krumrygg er jo det motsatte. Mente selvfølgelig med ryggen i svai, noe som også passer bedre til beskrivelsen min Lenke til kommentar
rbr Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er 1.68 høy Veier ca 65 kg 30 år. tatt 105 i benkpress. er fornøyd med det siden jeg ikke akkurat er en stor person Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Skal sies at det er en fordel å være liten da, mye kortere armer = kortere vei og løfte stanga. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har tatt 115 kilo engang. Men hadde ikke klart det nå. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 100kg for et par uker siden 20år. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 105 kg x 5...gikk veldig bra idag også. Prøve å makse neste uke. 115 kg? Lenke til kommentar
Fenderking Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Benkpress med bøyd rygg er vell egentlig litt fake benkpress. Løfter mer med bøyd rygg men tror ikke jeg ville skrøtt av å makse 13 kg med bøyd rygg. heller skryte av 122 kg med ryggen nedpå benken der den hører hjemme. Kunne vel kalt benkpress for skulder og rompepress heller. 50 år, 220cm, 140 kg, makser 178. Eller ikke. ___ Lurer på en ting.. Beste plassen jeg fant å spørre på.. Er det bra eller dumt å ha bøyd rygg? Og klarer man faktisk å løfte mer ved veldig bredt grep? Det blir jo tyngre også da... Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Benkpress med bøyd rygg er vell egentlig litt fake benkpress. Løfter mer med bøyd rygg men tror ikke jeg ville skrøtt av å makse 13 kg med bøyd rygg. heller skryte av 122 kg med ryggen nedpå benken der den hører hjemme. Kunne vel kalt benkpress for skulder og rompepress heller. 50 år, 220cm, 140 kg, makser 178. Eller ikke. ___ Lurer på en ting.. Beste plassen jeg fant å spørre på.. Er det bra eller dumt å ha bøyd rygg? Og klarer man faktisk å løfte mer ved veldig bredt grep? Det blir jo tyngre også da... Så lenge rompa er nedi benken er det helt korrekt...men ikke noe hiving med hoftepartiet nei...søk opp noen konkurranseløft på YouTube så ser du hvordan det skal gjøres! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå