Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Trening skal jo være slitsomt  :cool:

Jeg mener det kan være lurt å teste et benkprogram om styrken har stått stille i lengre tid.

8685074[/snapback]

Joda, det er sant, og det mener jeg også, men det jeg mente var at hvis man allerede har mange programmer å følge, så vet man å sette pris på litt frihet i gymmet, men det er bare hvis man ikke tar benken så høyttidelig. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Tren benkpress med få reps og legg på litt vekter hver uke og spis mye så vil du nok gå opp i benkpress.

 

 

Ikke noe vits med programmer spesielt for benkpress spør du meg.

 

Det finnes 1000vis av benkpress programmer, men hvor mange knebøy og markløft programmer finnes det? Ingen.

8684936[/snapback]

Russisk knebøyprogramgenerator, bare et eksempel.

 

Og så kan du egentlig ta med så og si alle styrkeløfterprogrammer ...

Benkpress er for overvurdert.

8684936[/snapback]

Det er jeg enig i :)

Lenke til kommentar

Men det er fortsatt den beste øvelsen for bryst pga med manualer bruker man for mye energi på å få dem opp og sabilisere dem.

Poenget er å dytte opp "tenk at man presser høyre og venstre biceps sammen" og ikke at man bruker triceps og dytter rett opp.

Man skal faktisk trene brystmusklen og ikke løfte mest kg med hjelp av triceps.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
:ohmy:  har du tenkt og trene så tung knebøy, 3 ganger i uka?  Det hadde ikke jeg klart.

8687777[/snapback]

Nei det har jeg ikke tenkt, men knebøyprogram finnes det mange av.

Lenke til kommentar

For litt over ett år siden klarte jeg 50kg 2 ganger. Har trena 10 ganger siden det tenker jeg. Og nå tar jeg 70kg. Eller jeg har et maksløft på 70 som jeg tok for litt siden.

 

Hvis jeg venter lenge mellom hver gang jeg trener så bygger ikke musklene så mye, men de blir bare bedre i styrke. Noe har nok med teknikk å gjøre, for hvis jeg gjør sånn jeg gjorde før klarer jeg såvidt 65kg. :thumbup:

 

Kan legge til at jeg veier mellom 65 og 70 kg, kanskje noe mere, evigheter siden jeg veide meg sist. Er 177cm høy (sist jeg målte meg)

 

Tok akkurat pushups og jeg klarte 39stk, og når jeg prøvde på nr 40 klarte jeg ikke en dritt, nesten blackout pga at jeg truer meg selv så mye.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

eg tar 43 kg.

 

kjønn: kvinne

veger: 48 kg.

 

tar i benkpress: 43 kg.

 

veit nokon forholdet mellom din egen vekt og hvor mykje du tar i benkpress.??

eventuelt hvor kan eg finne ut d. hvor mye må du ta i forhold til vekta di for at du kan si at du er sterk?? hva skal differansen være?

Lenke til kommentar
eg tar 43 kg.

 

kjønn: kvinne

veger: 48 kg.

 

tar i benkpress: 43 kg.

 

veit nokon forholdet mellom din egen vekt og hvor mykje du tar i benkpress.??

eventuelt hvor kan eg finne ut d. hvor mye må du ta i forhold til vekta di for at du kan si at du er sterk?? hva skal differansen være?

8756710[/snapback]

Kjempbra det :)

 

Har hørt så mye om at de som veier mer tar mer og har kommet fram til en konklusjon at det rett og slett er bullshit så lenge de ikke har mye mer muskler.

 

Hvis du klarer 43kg er det din kropp skal klare.

 

Men du burde kanskje gå litt opp i vekt, spise mer. Du veier litt lite.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
eg tar 43 kg.

 

kjønn: kvinne

veger: 48 kg.

 

tar i benkpress: 43 kg.

 

veit nokon forholdet mellom din egen vekt og hvor mykje du tar i benkpress.??

eventuelt hvor kan eg finne ut d. hvor mye må du ta i forhold til vekta di for at du kan si at du er sterk?? hva skal differansen være?

8756710[/snapback]

Kjempbra det :)

 

Har hørt så mye om at de som veier mer tar mer og har kommet fram til en konklusjon at det rett og slett er bullshit så lenge de ikke har mye mer muskler.

 

Hvis du klarer 43kg er det din kropp skal klare.

 

Men du burde kanskje gå litt opp i vekt, spise mer. Du veier litt lite.

8756729[/snapback]

 

 

hei. eg e veldig låg da.

høgde: 1,53 ca.

 

alder: 18 1/2 år.

trener ikkje så ofte benkpress. men du har kanskje rett. idealvekta mi ligger vel på 50 kg. trur eg. så kunne godt gått opp 2 kg. i allfall

Lenke til kommentar
Tar du din egen kroppsvekt i benk, kan du se på deg selv som relativt sterk etter min mening.

8756779[/snapback]

Tar selv kroppsvekta mi * 1,5 og er fornøyd med det. Tar 50kg mer enn jeg gjorde for 2 år siden, men tror jeg brukte en måned ellerno på å nå kroppsvekta, så det skal ikke så mye til fordet om det ikke er mange som tar den første gang

Lenke til kommentar
Men det er fortsatt den beste øvelsen for bryst pga med manualer bruker man for mye energi på å få dem opp og sabilisere dem.

Poenget er å dytte opp "tenk at man presser høyre og venstre biceps sammen" og ikke at man bruker triceps og dytter rett opp.

Man skal faktisk trene brystmusklen og ikke løfte mest kg med hjelp av triceps.

8686002[/snapback]

Det der skal jeg merke meg, bra sagt. Jeg tenker alltid på å "få den jævla vekta opp", jeg konser ikke på å bruke brystet korrekt.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode benkpressprogram?

8684894[/snapback]

Tren benkpress med få reps og legg på litt vekter hver uke og spis mye så vil du nok gå opp i benkpress.

 

 

Ikke noe vits med programmer spesielt for benkpress spør du meg.

 

Det finnes 1000vis av benkpress programmer, men hvor mange knebøy og markløft programmer finnes det? Ingen.

 

Benkpress er for overvurdert.

8684936[/snapback]

 

Tuller du? Det finnest haugesvis med spesialiseringsprogram for alt. Eg nevner i fleng: Nitro squat program, 5*5 modified squat program, Smolov makrosyklus.

 

Og for benken har vi jo: 8 weeks to a rechord bench (christian thibaudeau) BB's benkpressprogram, Og det eg kjøyrer for tida: Smolov junior.

Lenke til kommentar

tar 82 kg maks benkpress 1 RM

tar 100 i kbebøy maks 1 RM

tar 115 i markløft 1 RM

 

 

 

ble akuratt 17 år, veier 72 kg og er 178 høy. har trent i 4 år faktisk. starta tidlig med å løfte veldig lite vekt. har bare trent benk i 2 år.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det er jo bra det da. hvor lang tid har du brukt for å kunne ta 95 kg.?

 

Ca. 1 år, men kun trent benk aktiv et halvt +/-. Tok 70 for 6 mdn sia så er egentlig ganske fornøyd med progresjonen.

 

EDIT: Prøvde og skryte på meg kilo.

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...