Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg tar 80 i benk, er 16år :thumbup:

8632444[/snapback]

 

Keffør smiler du etter det? (ikkje meint kvervulantivt, men det er ikkje meget "bra" til å vere 16 år.. men dersom du ikkje har trent benk noko særlig er det bra :) Men skirv om dikka har trent eller ikkje :p

8659151[/snapback]

 

 

Er du helt svett i tryne eller? Selvfølgelig er det bra å ta 80 kg i benk når man er 16 år. Ta å post de kommentarene på et annet forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tar 80 i benk, er 16år :thumbup:

8632444[/snapback]

 

Keffør smiler du etter det? (ikkje meint kvervulantivt, men det er ikkje meget "bra" til å vere 16 år.. men dersom du ikkje har trent benk noko særlig er det bra :) Men skirv om dikka har trent eller ikkje :p

8659151[/snapback]

 

 

Er du helt svett i tryne eller? Selvfølgelig er det bra å ta 80 kg i benk når man er 16 år. Ta å post de kommentarene på et annet forum.

9586109[/snapback]

Kanskje litt gammel post du quoted, men 80kg er jo kjempebra for å være 16 år det :)

Lenke til kommentar

Ja, 80 er veldig bra for en 16-åring. Om det er ei jente det er snakk om. ;)

 

Er man derimot en gutt på 16 som bare har trent noen måneder og tar 80 har man potensiale til å bli ganske sterk. Men en har ingenting å skryte av enn så lenge.

 

En jeg kjenner tok 105 første gang han var på gymmet. Som 16-åring. DET er veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
80kg er helt ok for en på 15.Ikke spesielt bra, ei heller dårlig.

9600156[/snapback]

 

80 er veldig bra for en på 15 år. Spesielt hvis personen er normalt bygd og ikke er feit.

Lenke til kommentar

Når jeg leser mange av kommentarene i denne tråden, får jeg intrykk av at enkelte aldri har vært på et treningsstudio eller i nærheten av vekter. 80kg med frivekter vil jeg påstå er meget meget bra for en normal-bygd person i startfasen. Nå har jeg kun skumlest noe i denne tråden, men håper folket er klar over forskjellen på "manual-benk" og "maskin-benk" ... Mulig det står regler en plass, men kilo-messig blir jo dette en realtivt stor forskjell. Eks: "bånna" en maskin benk (100kg) forholdsvis greit (8x2) etter 3mnd (altså som nybegynner) når jeg trente (8x3) med 60kg på frivektene. Ellers så varierer jo maskinene også voldsomt... 1 ord; Teknikk :ohmy:

 

Edit: Bør vel legge til hva jeg tar. Nå er jeg ikke så opphengt i å "max'e" men tok 90kg i skråbenk, for et par mnd siden og er fornøyd med det :cool:

 

Johansson :)

Endret av Johansson
Lenke til kommentar
80 er veldig bra for en på 15 år. Spesielt hvis personen er normalt bygd og ikke er feit.

Ja, hvis det er første gang denne 15-åringen prøver benkpress. Ellers er det ikke veldig bra. Men relativt bra for en lettvekter.

 

Kan nevne at jeg tar 130 kg i benk. 8 repper med 47,5 kg hantler. 19 år, mellom 90 og 100 kg, 195 cm høy, trent mer eller mindre bra i 3 år. Det vil jeg si er helt ok. Ikke spesielt bra, ikke spesielt dårlig.

Lenke til kommentar
80 er veldig bra for en på 15 år. Spesielt hvis personen er normalt bygd og ikke er feit.

Ja, hvis det er første gang denne 15-åringen prøver benkpress. Ellers er det ikke veldig bra. Men relativt bra for en lettvekter.

 

Kan nevne at jeg tar 130 kg i benk. 8 repper med 47,5 kg hantler. 19 år, mellom 90 og 100 kg, 195 cm høy, trent mer eller mindre bra i 3 år. Det vil jeg si er helt ok. Ikke spesielt bra, ikke spesielt dårlig.

9603576[/snapback]

 

Hvor trangsynt er du egentlig? Bare fordi du tar mye i benkpress, betyr ikke det at alle andre en laget akkurat som deg. Selv vil jeg si at 80kg er meget bra for en 15-åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
80 er veldig bra for en på 15 år. Spesielt hvis personen er normalt bygd og ikke er feit.

Ja, hvis det er første gang denne 15-åringen prøver benkpress. Ellers er det ikke veldig bra. Men relativt bra for en lettvekter.

 

Kan nevne at jeg tar 130 kg i benk. 8 repper med 47,5 kg hantler. 19 år, mellom 90 og 100 kg, 195 cm høy, trent mer eller mindre bra i 3 år. Det vil jeg si er helt ok. Ikke spesielt bra, ikke spesielt dårlig.

9603576[/snapback]

 

Så alle prestasjoner i vektrommet skal måles i forhold til dine? Strengt tatt så bryr jeg meg ikke om hva du tar, det eneste jeg vil frem til er at du tar feil.

Lenke til kommentar
80 er veldig bra for en på 15 år. Spesielt hvis personen er normalt bygd og ikke er feit.

Ja, hvis det er første gang denne 15-åringen prøver benkpress. Ellers er det ikke veldig bra. Men relativt bra for en lettvekter.

 

Kan nevne at jeg tar 130 kg i benk. 8 repper med 47,5 kg hantler. 19 år, mellom 90 og 100 kg, 195 cm høy, trent mer eller mindre bra i 3 år. Det vil jeg si er helt ok. Ikke spesielt bra, ikke spesielt dårlig.

