Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på hva jeg tok i starten, men tipper det var rundt 45kg, ikke helt sikker egentlig :p

 

Har ikke prøvd å makse, men tar 60kg 3-4 ganger, så mulig jeg makser på 63-65?

 

Høyde: 161cm

Vekt: 57kg

 

Fra jeg startet med benk til nå har det gått 4-5 mnd =)

 

Faktiks fornøyd med hva jeg tar, mtp høyden min!

 

vel, nå er det jo sett på som en fordel å være kort når du benker, pga kortere løftebane ;)

 

 

det kommer da helt ann på armlengden din, og forholdet mellom bryst og arm, en liten kar kan ha lengre armer enn en høyere fyr...

 

Tror jeg faktisk aldri har sett en kort person ha lengre armer enn en høy person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I snitt er lengden mellom fingertuppene på langefingerene dine når du holder armene rett ut like lang som høyden din. Det vil selvsagt forekomme variasjoner.

 

Så i gjennomsnitt har en kortere person fordel av kortere armer i benkpress, men på den annen side, vil jo også mye annet være mindre.... i snitt... ;)

Lenke til kommentar

tja meg a, starte å trene når jeg var 14, trente som en tulling i ett og ett halvt år i min egen kjeller, trente ganske feil , men med ganske tunge vekter. tok 35 da jeg var 14.

gikk ned i vekt den perioden fra 72 til 60 kg pågrunnet uopdaget diabetes. siden jeg gikk ned soppas mye da var jeg ikke særlig sterk heller, tok 40 kg da jeg var 15 med en kroppsvekt på 60...

 

så starta jeg og trene mere seriøst sammen med kompiser, på trenings studio. når jeg var 16 veide jeg 63 kg. og tok 55 maks en gang, trente ganske heftig fra jeg var 16 til jeg ble 17 og tok hele 100 kg den sommeren med 1 rep, veide ca 72 kg da, men trente for mye , for lite søvn, ikke nok proteiner, så ble til att jeg ble helt utmattet og har ikke trent helt siden august nå, tipper jeg tar rundt 90-100 nå, veier forøvrig 80 nå. mye mye dårligere trent en jeg var i sommer.

 

planlegger å starte å trene om 2-3 månder igjen. jeg har lært:)

 

så vær forsiktig med å tren for fort fram over.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

hadde ikke vært på skolen på 1 måned, ble dårligere og dårligere hele tia, måtte på do hele tiden, drakk hele tiden, og var bare inne og så dårlig ut, min mor sa ifra så vi tok en lege-sjekk og jeg fikk den dårlige nyheten.

 

Har ingen konsekvenser for effektivitet av treningen om jeg klarer å holde blodsukkeret under kontroll noe jeg ikke alltid klarer, må ta mere hensyn til medisin-mat før trening osv så jeg ikke gjør feil da får jeg føling eller for høyt blodsukker ingen av delene er bra. får jeg føling er trenings økta fort over:P

 

mange er generelt i dårlig form som har diabetes inkludert meg så er kanskje ganske lite skole på meg...

 

men diabetes er ikke nødvendigvis noe hinder, beviset på det er att vi har olympia mestre med diabetes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ifølge denne kalkulatoren ligger jeg på rundt 80 i 1RM løft. Skal teste det over påsken, så kan komme med nøyaktig 1RM da. Er 21 år, 175 høy og veier 73 kilo.

 

Den kalkulatoren er jo helt på tryne da. Den sier jo at hvis du klarer 30 rep på 60kg så er du i stand til å ta 310kg.

 

EDIT:

Haha

20kg x 35rep = 365kg maks

20kg x 36rep = 741kg maks

20kg x 37rep = -25000kg maks

 

Hva skjer med den kalkulatoren?

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
tror den bare er beregnelig opp til 20 reps, skumleste litt over den.. tabellen gikk bare til 20 reps, så ganges det med koeffisenten ;)

 

Selv ved 20 reps synes jeg den høres veldig usakelig ut.

Jeg klarer ihvertfall 20 rep på 80kg og den sier da at jeg skal klare 170kg.

Lenke til kommentar
tror den bare er beregnelig opp til 20 reps, skumleste litt over den.. tabellen gikk bare til 20 reps, så ganges det med koeffisenten ;)

 

Selv ved 20 reps synes jeg den høres veldig usakelig ut.

Jeg klarer ihvertfall 20 rep på 80kg og den sier da at jeg skal klare 170kg.

 

Tror den bare funker opp til 10 reps, med tanke på at det allerede står inne.

Lenke til kommentar
tror den bare er beregnelig opp til 20 reps, skumleste litt over den.. tabellen gikk bare til 20 reps, så ganges det med koeffisenten ;)

 

Selv ved 20 reps synes jeg den høres veldig usakelig ut.

Jeg klarer ihvertfall 20 rep på 80kg og den sier da at jeg skal klare 170kg.

Haha, for en teit kalkis, jeg greier ca 20 reps på 80 kg men 170, no way ;)

 

Denne synes ejg er langt bedre, stemmer relativt bra på meg selv ihvertfall.

Lenke til kommentar
tror den bare er beregnelig opp til 20 reps, skumleste litt over den.. tabellen gikk bare til 20 reps, så ganges det med koeffisenten ;)

 

Selv ved 20 reps synes jeg den høres veldig usakelig ut.

Jeg klarer ihvertfall 20 rep på 80kg og den sier da at jeg skal klare 170kg.

Haha, for en teit kalkis, jeg greier ca 20 reps på 80 kg men 170, no way ;)

 

Denne synes ejg er langt bedre, stemmer relativt bra på meg selv ihvertfall.

 

Fordi den også går opp til maks 10 reps. Prøv det samme på den andre kalkulatoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...