Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Du har et godt anlegg for aprilspøker også?  :D

8287576[/snapback]

everhuge sa at han tok 190kg for ikke så lenge siden, så enten er alt bare oppspinn, eller så tar han enkelt og greit 200kg. En spøk som er dedikert til 1. april er det iallfall ikke.

8287605[/snapback]

Han er faktisk en av mine bedre kamerater, og min trenings og kosthold mentor. Så ikke selv at han tok 200, da jeg ikke trener på Haralds. Men har sett han presse 180 x 2 eller 3 forrige vår.

 

Første gang jeg trente med han så han bare dumt på meg da jeg stillte meg bak for å spotte. Jeg spurte om det ikke var vanlig å ha folk bak når man tok benkpress. Han svarte: "Jaja, men dette er jo bare 100 kg". Det var jo selvsagt oppvarmingssettet hans haha.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
67,5 for 6, 70 for 4 og 72,5 for 2 reps. Begynner å møte veggen litt der nå. Må spise mer, legger ikke på meg. Veier 72 selv.

8301734[/snapback]

 

Du tar AKURAT like mye som meg :!:

Jeg veier 63 kg, trenger og legge på meg.

Hadde klart 75 maks, hadde det ikke vært for at jeg hadde løfta noen reps rett før jeg skulle prøve maks :)

skal prøve igjen om 1-2 mnd, satser på 80kg da ja :)

Lenke til kommentar
Du går ikke på kosttilskudd eller?

8269279[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre? :p

8269391[/snapback]

 

 

En som går på Protein pulver pleier vell å ha litt raskere framgang enn en som drekk vatten? : P

8269556[/snapback]

Vet du en gang hva proteinpulver er? :no::no:

 

Mja, Årdal sitt vatn er kåra til norges beste drikkevatn fra spring da! :p Såe!:p:P

Dessuten effekten av portein pulver i form av feitt, hjelper jo mest til med å bygge muskler.. du får volum, men du blir ikkje så fryktilig sterk av det føler eg, men det kan godt vera heilt feil altså:p

8269597[/snapback]

Du vet nok ikke heller hva det er? :no::no:

8269618[/snapback]

 

 

Er det rart at dagens generasjon faktisk tror de kan sitte foraen dataen med en shake i fanget og tro de blir arnold? - Ikke rart at proteinpulver er tidenes mest hypa kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Det funker for meg ;)

8304615[/snapback]

Prøvd å droppe den og heller satse på et godt kosthold?

8305708[/snapback]

 

Mulig jeg misforstod litt, men proteinshaken bruker jeg som et tilskudd til den vanlige kosten, som forøvrig er helt grei. Sitter mye foran dataen, men har en konstant fremgang i styrketreningen. Mulig han jeg siterte tenkte mer på de som tror at shaken alene er en muskelbygger, uten trening og skikkelig kosthold?

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Seriøst, har du prøvd maksløft 7 ganger innen så kort tid? Jeg oppfordrer deg, tren smartere!

 

For det første var det vel over en 2 ukers periode :p

For det andre, var ikke no for det andre.

 

Trener 5x5, og hvis jeg da klarer fler, tar jeg til jeg ikke klarer fler. Om det er "smart" eller ikke driter jeg i. Trener mest for det jeg synes det er morro.

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt 1RM i det siste, trener heller ikke med stang pga mangel på spotter.

 

For min del er det benkpress med hantler som gjelder, sist bryst trening kjørte jeg 5x5-8 med 60kg's hantlene.

 

Tipper jeg godt kan kjøre noen runder med 150kg+ på stanga, dette er bare rein gjetting altså.. blir bare dumt å sammenligne stang mot hantler.. da hantler er mye tyngre å trene med.

 

Blir overall mye sterkere med hantler merker jeg pga at man må bruke de sekundære musklene for balanse mye mer osv.. :)

Lenke til kommentar
Det funker for meg ;)

8304615[/snapback]

Prøvd å droppe den og heller satse på et godt kosthold?

