Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen anelse på hvor jeg ligger mtp maksløft. Det finner jeg mildt sagt uinteressant.

Hvorfor det? Hva er målet med treningen din?

Det er bare et tall, dessuten så er det lett å miste fokuset på teknikken når man prøver å løfte maksimalt. Det aller viktigste er uansett at jeg mister en ordinær treningsdag dersom jeg skulle finne på å prøve meg på maksløft. ;)

 

Målet med treningen er å bli sterkere, noe jeg merker fra uke til uke via vanlig 8/5-repssett, i tillegg til å bygge litt volum slik at jeg tar meg bra ut i trange t-skjorter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Når jeg trener benkpress tar jeg en oppvarmingsserie med 35kg 10 reps og kjører deretter en pyramide med 50kg 8 reps, 50kg 9 reps og 50kg 10 reps...sliter da skikkelig på den siste men opp går den...;)

Kjører da i samme økta biceps, rygg, triceps og skulder i tillegg..Knalløkt! Avsluttes gjerne med en 40 minutters løpetur. Lønner seg å ta kondisjonstreninga/fettforbrenningstreninga etter styrkeøkta, da glykogenlagrene er noe tømt, sånn at kroppen kan konsentrere seg om å brenne fett og ikke den maten du puttet i deg før økta startet.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Avsluttes gjerne med en 40 minutters løpetur. Lønner seg å ta kondisjonstreninga/fettforbrenningstreninga etter styrkeøkta, da glykogenlagrene er noe tømt, sånn at kroppen kan konsentrere seg om å brenne fett og ikke den maten du puttet i deg før økta startet.

:thumbup:

 

Mulig det, men du vil få minimal fremgang i styrke og muskelvekst.

 

On topic: Tok 50 kg nylig. Det er en økning på 10 kilo fra da jeg først begynnte å trene, selv om jeg ikke trener benkpress. Kroppsvekt 66 kg.

Lenke til kommentar
Avsluttes gjerne med en 40 minutters løpetur. Lønner seg å ta kondisjonstreninga/fettforbrenningstreninga etter styrkeøkta, da glykogenlagrene er noe tømt, sånn at kroppen kan konsentrere seg om å brenne fett og ikke den maten du puttet i deg før økta startet.

:thumbup:

Mulig det, men du vil få minimal fremgang i styrke og muskelvekst.

 

Deathbound: Hvorfor mener du det? Har du kilder? Spennende problemstilling! :)

 

nipplecutter: Jeg har aldri tenkt på det på den måten! Også spennende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...