MrL Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) 18 år, rundt 174 cm høy og veier ca 73 KG. Maxer på 90 pr i dag, klarte såvidt 80 for 6 uker siden. Målet er 100 til sommeren, har jeg like mye fremgang som jeg har hatt de siste 6 ukene skal ikke det være no problem Endret 24. januar 2009 av MrLG Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tok 100 KG i dag, starta på 62,5 for 5 måneder siden! Skrå og flat benk hjelper enormt, da støtte og stabliseringsmusklene blir sterkere m.a.o du tar mer i benken;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 14 år, 182cm og ca 74kg. Har trent med en kompis siden sommeren nå, vi tar hhv. 70 og 80. Lenke til kommentar
FreakAngel Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 24 år 178 cm 100 kg tar 45/50 kommer litt ann på dagsformen gittsann Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 17år, 182cm, 78,4kg(på slankern nå). Tok 77,5 før jeg begynte med deffingen, har ikke testet etter. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 22år, 186 høy og veier ca 85kg. Tar 2sett med 6x80kg. Hvor mye bør jeg klare i 1RM? Har aldri tatt meg bryet og teste Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) I overkant av 90 kg vil jeg tro. Du kan få et nøyaktig estimat hvis du googler frem en kalkulator, men det vil jo bare være et estimat uansett. Er forholdene optimale klarer du mer enn beregnet, men hvis du ikke har trent lavere reps før og er vant med å løfte ordentlig tungt, og at ikke alt er på plass den dagen klarer du litt lavere enn beregnet. 70 kg170 cm 19 år 100 kg Bra løft ift. kroppsvekt Perverst nick da Endret 2. mars 2009 av awkward Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 16år, 85kg Altfor mange folk tror at hvor mye du tar i benk er hvor "sterk" du er. Bad. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Utdyp deg mer nå. En person som tar mer i benkpress enn en annen er gjerne sterkere i pressøvelser og i bevegelser som krever pressing enn den som tar mindre. Men ja, benkpress er ikke noe mål for generell styrke over hele kroppen, hvis man i det hele tatt kan generalisere så grovt. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Utdyp deg mer nå. En person som tar mer i benkpress enn en annen er gjerne sterkere i pressøvelser og i bevegelser som krever pressing enn den som tar mindre. Men ja, benkpress er ikke noe mål for generell styrke over hele kroppen, hvis man i det hele tatt kan generalisere så grovt. I dagligtale er hvor "sterk" du er et mål for generell styrke. Så ja, jeg opplever at mange tror dette er ens generelle styrke. Vet ikke hvor noen får slike forvridde bilder fra men... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt OT men spør dere meg er 1RM i markløft den eneste måten å bedømme gymstyrke på. I benkpress kan man ha rumpa i været og bounce stanga hardt på brystet og si man tar X kg, mens en som også tar X kg kan kjøre den strict med stopp... I knebøy kan en gå kontrollert under parallell og gå opp, mens en annen kan kjøre halve bevegelsesbanen å hevde det samme... mitt poeng er at markløft er den eneste øvelsen hvor så godt som hvilken som helst form gir et godt bilde på styrken din, enten får du stanga opp dit den skal, ellers får du ikke. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Veldig enig i den, Ingar. Dessuten, markløft er vel den bevegelsen som imiterer vanlig fysisk arbeid best, og er dermed et greit referansepunkt. Jeg mener, essensielt så går markløft ut på å plukke opp en tung ting, og det kan overføres til mange andre objekter forutenom stang. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt OT men spør dere meg er 1RM i markløft den eneste måten å bedømme gymstyrke på. I benkpress kan man ha rumpa i været og bounce stanga hardt på brystet og si man tar X kg, mens en som også tar X kg kan kjøre den strict med stopp... I knebøy kan en gå kontrollert under parallell og gå opp, mens en annen kan kjøre halve bevegelsesbanen å hevde det samme... mitt poeng er at markløft er den eneste øvelsen hvor så godt som hvilken som helst form gir et godt bilde på styrken din, enten får du stanga opp dit den skal, ellers får du ikke. Vell, sånn er det jo i benkpress også. Stanga skal ned til brystet, og opp til punktet der stanga ligger. Klarer du ikke det, har du ikke fullført. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt OT men spør dere meg er 1RM i markløft den eneste måten å bedømme gymstyrke på. I benkpress kan man ha rumpa i været og bounce stanga hardt på brystet og si man tar X kg, mens en som også tar X kg kan kjøre den strict med stopp... I knebøy kan en gå kontrollert under parallell og gå opp, mens en annen kan kjøre halve bevegelsesbanen å hevde det samme... mitt poeng er at markløft er den eneste øvelsen hvor så godt som hvilken som helst form gir et godt bilde på styrken din, enten får du stanga opp dit den skal, ellers får du ikke. Du kan jo lage en "Hvor mye tar du i markløft? Vær ærlig!" tråd? Lenke til kommentar
rhaan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt OT men spør dere meg er 1RM i markløft den eneste måten å bedømme gymstyrke på. I benkpress kan man ha rumpa i været og bounce stanga hardt på brystet og si man tar X kg, mens en som også tar X kg kan kjøre den strict med stopp... I knebøy kan en gå kontrollert under parallell og gå opp, mens en annen kan kjøre halve bevegelsesbanen å hevde det samme... mitt poeng er at markløft er den eneste øvelsen hvor så godt som hvilken som helst form gir et godt bilde på styrken din, enten får du stanga opp dit den skal, ellers får du ikke. Vell, sånn er det jo i benkpress også. Stanga skal ned til brystet, og opp til punktet der stanga ligger. Klarer du ikke det, har du ikke fullført. Sprett på brystet og rompeløft gir veldig mange kg, kjenner til en som skryter av 130-140kg benken, tviler på at han hadde fått opp 100kg med stopp på brystet. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Litt OT men spør dere meg er 1RM i markløft den eneste måten å bedømme gymstyrke på. I benkpress kan man ha rumpa i været og bounce stanga hardt på brystet og si man tar X kg, mens en som også tar X kg kan kjøre den strict med stopp... I knebøy kan en gå kontrollert under parallell og gå opp, mens en annen kan kjøre halve bevegelsesbanen å hevde det samme... mitt poeng er at markløft er den eneste øvelsen hvor så godt som hvilken som helst form gir et godt bilde på styrken din, enten får du stanga opp dit den skal, ellers får du ikke. Vell, sånn er det jo i benkpress også. Stanga skal ned til brystet, og opp til punktet der stanga ligger. Klarer du ikke det, har du ikke fullført. Sprett på brystet og rompeløft gir veldig mange kg, kjenner til en som skryter av 130-140kg benken, tviler på at han hadde fått opp 100kg med stopp på brystet. At det blir 30 - 40 kg lettere med bouncing - Overhodet ikke! Muligens 10 - 20 kg lettere. Prøv selv! Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dro 3 reps på 130 i går...2 helt strikte...bomma litt på den ene..så måtte bounce litt...mål på 150 i løpet av året og det burde gå !! :-) Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Maks for ikke så lenge siden 70kg. 68kg benk, 1.69, 61kg, 14 år. 68kg alene. Torte ikke ta mer. Endret 4. mars 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå