Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Noen er bare ikke så sterke i brystet. Veit om flere som tar mye bøy og mark, men som sliter i benken. Det er sikkert litt genetikk inne i bildet her ;) Men det er ikke noe å bekymre seg over. Benk sier ikke så mye om din generelle styrke.

Og om du har lange armer er det en kjempefordel i mark men noe drit i benken :p

 

Jeg tar bare 35 kg ca 2 ganger... men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer mer! På for eksempel markløft klarer jeg 60-70 kg og jeg er egentlig ganske sterk ellers, bærer mye osv.. Hva kan grunnen til dette være?

Det er ikke umulig å markløfte dobbelt så mye som det man benker ;) I hvertfall uten utstyr. Jeg har 115 i raw mark og 60 i benk, med andre ord omtrent samme forholdet som deg. Grunnen til at man tenker det er "lite" er jo fordi veldig mange trener benkrelatert i forhold til andre øvelser, og dermed er veldig mye sterkere i benk relativt sett. (case in point: folk som benker mer enn de bøyer)

 

Det kan selvfølgelig også være som Sir-Andy påpekte enkelte fysiske fordeler med i spillet. Er man svært pressterk og er "riktig" bygget for benk kan man også være veldig relativt sterk i benken.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

15 år

183 cm

79 kg ( :( )

 

75 kg i benk :dontgetit:

 

EDIT:

er dette bra, dårlig eller nøytralt?

 

Er jo selvfølgelig mange faktorer til som avgjør om det er bra eller dårlig.

Feks. hvis dette er første gang du løfter benk så er det veldig bra.

 

tja, ikke akuratt første gang ; ) kjøpte benken i høsten 2010 :)

har bare løftet litt "hobby" løfting. har ikke trent no serriøst egentlig

Endret av Aksel114
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...