Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste gangen jeg har testa maksløft i noen øvelse var vel en av de aller første gangene jeg trente benkpress. Ser ikke vitsen med maksløft da det ikke er for noe annet enn skrytefaktor uansett. Om jeg skal trene tungt ligger jeg uansett godt over 1 rep per sett, aldri under 4.

Lenke til kommentar
Eneste gangen jeg har testa maksløft i noen øvelse var vel en av de aller første gangene jeg trente benkpress. Ser ikke vitsen med maksløft da det ikke er for noe annet enn skrytefaktor uansett. Om jeg skal trene tungt ligger jeg uansett godt over 1 rep per sett, aldri under 4.

8125836[/snapback]

Kan si meg enig i at mange skryter av sine løft, men det er jo også fint for å måle framgang.

Det kan jo også være veldig motiverende ;)

Lenke til kommentar

Om jeg en dag drar 6x5 med 90 kg i markløft, og så neste ryggtrening drar 100kg på 3 av settene men fremdeles 6x5, da er det både et mål på fremgang og motivasjon for meg.

Samme er det med benkpress, men der ser man det ikke like fort siden jeg trener med hantler, og siden jeg noen ganger er sliten i brystet når jeg begynner på benkpressen.

Lenke til kommentar

Måle framgang, ha noe å jobbe mot, motivasjon. Det kan gi en boost til framgangen å trene sammen med en som løfter omtrent det samme som deg som du konkurrerer med om det beste løftet.

Lenke til kommentar
Er 22. Benk, 190kg, lett.  :innocent:

8129017[/snapback]

Jeg lurer på hvorfor resten av informasjonen om deg forsvant, det så jo riktig så bra ut (om det er sant). Legg det eventuelt ut i maksløft-tråden. Forventer også et bilde i overkroppstråden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Han var da VELDIG svak i markløft i forhold til benkpress da :p

8131417[/snapback]

Allikevel er det en sterk prestasjon å ta 190kg i benkpress. Du skal ikke håne folk for at de prioriterer andre ting enn du gjør.

Lenke til kommentar
Han var da VELDIG svak i markløft i forhold til benkpress da :p

8131417[/snapback]

Allikevel er det en sterk prestasjon å ta 190kg i benkpress. Du skal ikke håne folk for at de prioriterer andre ting enn du gjør.

8131449[/snapback]

Helt enig.

Markløft har ingenting med benk å gjøre i denne sammenhengen da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...