TheFighter94 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Men uansett, med det jeg veit er et bra kosthold, og masse trening, så må jeg for faen klare noe bedre enn litt over 55?! Øker i alle andre jævla øvelser bortsett fra benk som jeg toppen klarer å øke med 2 i annenhver jævla måned! - finn deg et bra treningsprogram - spis masse - tren 3 ganger i uka - så vil du nok se endringer Og ikke minst, tren hardt. Om du vil ha resultater så tren som det. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Men uansett, med det jeg veit er et bra kosthold, og masse trening, så må jeg for faen klare noe bedre enn litt over 55?! Øker i alle andre jævla øvelser bortsett fra benk som jeg toppen klarer å øke med 2 i annenhver jævla måned! - finn deg et bra treningsprogram - spis masse - tren 3 ganger i uka - så vil du nok se endringer Og ikke minst, tren hardt. Om du vil ha resultater så tren som det. så klart derfor jeg nevnte 5x5 men start lett og øk etter hver uke. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) 15 år Veier 70 kg 180cm Har trent på Spenst i ca 5 mnd, men ikke noe seriøse greier. Tenkte jeg skulle begynne med ordentlig trening og bra kosthold til høsten. Jeg kan si at jeg har trent benk VELDIG lite, har bare trent med manualer, da har jeg pleid å ta 22kg på hver hantel 3x8 Har ikke maksa enda, men jeg tar 50kg 3*8 Endret 7. juli 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ting Tar Tid vettu Men ikke så lang tid Bjarnemann: Om du får i deg nok proteiner har ingenting å si, så lenge du ikke får i deg nok kalorier i løpet av en dag, så vil ikke du vokse. Proteiner har mye å si, samme har kalorier også. Proteiner brukers til å vedlikeholde muskler og bygge/reparere muskler. Men hånd i hånd, med et kosthold som tilsvarer 3000-5000kcal i rein mat om dagen er det vanskelig å unngå proteiner. Selfølgelig har proteiner mye å si, det jeg ville fram til var at uten kaloriene så vil svært få vokse noe spesielt. Om du hiver i deg 300g protein om dagen og 2000 kcal, så vil ikke du vokse. Akkurat det samme gjelder om du hiver i deg 5000 kcal, og 30g protein. Du vil ikke vokse noe særlig. Se hva du skrev. Det vil være veldig vanskelig å få i deg maks 30g protein med 5000kcal. Det jeg mener, både kalorier, proteiner, fett og karbohydrater er viktig for å bygge. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ting Tar Tid vettu Men ikke så lang tid Bjarnemann: Om du får i deg nok proteiner har ingenting å si, så lenge du ikke får i deg nok kalorier i løpet av en dag, så vil ikke du vokse. Proteiner har mye å si, samme har kalorier også. Proteiner brukers til å vedlikeholde muskler og bygge/reparere muskler. Men hånd i hånd, med et kosthold som tilsvarer 3000-5000kcal i rein mat om dagen er det vanskelig å unngå proteiner. Selfølgelig har proteiner mye å si, det jeg ville fram til var at uten kaloriene så vil svært få vokse noe spesielt. Om du hiver i deg 300g protein om dagen og 2000 kcal, så vil ikke du vokse. Akkurat det samme gjelder om du hiver i deg 5000 kcal, og 30g protein. Du vil ikke vokse noe særlig. Se hva du skrev. Det vil være veldig vanskelig å få i deg maks 30g protein med 5000kcal. Det jeg mener, både kalorier, proteiner, fett og karbohydrater er viktig for å bygge. Ja, alt er viktig. MEN, det går ann å få i seg nok protein uten å ha fått i seg nok kalorier. Det er det jeg tror bjarnemann gjør... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hehe er veldig fokusert på det med proteiner, så går mye i shakes og kjøtt. Og melk Det som er tingen er at jeg kan ikke øke, for jeg ønsker å holde vektklassen min i den idretten jeg holder på med. Faktisk må jeg ned bittelitt nå Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hehe er veldig fokusert på det med proteiner, så går mye i shakes og kjøtt. Og melk Det som er tingen er at jeg kan ikke øke, for jeg ønsker å holde vektklassen min i den idretten jeg holder på med. Faktisk må jeg ned bittelitt nå Der har du grunnen. For å få fremgang må man opp i vekt! