Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok 90kg på våren en gang. Nå kjører jeg 5x3 på 90kg. Maksen er jeg ikke sikker på. :)

 

20år.

178 høy.

Veier 75-76kg. Veide 79kg i vår. (sliter som en gris med og legge på meg igjen etter sommeren :thumbdown:! )

 

Trent i 3-4 år, aldri noe kjempe seriøst, har først nå startet og bli litt mer seriøs.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

tok 40kg 10ganger i dag, første gang jeg prøvde.

Høyde: 175

vekt: 70kg

 

Er det bra eller dårlig?

 

Det kommer selvsagt ann på alderen din og hvor lenge du har løftet vekter. Hvis du fortsetter å trene benk riktig en til to ganger i uka vil du uansett se en veldig god fremang!

 

For å kaste ut et ærlig svar er ikke det veldig bra. I testene på VGS måtte man ha 40 kg x 30 ganger for å få karakter 6, så nå vet jeg ikke hva du ville havnet på, men antakligvis ikke høyere enn en 3er. Men det er bare å begynnne å trene mer, så endrer det seg fort.

 

Forøvrig skal de sies at forholdene kan fort spille inn, har man ikke trent, varmet opp eller lignende kan 40 kg bli drit tungt, så det kan hende du bare trenger noen runder, så kanskje du vil gjøre det mye bedre allerede.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

tok 40kg 10ganger i dag, første gang jeg prøvde.

Høyde: 175

vekt: 70kg

 

Er det bra eller dårlig?

 

Det kommer selvsagt ann på alderen din og hvor lenge du har løftet vekter. Hvis du fortsetter å trene benk riktig en til to ganger i uka vil du uansett se en veldig god fremang!

 

For å kaste ut et ærlig svar er ikke det veldig bra. I testene på VGS måtte man ha 40 kg x 30 ganger for å få karakter 6

40KG x 30 ? Det er vel kravet for VG1 da vel ?

Med oss er det 40KG x 40 for en 6'er på alle tre årene, altså samme krav i første som i tredje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Fordi de ikke har lyst å cashe ut masse forsikringspenger til folk som skader seg i gymtimene? :tease:

 

Skulle man hatt en sånn type øvelse, ville maxreps i pushups uansett vært bedre.

Lenke til kommentar

Jeg vil understreke at det å løfte 40 kg mange ganger ikke indikerer hvor sterk muskelaturen er, men heller hvor utholden den er.

 

Vel, jeg vil understreke at en seksåring ikke kunne løftet 40kg 5 ganger uansett hvor utholden musklaturen hans er. Han må være sterk også.

Når det kommer til det stadiet der du faktisk klarer å løfte noen kg, så er det klart utholdenheten teller mer.

Lenke til kommentar

Du mener at en sterk 6-åring vil klare å løfte 40kg 5 ganger?

 

Nei, utholdenhet har ikke nødvendigvis så mye å si på maksimalstyrken din, ihvertfall ikke med så lav vekt.

En som løfter 100 kg i benk => Løfter mest sannsynligvis greit 40 kg 30 repetisjoner.

Personen løfter 40kg mange ganger fordi det er reltivt lett i forhold til hans eller hennes maksimale styrke.

Det krever ingen god utholdenhet i muskulaturen for å løfte én tung repetisjon, en øvelse som på en mye bedre måte viser hvor sterk man er.

 

Leno:)

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...