Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Synes nesten folk burde skrive deres egen vekt i tillegg til hvor di tar ettersom det er mye mer imponerende å veie 90kg å ta 140kg enn å veie 110kg og ta like mye. Relativ muskelstyrke ftw!

 

Just my 2 cents..

9045275[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i hvor mye man veier.

 

Etter min mening har det ingen ting med hvor mye du løfter.

 

Hvis en fyr er 190cm og veier noen kg mer enn en som er 170cm fordi han er høyere så vil jo ikke det gjøre løftet til han som er 190cm noe mer imponerende.

 

Kroppsvekt og benkpress hører ikke sammen.

 

Just my 2 cents..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DNA: jeg har sett du har skrevet veldig mye her inne i denne posten og diverse andre poster, og jeg synes du har utrolig mye bra å si :) dette her må jeg derimot si meg uenig i :S en person som veier 50kg(pga alder kanskje) og en som veier 90kg har ikke samme forutsetninger for å løfte like tungt, uansett om det er et tv, bildekk eller trillebår som blir forflyttet.

 

Vær så snill, korrekt meg gjerne om jeg tar feil, men foreløpig så er jeg 100% sikker på at jeg har rett.. Kom gjerne med en forklaring hvorfor om jeg tar feil, men jeg tenker: hvorfor ha forskjellige vektklasser i vektløft/strongman/bodybuilding da? Om det er fett eller muskler, begge deler veier, og en person som veier 100kg er vandt til å bære rundt på mer enn en på 50kg.

Lenke til kommentar

Vel som jeg sa har høyde noe å si og fett på kroppen har jo noe å si.

 

Hvis du har en fettprosent på 20% gjør ikke dette deg sterkere enn mannen i gata som veier 10kg mindre og har 10% fettprosent og begge har like mye muskler. Da vil ikke vekten deres ha noe å si iforhold til hvor mye de løfter.

 

Hvorfor de deler opp i vektklasser vet ikke jeg. Kanskje det skal være et system.

 

Men det jeg mener er at vekt ikke trenger å ha noe å si siden høyde og fettprosent er en stor faktor av nettop dette.

Lenke til kommentar
Hvorfor de deler opp i vektklasser vet ikke jeg.

9046303[/snapback]

Fordi folk godt under f.eks 100kg også skal ha en sjanse til å vinne konkurranser.

Vekt har ikke alltid noe å si, nei, men fettprosenten kan jo også være den samme, og en som veier mye mer enn den andre vil ofte ha et mye bedre grunnlag for å løfte tyngre.

Lenke til kommentar

Det er på en måte sant, JimRamse, og på en annen måte ikke.. Vektstanga skal ned på brystet uansett, og da hjelper det vel lite med korte armer? Det blir vel noe annet med fast-benker, da di har et punkt hvor di ikke går lavere. Hehe, husker jeg alltid skyldte på armlengden min da søstera mi benka mer enn meg.. :p

Lenke til kommentar
Selvsagt har det noe å si. Korte armer, så kommer ikke albuene så lengt ned før stanga treffer brøst kasse. Har en kompis med stor kasse, å korte armer. Ser helt vittig ut når han benker. :)

9047902[/snapback]

Jepp, det der har mye å si. Bare å se på styrkeløft videoer og slikt. Der vil man ofte se folk med digre kasser og korte armer slik at løftebanen blir veldig kort.

Lenke til kommentar
Synes nesten folk burde skrive deres egen vekt i tillegg til hvor di tar ettersom det er mye mer imponerende å veie 90kg å ta 140kg enn å veie 110kg og ta like mye. Relativ muskelstyrke ftw!

 

Just my 2 cents..

9045275[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i hvor mye man veier.

 

Etter min mening har det ingen ting med hvor mye du løfter.

 

Hvis en fyr er 190cm og veier noen kg mer enn en som er 170cm fordi han er høyere så vil jo ikke det gjøre løftet til han som er 190cm noe mer imponerende.

 

Kroppsvekt og benkpress hører ikke sammen.

 

Just my 2 cents..

9045861[/snapback]

 

Klart har det da, altså.. ein fyr på 190 som er tynn er kanskje senesterk, men ein anna kar som eg sikklig tettbygd og kraftigare på 180, veger gjerne meir, og har lett for å klare meir, for korppen hans er bygd opp annleis. døme: kammeraten min er nesten 190, tar nemmare 80 i benk, og veger ca 80 kg, eg er ca. 10cm mindre men veger 10 kg, meir. (altså ein meir tettbygd dud) eg tar over 100 kg i benk. (me begynnte å trene likt, og har trent sammen) så min teori er at det faktisk har noko å seie.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner veier 90kg og makser 80 kili i benker, jeg makser 17kg mer og veier 15 kg mindre. Vi har trent like lenge, 10mnd.

 

Jeg ville tro at vekt vil ha mer å si, i forhold til hvor mye man løfter, etter man har trent en stund.

 

Altså man må se vekta opp mot hvor lenge personen har trent.

 

La oss si en person aldri har trent i hele sitt liv, bare sitter å ser påtv mens han drikker pepsi og spiser potetgull. Vi later som om han veier 110 kg. Så har du en annen person som har trent fotball i 5 år og veier 70kg.

 

Hvem løfter mest i benken?

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar
En jeg kjenner veier 90kg og makser 80 kili i benker, jeg makser 17kg mer og veier 15 kg mindre. Vi har trent like lenge, 10mnd.

9066192[/snapback]

 

Når du spiller fotball så trener du faktisk ikke triceps og bryst ;)

 

 

 

Nå må du tenke deg om, det er forskjell på folks gener og arvematriale. Derfor veier du mindre og løfter mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...