Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ronnie Coleman driver med 6 reps, Jeff Willet tar 4-6 reps, Skip La Cour driver med 4-6 reps. Ikke kom her og si at de er powerliftere.

8940509[/snapback]

hvis du tror de driver på med 4-6 reps tilvanelig så tar du grundig feil.

Ett stort nøkkelord innen BB er variasjon! Er med på den et de kanskje

har kjørt sånne routines ett par ganger, men ikke ofte. Variasjon er viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn så trener alle jeg ramset opp med 4-6 reps hele tiden, bortsett fra Ronnie Coleman som trener med mange reps on-season for å ikke pådra seg skader og trener få reps off-season når han bygger muskler.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
For å si det sånn så trener alle jeg ramset opp med 4-6 reps hele tiden, bortsett fra Ronnie Coleman som trener med mange reps on-season for å ikke pådra seg skader og trener få reps off-season når han bygger muskler.

8943443[/snapback]

tvilsomt, tror de har stor variasjon! Alt kan variere fra dag til dag eller uke til uke, eller for den sak skyld månde til månde!.

Lenke til kommentar
tror ikke de fast holder seg til 4-6reps, det nekter jeg å tro:P

8943861[/snapback]

Jo det gjør de faktisk.

 

Begge trener med Max-OT sine prinsipper og de trener bare med dette.

 

Begge er faktisk noen av grunnleggerene bak Max-OT programmet som bygger på 4-6 reps.

 

De tror på at overbelastning av muskelen er det som får den til å vokse og ikke høye reps og tullete isolasjonsøvelser.

 

Begge trener bare 4-6 reps og trener for det meste baseøvelser.

 

Begge trener faktisk bare 30-45 min hver gang de trener og ikke mer enn 1 gang hver dag!

Endret av DNA
Lenke til kommentar
tror ikke de fast holder seg til 4-6reps, det nekter jeg å tro:P

8943861[/snapback]

Jo det gjør de faktisk.

 

Begge trener med Max-OT sine prinsipper og de trener bare med dette.

 

Begge er faktisk noen av grunnleggerene bak Max-OT programmet som bygger på 4-6 reps.

 

De tror på at overbelastning av muskelen er det som får den til å vokse og ikke høye reps og tullete isolasjonsøvelser.

 

Begge trener bare 4-6 reps og trener for det meste baseøvelser.

 

Begge trener faktisk bare 30-45 min hver gang de trener og ikke mer enn 1 gang hver dag!

8943873[/snapback]

så du sitter å sier at de har trent proft med samme treningsprogram i flere decades?

usannsynelig

Lenke til kommentar

Enig med DNA. Fårepsprogrammer er kjempe fint. 5x5 er glimrende. :)

 

Edit: Det DNA mener, er at man kan trene med samme treningsprogram, men i det minste ha progresjon. Her vil progresjonen være å fornyer belastningen slik at du får progresjon.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
tror ikke de fast holder seg til 4-6reps, det nekter jeg å tro:P

8943861[/snapback]

Jo det gjør de faktisk.

 

Begge trener med Max-OT sine prinsipper og de trener bare med dette.

 

Begge er faktisk noen av grunnleggerene bak Max-OT programmet som bygger på 4-6 reps.

 

De tror på at overbelastning av muskelen er det som får den til å vokse og ikke høye reps og tullete isolasjonsøvelser.

 

Begge trener bare 4-6 reps og trener for det meste baseøvelser.

 

Begge trener faktisk bare 30-45 min hver gang de trener og ikke mer enn 1 gang hver dag!

8943873[/snapback]

Sikkert riktig det, de er jo mer opptatt av å stappe i seg alle mulige type preperater og ulovlige stoffer, enn å faktisk trene ... :love:

Lenke til kommentar
så du sitter å sier at de har trent proft med samme treningsprogram i flere decades?

usannsynelig

8943887[/snapback]

Etter det jeg vet så har ivertfall Jeff Willet trent med samme program i flere år, men han har jo dritbra gener da. Han så vist ut som en som trener da han ikke trente med vekter og var under 16 år.

Lenke til kommentar

Her var det mye tull.

Bodybuilding er ikke en definisjon av hvor mange reps du tar, å si at å trene med 6 reps ikke er bodybuilding er bare så dumt at jeg ikke orker og kommentere dette noe utover det jeg skrev nå.

 

Når det kommer til dette med reps så er det klart 6 reps bygger bra med muskler.

Hva tror dere skaper mest skade på muskelen av 12 reps på 90 i benken eller 4 reps på 110? Og hva tror dere man blir sterkest av, så man kan løfte mer neste trening?

