Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det ikke er slik her og jeg tviler på at det er så anderledes ellers i landet. Jeg trener 5 ganger i uka på treningsstudio (og jeg har trent på flere) og legger merke til hvor mye folk (gjennomsnittlig) i denne aldersklassen/fysikken tar. Selv sagt er dette å generalisere, jeg vet.

 

Så feks en normalbygdperson (sikkert i slutten av 20 åra, som så greit trent ut) som sleit tungt med 50kg i dag. riktignok noen reps, men still... bare 10kg ekstra er mye på benken. Pingle sier noen? Vel, mitt intrykk er at dette er normalt for en 17-18 åring, de første mnd. Men dette er min mening. Men for all del, legg ut videobevis - så skal jeg holde kjeft :cool:

 

rest my case :tease:

Endret av Johansson
Lenke til kommentar
Fordi det ikke er slik her og jeg tviler på at det er så anderledes ellers i landet. Jeg trener 5 ganger i uka på treningsstudio (og jeg har trent på flere) og legger merke til hvor mye folk (gjennomsnittlig) i denne aldersklassen/fysikken tar. Selv sagt er dette å generalisere, jeg vet.

 

Så feks en normalbygdperson (sikkert i slutten av 20 åra, som så greit trent ut) som sleit tungt med 50kg i dag. riktignok noen reps, men still... bare 10kg ekstra er mye på benken. Pingle sier noen? Vel, mitt intrykk er at dette er normalt for en 17-18 åring, de første mnd. Men dette er min mening. Men for all del, legg ut videobevis - så skal jeg holde kjeft  :cool:

 

rest my case  :tease:

9623262[/snapback]

 

Kan du eksemplifisere løftene du mener er kødd?

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det er normalt for en normalbygd person mellom 17 og 20 år å ta mellom 50 og 70 i benken.

9625088[/snapback]

 

Høres ikke så helt feil ut det nei. Regner selvsagt med vi mener utrent person her, altså en som ikke trener regelmessig.

9625605[/snapback]

Forbausende mange som trener en del i denne klassen også. Ihvertfall der jeg trener.

Lenke til kommentar

Er masse av de der jeg trener også. Var 2 stk der for noen dager siden. Skulle trene benk med 100kg. Han som spottet trente bicepsen like mye som løfteren trente bryst å triceps. Sto bare å måpte. Å så fornøyde de var etterpå. Satan, 100kg gikk jo kjempegreit. Sannheten var nok at han hadde ikke fått den opp en eneste gang hvis spotteren faktisk "spottet" å ikke løftet som en gal selv også.

Lenke til kommentar
Er masse av de der jeg trener også. Var 2 stk der for noen dager siden. Skulle trene benk med 100kg. Han som spottet trente bicepsen like mye som løfteren trente bryst å triceps. Sto bare å måpte. Å så fornøyde de var etterpå. Satan, 100kg gikk jo kjempegreit. Sannheten var nok at han hadde ikke fått den opp en eneste gang hvis spotteren faktisk "spottet" å ikke løftet som en gal selv også.

9629619[/snapback]

<3 Gutteklubb med trening med 7 set i benken hver der alle har 5-6 forced reps fra første set. Det eneste som nytter når man skal bli svær :!:

Lenke til kommentar
Litt offtopic til: Er det noe trening i forced løft? Pleier ikke gidde det mer enn et løft når jeg ikke klarer mer, men har noen kamerater som presser 4-5 forced og dem mener det er bra

9632447[/snapback]

Etter min mening er forced reps unødvendig og det skaper lettere overtrening og dårligere restutisjon, sånn som jeg ser det burde du stoppe når du ikke klarer mer eller stoppe før. Ser ingen hensikt med å kjøre forced reps, er vel bare litt for sitt eget ego.

 

Hvis du trener med forced reps er det vanskeligere og øke vekten til neste trening noe som også er negativt, siden progresjon er viktig når det kommer til muskelvekst og styreøkning.

 

Så du kommer lengere ved å være lat når det kommer til forced reps :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Litt offtopic til: Er det noe trening i forced løft? Pleier ikke gidde det mer enn et løft når jeg ikke klarer mer, men har noen kamerater som presser 4-5 forced og dem mener det er bra

9632447[/snapback]

Jeg tror nok det muligens kan være greit å gjøre av og til. Men det burde ligge en viss struktur bak treningsprogrammet. Jeg har ingen tro på å gjøre forced reps hver eneste trening for eksempel.

Lenke til kommentar
Trent siden starten av januar nå, maxer  90-95(maxa 90 for en liten stund siden... (trener med 4x8reps(4sett) med 70kg)

 

Veier 76.5kg

19år

 

Føler dog jeg burde økt(som i fast økning) mer i løpet av de 8månedene jeg har trent :(

9638888[/snapback]

 

Høres ikke så galent ut nei. Hva trente du med, å hva maxet du for 10 mnd siden da M@R7!N?

Lenke til kommentar
Sant det. 90% av folk har ikke disiplin, kunnskap og ikke minst vilje nok til å utnytte sitt potensiale.

9629589[/snapback]

Hva mener du med det? :S Bare fordi ikke du har det?

9640732[/snapback]

Uten at jeg kan svare for M`kululu, så mener han vell det han skriver. Og jeg er helt enig i hans betraktninger. Der hvor jeg trener er det kanskje bare 5% som kan klare å utnytte potensialet sitt. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Sant det. 90% av folk har ikke disiplin, kunnskap og ikke minst vilje nok til å utnytte sitt potensiale.

9629589[/snapback]

Hva mener du med det? :S Bare fordi ikke du har det?

9640732[/snapback]

Uten at jeg kan svare for M`kululu, så mener han vell det han skriver. Og jeg er helt enig i hans betraktninger. Der hvor jeg trener er det kanskje bare 5% som kan klare å utnytte potensialet sitt. :)

9640818[/snapback]

 

Kunne ikke M'kululu sagt det med engang? :yes:

Men det er jo oftest fordi flesteparten ikke har kropp til det, eller.. Gener da.

Lenke til kommentar
Sant det. 90% av folk har ikke disiplin, kunnskap og ikke minst vilje nok til å utnytte sitt potensiale.

9629589[/snapback]

Hva mener du med det? :S Bare fordi ikke du har det?

9640732[/snapback]

Uten at jeg kan svare for M`kululu, så mener han vell det han skriver. Og jeg er helt enig i hans betraktninger. Der hvor jeg trener er det kanskje bare 5% som kan klare å utnytte potensialet sitt. :)

9640818[/snapback]

 

Kunne ikke M'kululu sagt det med engang? :yes:

Men det er jo oftest fordi flesteparten ikke har kropp til det, eller.. Gener da.

9640968[/snapback]

Hva er det M`kululu kunne sagt, for å få deg til å forstå det bedre, som kengdal skrev da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...