Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke dokumentert mange skadetilfeller der 1RM-tester er utført med riktig teknikk og spottere. Men hvor god teknikk elever på VGS har er en annen sak. Da bør de kanskje vurdere 10RM for å estimere 1RM.

 

For eksempel ja, men 40 reps blir jo bare helt idiotisk.

 

Helt enig :) Husker jeg ikke feil er alt over 10 meningsløst og sier ingenting om ditt potensielle 1RM-løft.

Lenke til kommentar

Alt til forskjellig bruk.

Skal du måle utholdenhet sammen med styrke, så er det plutselig en helt annen sak.

Og 10RM hjelper heller ikke mye på som en indikasjon når man ikke har teknikken inne.

Det skal jo også et par treningsøkter til for å beregne sånn ca hvor mye vekter du skal ha på stanga for å løfte 10RM f.eks.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Alt til forskjellig bruk.

Skal du måle utholdenhet sammen med styrke, så er det plutselig en helt annen sak.

Og 10RM hjelper heller ikke mye på som en indikasjon når man ikke har teknikken inne.

Det skal jo også et par treningsøkter til for å beregne sånn ca hvor mye vekter du skal ha på stanga for å løfte 10RM f.eks.

 

Ja, det er en forutsetning å ha teknikken inne, men det er det for 1RM også. Men 10RM er ganske bra til å estimere maxløft :)

Lenke til kommentar

Tok såvidt stanga når jeg begynte å trene i april :p

60kg nå

55kgx3

 

70kg til juni er målet!

 

jeente 17år, under 160 lav, 63kg

 

Jøss, for en fremgang! :thumbup:

 

Fører du treningslogg på ett eller annet forum, evt opprett en logg her?

 

Gjorde på iform. Har blogg nå . Men da kan innleggene mine her inne knyttes opp mot identiteten min. Vil ikke det :p Går det an å slette innlegg her?

Lenke til kommentar

Tok såvidt stanga når jeg begynte å trene i april :p

60kg nå

55kgx3

 

70kg til juni er målet!

 

jeente 17år, under 160 lav, 63kg

 

Jøss, for en fremgang! :thumbup:

 

Fører du treningslogg på ett eller annet forum, evt opprett en logg her?

 

Gjorde på iform. Har blogg nå . Men da kan innleggene mine her inne knyttes opp mot identiteten min. Vil ikke det :p Går det an å slette innlegg her?

 

Aha, i see. Du får ikke sletta innlegg her selv nei. Da må du evt redigere vekk det som står eller kontakte moderator for full sletting.

 

Du kan jo sende på PM hvis du vil. Da er det jo ingen andre som ser det :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...