9603576[/snapback]

 

Vil si han sine tall var mer imponerende enn dine. Når du har trent i 3 år og er i den vektklassen så er ikke det så særlig å skryte av.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner tok 105 første gang han var på gymmet. Som 16-åring. DET er veldig bra.

9602402[/snapback]

En venn av meg tok 50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3 osv osv og helt opp til 100kg x 3 første gang han trente benkpress :cool: Er litt misunnelig på genene hans, han har bare trent i 2-3 mnd litt småseriøst nå og han er mye større allerede.

 

Så alle har ikke like bra gener.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hvor trangsynt er du egentlig? Bare fordi du tar mye i benkpress, betyr ikke det at alle andre en laget akkurat som deg. Selv vil jeg si at 80kg er meget bra for en 15-åring.

Hehe. Jeg har dårlig anlegg for benkpress. Nesten 2 m høy, lange armer, pinglete. Jeg brukte 16 måneder på å nå 100 kg. At jeg nå tar endel over gjennomsnittet kommer av god trening og god teknikk for å løfte mye.

 

Til 80 kg brukte jeg ca. 8 måneder, da trente jeg langt ifra optimalt. Veida da 80 kg og hadde nettopp fylt 17. Hvorvidt det er mer imponerende for en 15-åring som har trent f.eks. et halvt år å ta 80 kg enn 130 kg er for meg er lite vits å diskutere, men denne 15-åringen har nok endel bedre anlegg for benk enn meg.

 

Lambada: Jeg har heller ikke skrytt av det (noen løft å skryte av i forhold til vekt vil jeg aldri få, pga. høyden min), jeg nevnte hva jeg tar fordi det er det denne tråden handler om. Det jeg derimot kan skryte av er alle jeg har passert når det gjelder styrke i de åra jeg har trent. Kiloene kommer ikke gratis.

 

Hva jeg blir imponert av er forøvrig min business, og når man blir sterkere selv, og ser hva de virkelige talentene løfter, skal det mer og mer til før man blir imponert. Så ett spørsmål - hva tar dere som mener 80 kg som 15-åring er veldig bra i benkpress?

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Hvor trangsynt er du egentlig? Bare fordi du tar mye i benkpress, betyr ikke det at alle andre en laget akkurat som deg. Selv vil jeg si at 80kg er meget bra for en 15-åring.

Hehe. Jeg har dårlig anlegg for benkpress. Nesten 2 m høy, lange armer, pinglete. Jeg brukte 16 måneder på å nå 100 kg. At jeg nå tar endel over gjennomsnittet kommer av god trening og god teknikk for å løfte mye.

 

Til 80 kg brukte jeg ca. 8 måneder, da trente jeg langt ifra optimalt. Veida da 80 kg og hadde nettopp fylt 17. Hvorvidt det er mer imponerende for en 15-åring som har trent f.eks. et halvt år å ta 80 kg enn 130 kg er for meg er lite vits å diskutere, men denne 15-åringen har nok endel bedre anlegg for benk enn meg.

 

Lambada: Jeg har heller ikke skrytt av det (noen løft å skryte av i forhold til vekt vil jeg aldri få, pga. høyden min), jeg nevnte hva jeg tar fordi det er det denne tråden handler om. Det jeg derimot kan skryte av er alle jeg har passert når det gjelder styrke i de åra jeg har trent. Kiloene kommer ikke gratis.

 

Hva jeg blir imponert av er forøvrig min business, og når man blir sterkere selv, og ser hva de virkelige talentene løfter, skal det mer og mer til før man blir imponert. Så ett spørsmål - hva tar dere som mener 80 kg som 15-åring er veldig bra i benkpress?

9605747[/snapback]

 

 

90 kg

16 år

60 kg.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner tok 105 første gang han var på gymmet. Som 16-åring. DET er veldig bra.

9602402[/snapback]

En venn av meg tok 50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3 osv osv og helt opp til 100kg x 3 første gang han trente benkpress :cool: Er litt misunnelig på genene hans, han har bare trent i 2-3 mnd litt småseriøst nå og han er mye større allerede.

 

Så alle har ikke like bra gener.

9605175[/snapback]

Fyfaen for et freakshow? Alder og sånn ca. vekt på fyren?

Lenke til kommentar
Er 17år, og veier i underkant av 60kg. Har ikke prøvd noe særlig på en stund men tok 50 før jeg begynte å løfte mye vekter, regner med at jeg tar ca 55 nå  :)

(Er jente btw)

9607128[/snapback]

 

Sorry å måtte pirke, men det er frivekter det snakk om? Det er mye for å være chick.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner tok 105 første gang han var på gymmet. Som 16-åring. DET er veldig bra.

9602402[/snapback]

En venn av meg tok 50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3 osv osv og helt opp til 100kg x 3 første gang han trente benkpress :cool: Er litt misunnelig på genene hans, han har bare trent i 2-3 mnd litt småseriøst nå og han er mye større allerede.

 

Så alle har ikke like bra gener.

9605175[/snapback]

Fyfaen for et freakshow? Alder og sånn ca. vekt på fyren?

9609330[/snapback]

 

 

En jeg trente med engang i militære reppa 10 på 70 første gangen han var på gymmen. Han veide jo 140 også, høy, brei og feit.

 

Han begynte aldeig å trene, men fortsatte å kjøpe bæreposer med candy på butikken. Da spiller det liten rolle hva man tar.

 

Verdens beste frø forblir et frø om man ikke gir det næring.

 

Drøy han kompisen din, sett at det er reint ogsånn.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...