Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

For moro skyld så sjekket jeg litt på den utstyrsfrie rankingen på styrkeloft.no.

 

67,5 kgs løfter som benker 137,5 kg utstyrsfritt

En som har benket 180 kg på 96 kg kroppsvekt

 

.. og en dame på 67,5 kg med ustyrsfri pers på 90 kg ;)

 

Finnes mer for den som gidder å lete. Det er likevel noe misvisende å se på utstyrsfrie resultater da stort sett alle de beste løfterne konkurrerer - og perser - med utstyr.

 

Når det er sagt er jo et løft på stevne strengt vurdert, det skal ha markert stopp i bunn, ikke bevegelse på hodet eller bein, og det skal løftes på signaler. Om man derimot hadde tillatt gymløft med sprett og rumpeløft og nedoverbevegelser 3 steder i løftet så ville jo antall kg også vært mer ;)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det der er med benkpresskjorte. Han har 165 kg utstyrsfritt på trening :)

Har du lyst til å fortelle litt om hvordan denne skjorten fungerer? :) Evt. bøy-drakten også om du kan.

Jeg kan ta det i loggen min så det ikke blir alt for OT... Etter oppgavelevering ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du er ikke den eneste Dj_evelen. Jeg tar 55 kg x 6 i benken, det er vel rundt 60 en rep. Kroppsvekt på 75 kg, 176 cm. For tre måneder siden tok jeg 40 kg, så verden går fremover.

 

Jeg er nok ikke den eneste som har slanka seg ned fra tresifra, bare for å finne ut at man ikke er noe "styrke-vidunderbarn"  :blush:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...