Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for noen uker siden sa jeg at jeg tok 50KG max men var ikke sikker. prøvde nå og 50kg var feil. klarte jaggu 75 og da var den nogenlunde balansert opp igjen. nå har ikke jeg peiling på om jeg gjorde det riktig men. når jeg skulle prøve MAX løft da klarte jeg å presse meg til å ta 80kg men da var stanga sjanglete og jeg hadde prøblemer med å holde den rolig. har ALDRI trent før 15år 75kg 174cm

 

EDIT: er klar over at jeg ødelegger meg totalt når jeg går så hardt på og aldri har trent før.....eller?

 

har heller ikke noen planer om å begynne å trene.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
for noen uker siden sa jeg at jeg tok 50KG max men var ikke sikker. prøvde nå og 50kg var feil. klarte jaggu 75 og da var den nogenlunde balansert opp igjen. nå har ikke jeg peiling på om jeg gjorde det riktig men. når jeg skulle prøve MAX løft da klarte jeg å presse meg til å ta 80kg men da var stanga sjanglete og jeg hadde prøblemer med å holde den rolig. har ALDRI trent før 15år 75kg 174cm

 

EDIT: er klar over at jeg ødelegger meg totalt når jeg går så hardt på og aldri har trent før.....eller?

 

har heller ikke noen planer om å begynne å trene.

Det er ikke farlig å teste seg de første gangene man tar benk. Men hvis fortsetter å presse max hver trening, eller annenhver trening får du garantert skader etterhvert. Vil du bli utholden, tren flere repetisjoner (10-15) , vil du bli stor (store muskler) tren få repetisjoner ( 4-8 ) Max løft kan praktiseres hver måned eller no.

Lenke til kommentar
Jeg begynte å trene benk for en uke siden ellerno, og jeg tar 60kg eller 50kg 10 ganger....

regner med å øke litt :p

 

edit: er 18...

Regner med at du øker 30% bare på noen uker.

I benkpress er det mye å hente på å ha riktig teknikk.

japp, har faktisk sett det...

har fått litt hjelp med teknikken, for jeg tok 55 før... så det er 5 kilo opp det :p

Lenke til kommentar

18 år, 75 kg.

Max - 90kg...

 

Første gangen jeg prøvde benk var på GK, og da tok jeg 80... Så ikke mye forbedring her i gården...(VK2 nå) Ikke at jeg har gått inn så hardt for det da, men hadde jo vært fett med 100!! :D

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
18 år, 75 kg.

Max - 90kg...

 

Første gangen jeg prøvde benk var på GK, og da tok jeg 80... Så ikke mye forbedring her i gården...(VK2 nå) Ikke at jeg har gått inn så hardt for det da, men hadde jo vært fett med 100!! :D

90 kg er bra ja.. Godt over oversnittet for menn generellt.

 

Når jeg får de nye proteinene mine og kreatinen min så er målet mitt over 90 kg iløpet av 2 mnd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...