8305708[/snapback]

 

Mulig jeg misforstod litt, men proteinshaken bruker jeg som et tilskudd til den vanlige kosten, som forøvrig er helt grei. Sitter mye foran dataen, men har en konstant fremgang i styrketreningen. Mulig han jeg siterte tenkte mer på de som tror at shaken alene er en muskelbygger, uten trening og skikkelig kosthold?

8306566[/snapback]

 

Jeg tenkte spesielt på de spirene som tror at shaken alene er en muskelbygger ja.

Meen, kan gjerne tenke på andre også. Rart man blir oppgitt når man leser poster på forum av 15-16åringer der de skriver: "pokker, kan ikke trene styrke idag. Har ikke mer proteinpulver."...

:no:

Lenke til kommentar
For min del er det benkpress med hantler som gjelder, sist bryst trening kjørte jeg 5x5-8 med 60kg's hantlene.

 

Tipper jeg godt kan kjøre noen runder med 150kg+ på stanga, dette er bare rein gjetting altså.. blir bare dumt å sammenligne stang mot hantler.. da hantler er mye tyngre å trene med.

8307084[/snapback]

 

Tipper du blir skuffa hvis du tror 150kg med mindre du er sykt dårlig med hantler iforhold til stang. Jeg tipper jeg kunne klart 60kg hantler 5x5-8 ihvertfall selv og tviler jeg klarer noe særlig mer enn 80 i benk m/stang.

 

EDIT: SELVEID ER VELEID. Får skylde på hard arbeidsdag og var utrolig sliten når jeg skrev det over ^^. Satt og tenkte på det når jeg spiste etter treninger nå så slo det meg at det kunne jo være 60x2 han mente :whistle:

Endret av hds
Lenke til kommentar
For min del er det benkpress med hantler som gjelder, sist bryst trening kjørte jeg 5x5-8 med 60kg's hantlene.

 

Tipper jeg godt kan kjøre noen runder med 150kg+ på stanga, dette er bare rein gjetting altså.. blir bare dumt å sammenligne stang mot hantler.. da hantler er mye tyngre å trene med.

8307084[/snapback]

 

Tipper du blir skuffa hvis du tror 150kg med mindre du er sykt dårlig med hantler iforhold til stang. Jeg tipper jeg kunne klart 60kg hantler 5x5-8 ihvertfall selv og tviler jeg klarer noe særlig mer enn 80 i benk m/stang.

8307525[/snapback]

 

Han har 60kg i hver neve, ikke til sammen ;) Tror nok 150kg med stang er realistisk.

Lenke til kommentar
For min del er det benkpress med hantler som gjelder, sist bryst trening kjørte jeg 5x5-8 med 60kg's hantlene.

 

Tipper jeg godt kan kjøre noen runder med 150kg+ på stanga, dette er bare rein gjetting altså.. blir bare dumt å sammenligne stang mot hantler.. da hantler er mye tyngre å trene med.

8307084[/snapback]

 

Tipper du blir skuffa hvis du tror 150kg med mindre du er sykt dårlig med hantler iforhold til stang. Jeg tipper jeg kunne klart 60kg hantler 5x5-8 ihvertfall selv og tviler jeg klarer noe særlig mer enn 80 i benk m/stang.

8307525[/snapback]

 

 

Kanskje du er dårlig med stang da veit du?

 

Kjørte 160kg med stang tidligere før jeg begynte med hantler, da riktignok med lavere rep-antall.. så 150+ i benk m/stang er nok ikke urealistisk med tanke på at det er en stund siden jeg kjørte det. :)

 

Jeg synes forøvrig at det er rart at du klarer å kjøre med 60kg's hantler og ikke klarer mer enn 80 med stang. :)

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har teknikken helt inne enda, så vet jeg ikke det absolutte maksimale jeg greier, men tok 65 kilo sist jeg prøvde. Jeg fikk jævlig vondt i ryggen da jeg reiste meg, så jeg tør ikke å hive på mer enda. Holder på å lære teknikken nå da, men tar ikke noe maksløft på en stund. Fokuserer dessuten ikke så mye på benkpress.

 

15 år, 100+/- kilo

4076256[/snapback]

Hmm. På disse to årene har jeg kommet meg opp til 115kg. Morsom lesning. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...