Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir jo veldig omtrentlig men i overkant av 110 trolig. Her har du en kalkulator for gjøre om til 1RM: http://www.timinvermont.com/fitness/orm.htm

Skeptisk til presisjonen på denne. Jeg klarer ihvertfall ikke 7 repetisjoner på 80 % belastning.

 

Tok forøvrig 115 igår. Får prøve å ta 120 før jul.

 

Klarer 10x100kg, å ifølge kalkulatoren skal jeg da klare 133kg. Har ikke testet mer enn 120kg, noe som gikk greit. Men det var såpass tungt at jeg har vondt for å tro jeg hadde klart å legge på 13kg til å alikvel klare det. Tviler på jeg hadde klart noe mer enn kanskje 10kg til, å da på en god dag. Så egentlig så er den jo faktisk ganske nøyaktig. :blush: Tror nok den kanskje viser litt for mye, ihvertfall på meg.

Lenke til kommentar
Vet jeg kommer til å stå nokså stille rundt 100 frem til etter nyttår. Nå er det litt for mye stress med eksamener o.l. så blir ikke seriøst nok. Men etter jul blir det en ny runde med brutal sheiko-trening.

Haha, det er det dummeste jeg har hørt.

 

Jeg er snart ferdig med 2. uke med sheiko trening. Håper på å kunne ta minst 105 etter jeg er ferdig, men siden alt virker så lett så blir det egentlige målet 110.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Blir jo veldig omtrentlig men i overkant av 110 trolig. Her har du en kalkulator for gjøre om til 1RM: http://www.timinvermont.com/fitness/orm.htm

Skeptisk til presisjonen på denne. Jeg klarer ihvertfall ikke 7 repetisjoner på 80 % belastning.

 

Tok forøvrig 115 igår. Får prøve å ta 120 før jul.

Det er individuelle forskjeller på hvor repssterk man er i forhold til max-styrken. Kalkulatoren er selvsagt ikke dønn presis for alle, men den gir en god indikasjon i det minste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er 17år og tar 70 kilo i benken for tiden. Men nå trener jeg ikke spesielt mye bryst, egentlig lite vits å trene denne muskelen, da det er bare for show off ^^

 

Ja, en balansert kropp er noe tull.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa ikke noe om at den ikke var viktig. Selvfølgelig er det viktig med en vel balansert kropp.

Poenget var bare at muskelen brukes aldri i praksis i noen situasjoner. La oss ta et eksempel; rygg og bein kommer mye bedre med når man skal løfte en gjenstand med x antall kilo framfor brystmuskelen.

 

En vel balansert kropp er pent.

Lenke til kommentar
Det var ikke det jeg sa. Jeg sa ikke noe om at den ikke var viktig. Selvfølgelig er det viktig med en vel balansert kropp.

Poenget var bare at muskelen brukes aldri i praksis i noen situasjoner. La oss ta et eksempel; rygg og bein kommer mye bedre med når man skal løfte en gjenstand med x antall kilo framfor brystmuskelen.

 

En vel balansert kropp er pent.

 

Hvis du får no oppå, deg en stor bokhylle f.eks så kan det være litt småsmart og ikke ha brystkasse som en kylling (kyllingbryst) der har du prakisen din

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Slapp av gutta, Thewiz har akkurat funnet ut at benkpress ikke er den ultimate måten å måle styrke på. Han har bare en antifjortissperiode der bryst og biceps er de musklene som nedprioriteres skikkelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...