Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er latterlig i benk! Tar latterlig mer i stangroing enn i benk.

8585010[/snapback]

Me too. Er dette veldig uvanlig da?

 

 

Rotator cuff tåler uendelig :D Kast på kast på! Tren benk 30 ganger i uka så blir du nok verdensmester!

8585010[/snapback]

Haha, da får du hvertfall Darwin Awards hvis du blir liggende med knust brystkasse, skuldermuskler avrevet og stanga på brystet.
Lenke til kommentar
Tok 92,5 her om dagen. Er 100 et urealistisk mål i løpet av sommerferien. Trener 2 ganger benk i uka nå, men så fort ferien begynner blir det 3 i uka tenker jeg.

8576873[/snapback]

Det er veldig bra for rotator cuff har jeg hørt. Men du har vell et balansert treningsprogram. :)

8583108[/snapback]

Er det virkelig så drøyt å trene benk to ganger i uka?

Lenke til kommentar
Jeg er latterlig i benk! Tar latterlig mer i stangroing enn i benk.

8585010[/snapback]

Me too. Er dette veldig uvanlig da?

 

Neppe. Jeg er meget mye sterkere i dra-øvelser enn pressøvelser. Generelt svak på skuldre og bryst, men relativt sterk i ryggen (syns ejg selv iallefall).

Lenke til kommentar
Er det virkelig så drøyt å trene benk to ganger i uka?

8585512[/snapback]

Det er ikke drøyt å trene benk 2 ganger i uken, hvis du trener motvirkende muskulatur tilsvarende. Men han sa i tillegg at han skulle begynne å trene benkpress 3 ganger i uken. Og jeg har mine tvil på at han har et treningsprogram som tar høyde for dette. :)

Lenke til kommentar
Så du mener muskler trenger 7 dager på å restituere seg, og alle treningsprogram og teorier som sier det motsatte er idiotiske?

8587154[/snapback]

 

Nei. Jeg sa at det og trene benk 3 ganger i uka syns jeg er idioti. Da er det bedre og heller trene dibs eller noe annet.

Lenke til kommentar
Så du mener muskler trenger 7 dager på å restituere seg, og alle treningsprogram og teorier som sier det motsatte er idiotiske?

8587154[/snapback]

 

Nei. Jeg sa at det og trene benk 3 ganger i uka syns jeg er idioti. Da er det bedre og heller trene dibs eller noe annet.

8587371[/snapback]

 

Styrkeløfterne vil nok si seg uenig i påstanden din. Dessuten er det idioti å slenge ut påstander i hytt og pine uten begrunnelse.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
Så du mener muskler trenger 7 dager på å restituere seg, og alle treningsprogram og teorier som sier det motsatte er idiotiske?

8587154[/snapback]

 

Nei. Jeg sa at det og trene benk 3 ganger i uka syns jeg er idioti. Da er det bedre og heller trene dibs eller noe annet.

8587371[/snapback]

 

"Å trene benk mer enn en gang i uka er etter mitt syn idioti!" sa du.

 

Utrolig mange, inkludert meg selv, merker bedre fremgang når kroppen trenes mer en 1 gang i uken. Mange som sverger til denne "Kun en gang i uka per muskelgruppe" ideologien, og den funker nok for mange, men det er langt fra eneste alternativ. Dette blir dog OT, så her er noe som er kvasitopic:

 

Ny rekord i hantlerpress: 2x34kg

 

Sykt digg å endelig kunne øke etter noen uker med stagnasjon, lurer på om det er tilfeldig at denne øken kom rett etter jeg skiftet fra en 3 split, til en 2split som kjøres 3 ganger i uken :hmm:

 

Håper det ikke er tilfeldig, og at jeg har mange uker med god fremgang forran meg!

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Jogginga hjelper nok lite på benkpressresultatene. Om dette er alt du trener bør du kutte ut den ene brystøkta og inkludere ei ryggøkt, om du vil beholde sunne skuldre. Får man innoverroterte skuldre ser brystkassa mindre ut også, som et lite tips til dere benk-glade ungdommer :p

 

Men å øke 10 kilo til på 3.5 måneder skal nok være mulig ja, når du øker såpass bra som du gjør allerede.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Hvorfor benk i det heletatt er så populært kan mann begynne å lure på...

8589001[/snapback]

Lurer jeg og på. Er sikkert fordi alle gutter ønsker bra bryst derfor tenker de med en gang benkpress.

 

Selv synes jeg knebøy er en ultimate øvelsen :D Favoritøvelsen min.

Lenke til kommentar

En slik diskusjon kan vi da godt ta her fremfor på PM så andre får ta del i den. Benkpress 3 ganger i uka er i overkant, men om man har et balansert program og man ikke trener særlig tungt og lenge når man først er på trening kan benk 2 ganger i uka gå an. Jeg har en frekvens på 1.5 gang per uke på brysttreninga, akkurat det samme som jeg har på ryggtrening og beintrening.

 

Jeg fatter heller ikke hvorfor benkpress er så populært, men er vel noe med de fleste gutter gjerne ser på brystmuskler/biceps når de skal måle hvem som er mest "mann". Jeg foretrekker også å bruke markløft f.eks. som et mål på styrke, men når dette er en benkpresstråd så får vi la være å gjøre det.

Lenke til kommentar

Benk er blant mine favorittøvelser. Ikke fordi jeg er spesielt god i den øvelsen (for det er jeg ikke). Men jeg synes rett og slett følelsen av å trene benk er bra. Jeg får også meget god kontakt med brystet under denne øvelsen, kjenner at det tar skikkelig. Kjører et 3 splittsprogram så hvor ofte jeg trener benk avhenger av hvor ofte jeg får trent, noe som igjen avhenger av hvor mye tid jeg har til overs. Men jeg trener aldri sjeldnere enn 3 ganger i uken. Vanligvis blir det 4-5, så da blir det vel ganske likt som Zethyr: ca. 1,5 gang per uke.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...