 

Veldig mange bodybuildere ligger på rundt 6 reps offseason, de trener da tungt. Og når er det de bygger mest masse, jo offseason. Når dere ser filmer fra de store gutta er dette onseason. En typisk bodybuilder film er fra 12 til 4 weeks out. Og det er klart at de ikke trener tungt i denne perioden pga skade risiko. Når du ligger i kcal underskudd, er det mye lettere å dra på seg skader en hvis man er offseason. Betennelser er også mer vanlig onseason. Kroppen er sliten og de trener for å bevare mest mulig muskelmasse, ikke får å bygge mest mulig masse. De trener ikke for å bli større 3 uker for mr.O. En annen ting som er vanlig er å høyne reppene jo nærmere man kommer konkurranse for å få mer cuts i muskulaturen. Hvor effektivt dette er kan vell diskuteres. Da det er flere og flere byggere som trener tung med få reps helt opp i mot konkurranse. Klart variasjon er best, og alle har jo en form for dette. Flere begynner kanskje på 12 reps og jobber seg ned over mot 6 reps utover offseason.

Og som sagt i konkurranse forberedelser(diett) legger de fleste seg noe høyere (la oss si 8 – 10)

Men alle byggeren jeg har snakket med sier det samme, det e den tunge treningen som bygger best ;)

Lenke til kommentar

ok, får bare bøye meg i støvet, men min mening kom litt skjevt ut i kengdals sine ører. Jeg sa ikke/mente ikke at det som definerer en bodybuilder er antall reps. Jeg sa at de fleste som bygger(Les, ikke vedlikeholder) bruker somregels 8-12 reps. I mine ører kommer 4-6reps ut som en powerlifter, noe som de fleste, mulig alle powerlifting routines består av... Har aldri hatt sansen for powerlifting/powerbuilding eller hva det kalles... Rett meg om jeg har feil, åpen for en diskusjon!

Lenke til kommentar

Selv hvis det var slik at få reps suger for å bygge masse (noe det selvsagt ikke gjør) ville det vært lønnsomt å kjøre det en del. Det er jo dette man blir sterkest av, og det vil gjøre det lettere for å øke i masse senere, da man kan trene med mye tyngre vekter på samme antall reps. 200 kg x 8 i benken vil selvsagt bygge mer enn 170 x 8.

Lenke til kommentar
For optimal muskelvekst 12- reps, punktum. Til utmattelse.

8956819[/snapback]

HAHA.

 

Mr. vet alt.

 

Faktum er at du ikke vet en dritt og 12 reps er bare noe du har lest et eller annet sted og har ikke leste alle sidene for saken.

 

Selvfølgelig vokser musklene bra med 12 reps, men det er ikke faktum at det er det beste for muskelvekst.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

6 tunge reps bygger mer muskel enn 12 reps, ut i fra det jeg har skjønt. Folk som ikke orker å diskutere, sier det fordi de ikke har noe konstruktivt å komme med. Personangrep er forresten lavmål, spesielt på Internett. Du hadde ALDRI sagt noe lignende til folk i "real life".

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
HAHAHAHAHA. Kjenner mange BB og er i miljøet (holder på selv).

Men variasjon er viktig, ofte kan man legge på noen reps for lure kroppen.

 

8956854[/snapback]

Har du noen gang lært deg hvordan vinne en diskusjon?

 

Du kommer ikke med: "Haha jeg vet alt, hold kjeft din taper fordi jeg kjenner bodybuildere"

 

Du orker ikke å diskutere for det du sier har du ikke noe peiling innenfor. Nå sier jeg ikke at jeg har så veldig mye mer peiling men jeg vet mange bodybuildere som trener med 4-6 reps som har bra fremgang og har noen kilder på det med lavt volum trening. Variasjon kan være viktig det, men noen trener rett og slett ikke med variasjon med reps og vokser som bare det.

 

Er tilogmed noen som trener dual factor program hvor de først har 2 dager upper/lower med få reps og lavt volum og tar en dags pause for å så trene 2 dager med mer volum og reps upper/lower.

 

Så det finnes ikke noen fasit på hva som er best, det er rett og slett hva som virker for den personen som er det som gjelder. Hvis han har bra fremgang med få reps så trener han med det, hvis han har bra fremgang med variasjon så trener han det.

Hvis han har bra fremgang med mange reps så trener han det.

 

Men hver så snill og komme med din side av saken.

Hadde vært morsomt å høre hva en i bodybuilder miljøet har å si om saken, er ikke noe vits å svare "hold kjeft" uten å si hvorfor 12 reps er best. Jeg vet det stimmulerer noen andre muskelfibere som er bra for muskelvekst, men kom gjerne med din side av saken.

 

Så her fikk du et konstruktivt svar tilbake, så jeg venter på et konstruktivt svar tilbake og :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

En post slettet grunnet brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...