Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før det skal være posetivt må man løfte mer enn egen kroppsvekt :thumbup:

 

Er ikke enig med deg. Såklart er det positivt å løfte mer enn seg selv, men synes du ikke det er positivt hvis noen perser 15 kg mer på 3 månder uansett maksløft?

Selvføleglig :thumbup: Å gå opp 15kg i maks benkpress på 3 måneder er veldig bra :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hva som er bra og ikke er nok litt subjektivt, for min del er jeg ikke fornøyd før jeg løfter 90kg igjen, deretter vil ikke noe være "bra" før jeg når 100kg. Noen er fornøyd med å løfte sin egen kroppsvekt, mens andre syns 1,5x egen kroppsvekt er bra. Alle har sine mål og sine preferanser. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig der Zlatan. "Ca 50" er et veldig usikkert tall. Kanskje får du opp 40kg 4-5 ganger, det betyr ikke på noen måte at du klarer 50 kg 1 gang - men det er kanskje lett å skrive på et diskusjonsforum...

 

Søskenbarnene mine, begge på 15 år - skal jeg teste en gang i sommer. Tviler på at de tar mye mer enn 40 kg.

 

Var vitne til de lokale fjortissenes benkpressing her om dagen på studioet der jeg trener. La på 60 kg og senka stanga 4-5 cm, og så opp igjen. Det kvalifiserte ikke engang som benkpress til høy kloss. Så gikk de rundt som aper hele gjengen etterpå, stilkene :p

 

Etter sånne standarer benkpresser vel jeg 100 kg :new_woot:

 

 

Lenke til kommentar

Tror det dere sier er bare kødd ass :p

14-15 år også tar dere 60-75? puh..

 

som jeg ser så trener 14-16 åringer eller eldre så trener de benk feil fleste av de trener med sprett også, så sier de at de har klart 70kg, men egentlig ligger de langt unna det..

 

men med en skikkelig matpakke og et bra program og bra teknikk så vil du nok komme langt over 60-70kg ;)

Lenke til kommentar

Tror det dere sier er bare kødd ass :p

14-15 år også tar dere 60-75? puh..

 

som jeg ser så trener 14-16 åringer eller eldre så trener de benk feil fleste av de trener med sprett også, så sier de at de har klart 70kg, men egentlig ligger de langt unna det..

 

men med en skikkelig matpakke og et bra program og bra teknikk så vil du nok komme langt over 60-70kg ;)

 

Å ta 60-70kg som 14-16 år er fullt mulig. Første maksinga mi når jeg begynte å trene var jeg nett fullt 16 år jeg tok 72kg greit da. Med rett teknikk

Lenke til kommentar

Ok, da kan jeg sikkert innrømme scoren min her :p Aldri egentlig tengt over at stanga veier noe så syns alle tok så ekstremt mye mer en meg her :p

 

Jeg tar da 60kg i benk, veier 70kg, vet ikke hvor høy jeg er, men sånn ca avnlig høyde..

20 år.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...