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Tenkte meg at det var noe slikt og det du konkurer i er jo vektklasser. Ser problemet ditt, men eneste løsningen blir kanskje ved å bytte ut fettet med muskler, så du holder den samme vekten mens du minsker på fettprosenet og øker i muskelprosent, dessverre må du ha en periode med mer kalorier. Eller så har jeg også hørt om disse advance kostholdene som skal gjøre deg i stand til å være på samme vekt mens du bytter ut musklene med fettet, noe jeg er skeptisk til. Men open-minded, les litt om det La oss si at du veier 70kilo og konkurer i 70 kilos klassen, men du bærer på %14 fett. Det beste hadde egentlig vært å slanke seg vekk med %4-9 med fett til du står igjen med %5-10 fett i en vekt av 60-65kilo. Så derfra tar du en clean bulk og sakte men sikkert beveger deg opp mot 70kilo igjen, på veien vil også få veldig godt med styrke. Endret 8. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Men jeg burde vel kunne forvente bedre enn 55 kg?! Spess når jeg leser om fjortiser her inne på 15 kg som løfter mer enn meg. Er de aper på steroider eller noe? Men litt økning har jeg da hatt, starta på 40 hehe Det jeg har holdt på med de siste månedene er 2 uker av og på med 500 kcal overskudd/underskudd. Det har forsåhvidt fungert greit Tenkte meg at det var noe slikt og det du konkurer i er jo vektklasser. Ser problemet ditt, men eneste løsningen blir kanskje ved å bytte ut fettet med muskler, så du holder den samme vekten mens du minsker på fettprosenet og øker i muskelprosent, dessverre må du ha en periode med mer kalorier. Eller så har jeg også hørt om disse advance kostholdene som skal gjøre deg i stand til å være på samme vekt mens du bytter ut musklene med fettet, noe som gjør meg skeptisk. Men open-minded, hør litt om det La oss si at du veier 70kilo og konkurer i 70 kilos klassen, men du bærer på %14 fett. Det beste hadde egentlig vært å slanke seg vekk med %4-9 med fett til du står igjen med %5-10 fett i en vekt av 60-65kilo. Så derfra tar du en clean bulk og sakte men sikkert beveger deg opp mot 70kilo igjen, på veien vil også få veldig godt med styrke. Er det jeg og har konkludert med, og som jeg etter beste evne prøver å få til Det som har funket best hittil for meg er det 2 ukers opplegget jeg skrev i denne posten som kom samtidig med in Lenke til kommentar
Knife Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vi steoride aper har egentlig bare spist alt vi har kommet over (i hvertfall jeg..) og sovet som et lite baby og trent tungt. Men sant det, 55 kilo etter 1 år med trening er ganske dårlig. Du startet på 40 og jeg klarte ikke engang 30kg Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Når sant skal sies tok jeg i min første benk rundt Januar. Før det trente jeg et sted uten benk Men mtp all treningen jeg da allerede hadde nedlagt i andre øvelser (regner med at arm og ryggøvelser ikke er helt bortkastet mtp benk:), den allsidige treningen jeg får gjennom boksing, og at jeg veier 70 kg, så burde jeg vel allerede da vært på minst 50? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det jeg har holdt på med de siste månedene er 2 uker av og på med 500 kcal overskudd/underskudd. Det har forsåvidt fungert greit Sånn rent bortsett fra at du ikke har blitt sterkere? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg har kun hatt økning nå i siste periode i benk, og jeg legger merke til at det gikk MYE fortere etter at jeg startet med 5x5, mye bryst, rygg og skuldertrening. Jeg kan legge på 2,5-3 kg annenhver uke. Det går temmelig fort. Sto vel stille på benken i ca. 1 år da jeg kjørte 3x10 i benken. Men ja, et sitat til deg Bjartemann er at det er en del folk her som benker mye mindre enn det de skriver. Ikke mist motet Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Men ja, et sitat til deg Bjartemann er at det er en del folk her som benker mye mindre enn det de skriver. Ikke mist motet Kaller du meg en løgner? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Men ja, et sitat til deg Bjartemann er at det er en del folk her som benker mye mindre enn det de skriver. Ikke mist motet Kaller du meg en løgner? Nevner han navnet ditt? Nei. Balto snakker nok generelt om folk her inne. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Men ja, et sitat til deg Bjartemann er at det er en del folk her som benker mye mindre enn det de skriver. Ikke mist motet Kaller du meg en løgner? Nevner han navnet ditt? Nei. Balto snakker nok generelt om folk her inne. Så alle lyver? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 han sa "en del folk", herregud.. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvordan kan han vite det? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er en antagelse. Foreslår at vi avslutter dette her. Dette blir bare for dumt, bench. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå