Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Lengden på armene har noe å si, ja. Men det er tullete å se på lange armer som en begrensning. Magnus Samuelson har gjort dobbel på 270 i benken og en singel på 300 UTEN skjorte. Han er ca. 2 meter høy og har på ingen måte korte armer i forhold til høyden heller.

 

For de som likevel synes det er kjipt med lange armer i benken kan jeg trøste med at det er en fordel i markløft.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
For de som likevel synes det er kjipt med lange armer i benken kan jeg trøste med at det er en fordel i markløft.

Lengre armer --> Lengre kropp --> lengre løftevei i markløft. Den optimale høyden for å løfte tunge vekter er vel mellom 175 og 180(+ noen centimeter).

Lenke til kommentar
For de som likevel synes det er kjipt med lange armer i benken kan jeg trøste med at det er en fordel i markløft.

Lengre armer --> Lengre kropp --> lengre løftevei i markløft. Den optimale høyden for å løfte tunge vekter er vel mellom 175 og 180(+ noen centimeter).

Noen har lengre armer enn andre selv om de ellers er like lange. Har man lange armer i forhold til kroppen har man en fordel i markløft og en ulempe i benken. Man må på ingen måte være mellom 170 og 180 for å løfte tunge vekter. Finnes verdensrekorder som er blitt satt både av kortere og høyere folk enn det.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
For de som likevel synes det er kjipt med lange armer i benken kan jeg trøste med at det er en fordel i markløft.

Lengre armer --> Lengre kropp --> lengre løftevei i markløft. Den optimale høyden for å løfte tunge vekter er vel mellom 175 og 180(+ noen centimeter).

 

 

hvor har du ifra at at optimal høyde er 175-180? armene er helt induviduelle, en person på 180 kan ha like lange armer som en på 160

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
hvor har du ifra at at optimal høyde er 175-180? armene er helt induviduelle, en person på 180 kan ha like lange armer som en på 160

Det er selvfølgelig individuelt når det gjelder armlengte, men de fleste favner ca. like langt til sidene som de er høye.

 

Geir M: Ja, det finnes unntak.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
armene er helt induviduelle, en person på 180 kan ha like lange armer som en på 160

Og dette. Det kan være tilfelle, ja. Men da snakker vi om freaks :)

Lenke til kommentar

snakker om freaks faktisk, en kompis av meg omlag 10 cm høyere og har ca like lange armer som meg, vil ikke akkuart kalle det freaks, hvis du ser på benkpress videoer så har de fleste korte armer og støre brystkasser? så alle de er freaks? og i tillegg at du sier at 95 % har like lange armer som lengde er bare maks synsing fra din side så spar meg a...

 

og hvem unntak har jeg drevet og trekt frem a?

Denne....

men tommelfinger regel er at man er at fra fingerspiss til fingerspiss når man står med arma ut, er høyden din, men det stemmer ikke alltid....

 

 

det stemmer ikke i 95 % av tilfellene, som fyren over her påstår..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
det stemmer ikke i 95 % av tilfellene, som fyren over her påstår..

Herregud. Skal du være så flisespikker stemmer det vel i under 0,1% av tilfellene. Utrolig få som favner nøyaktig like langt til sidene, som de er høye.

Lenke til kommentar
det stemmer ikke i 95 % av tilfellene, som fyren over her påstår..

Herregud. Skal du være så flisespikker stemmer det vel i under 0,1% av tilfellene. Utrolig få som favner nøyaktig like langt til sidene, som de er høye.

 

 

du som er flisespikker...når du kommer med tall som du ikke har peil på..

Lenke til kommentar
klarer 60 kg med manualer og 55 på vanlig benk... hvorfor har det seg slik?! Er ikke benk enklere enn manualer? (Har vel litt å si a jeg trener mer med manualer tho.. )

 

 

hva mener du ? 60 kg på hver arm eller 30 på hver arm? mest sannsynlig med det sistnevnte, synts forsjåvidt at benkpress er lettere enn hantler, en som løfter 100 i benk tar sannsynligvis ikke 50 i hantler på hver arm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...