Trollfjes Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg antar det er en del her som ljuger, selv om stoler på de fleste. Men det er noen som virker svært useriøse, folk som aldri har trent som er femten år som sier de kan benke 80-90 kg osv. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Vi prøvde for gøy rundt 80-100 kg.. Jeg klarte det.. ikke.. Tror jeg holder meg til 40 kg for øyeblikket. Har faktisk gått ned, sleit med å makse 55.. Endret 9. juli 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Så det på loggen din. Gratulerer så meget! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vi prøvde for gøy rundt 80-100 kg.. Jeg klarte det.. ikke.. Tror jeg holder meg til 40 kg for øyeblikket. Har faktisk gått ned, sleit med å makse 55.. Går du opp i vekt? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Har gått ned en-to kg nå tror jeg, har ikke trent på en stund. Skulle egentlig ut på en joggetur idag, men når jeg stod opp fikk jeg aldri tid. Skal se hva jeg får til imorgen. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Har gått ned en-to kg nå tror jeg, har ikke trent på en stund. Skulle egentlig ut på en joggetur idag, men når jeg stod opp fikk jeg aldri tid. Skal se hva jeg får til imorgen. Vel, det er jo ikke akkurat rart at du går ned i styrken på benkpress når du går ned i vekt så kjapt også. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Kroppen har en funksjon som kalles muscular memory. Dvs at har du løftet tungt og går ned, så er det lettere å trene seg opp igjen enn det vanligvis er. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Kroppen har en funksjon som kalles muscular memory. Dvs at har du løftet tungt og går ned, så er det lettere å trene seg opp igjen enn det vanligvis er. Har hørt om det og synes det høres fasinerede ut. Du som lager et intrykk om at du vet hva muscle memory er (orker ikke å søke opp akkurat nå) kunne du fortalt litt om det? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er jeg helt klar over, skulle bare ønske kroppen hadde en "dytte" funksjon, som dytter deg igang med treninga Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det kalles motviasjon altså... Så har vi også noen funskjonner som heter motviasjonsfaktorer som pleier å dytte igang treningen. Det er altså slike.. ja.. du vet. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) hehe. Jeg kan ikke forklare det faglig. Men jeg vet at den funksjonen er der. Jeg har gått lenge uten styrketrening pga militæret, og gått ned i så og si alt av styrke. Men det tar meg myyye kortere tid å øke i styrke og bygge muskler tilbake. Fremgangen blir rett og slett større og raskere enn den vanligvis pleier å være. Motivasjon er vel faktisk delvis rett. Viss jeg ikke tar feil, så er det hjernen/psyken som er hovedfunksjonen her. Endret 10. juli 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Finst de ikke noen syke store på 115kg ++ hær? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Finst de ikke noen syke store på 115kg ++ hær? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=989581&view=&hl=supremex&fromsearch=1 :p :p :p :p Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 hehe. Jeg kan ikke forklare det faglig. Men jeg vet at den funksjonen er der. Jeg har gått lenge uten styrketrening pga militæret, og gått ned i så og si alt av styrke. Men det tar meg myyye kortere tid å øke i styrke og bygge muskler tilbake. Fremgangen blir rett og slett større og raskere enn den vanligvis pleier å være. Motivasjon er vel faktisk delvis rett. Viss jeg ikke tar feil, så er det hjernen/psyken som er hovedfunksjonen her. Muscle Memory må vel være basert på hjernen/pysken og kroppen. Når du trener så øker du muskelcellen med muskelfibre, vann og karbohydrater (og annet smårusk). Når du slutter å trene så forsvinner inneholdet i cellen, men cellen krymper ikke. Så jeg vil tro at å fylle inneholdet i cellen vil gå nokså raskt, og før du vet ordet av det er du back on track. En celle som er "utrent" er liten, og der må du også gjøre cellen større. Men som sagt, kun inneholdet forsvinner, ikke cellen. (er ikke helt sikkert på det med cellen, men kan huske at jeg leste det en plass) Det andre jeg vil tro eller jeg vet er at pysken også spiller inn. Første gangene du trente så var du helt sikkert litt shacky i hendene og viste ikke helt hvor grensen din gikk, etter mange år med trening så vet du hvor grensen din er og er mye tryggere på deg selv. Når du begynner igjen kan du huske hvordan det var å trene som nybegynner og hvor mye kilo du løftet før du sluttet, og da vil det selfølgelig være mye enklere å nå målet, der det mentale spiller inne veldig mye på trening (som jeg skrev en tekst om). Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) 15 år 182cm over bakken Veier 75kg Maksa i sommer på 70kg, tror jeg tar 75kg nå Endret 20. september 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå