Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har makset på 100 i ordinær benkpress og 105 i smalbenk (med armene vendt framover langs kroppen.) Det var i slutten av siste HST-program og etter det hadde jeg systematisk nedtrening (lettere trening med 15-25 reps for å holde styrken) i en uke før jeg startet på et nytt HST-prog. Så ble jeg sjuk i to uker uten noe trening så tar langt i fra det nå. Målet er selvfølgelig å komme opp på samme nivå om ikke litt høyere.

 

Veier 73 kg er 178 høy og 19år

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Tenker litt på å lage min egen benk :p Då kan eg trene litt meir benkpress heime også :] trener litt heime. Når eg først er på treningssenteret 1time og 45min på mandag og 45min på tirsdag går det oftast til å trene andre ting enn benkpress. Kanskje eg tar det på mandagen då eg har litt god tid. Men det blir jo litt lite av. Så eg lurer på å lage ein benk siden eg har manualer som er tunge nok til å trene bryst  :)  Er så digg å trene bryst. Merker fremgangen så voldsomt

8010502[/snapback]

Du burde ha minst en dag med hvile imellom treningsøktene. Prinsippet for å bygge musker ligger i å trene og bryte ned muskelfibre for så å hvile for å bygge opp igjen. For hver gang med nedbrytning og oppbygning øker muskelmassen litt om en spiser nok og får nok søvn.

Lenke til kommentar

eg veit.. Men eg har går siste året på ungdomsskulen. Og vi har sånn tilvalsfagtimer der vi er 3 stykker som trener inne på treningsrommet nedenfor skulen. Er ei sånn avtale som vi avtalte med rektoren. Var ein fyr i klassen som skulka så masse i 8. klasse. I 9. klasse slutta han å skulke så masse, men han hadde ikkje noko tilvalsfag, og han visste ikkje kva han skulle gjere, så han bare stakk til byen i dei timane.. Men så fikk vi lov til å begynne å trene der på det "styrkerommet" som det kalles. Om han skulka ein einaste gong, så var det tilbake til vanlig tilvalsfag, forming eller tysk osv.. Så vi fekk han til å slutte å skulke. Og siden han dreiv med styrketrening, passa det bra :p Så det var liksom sånn eg begynte å trene(utenom at eg hadde nokre manualar liggande heime frå før av), og dei tilvalsfagtimane er 2 timer på mandag og 1 time på tirsdag som er litt dumt akkurat det. Men ellers trener eg litt med heime ein gong seinare i veka. Har 15kg sett manualer, sånn stang EZ-stang heiter det kanskje? eller Z-stang med ca 60kg. :)

Lenke til kommentar
eg veit.. Men eg har går siste året på ungdomsskulen. Og vi har sånn tilvalsfagtimer der vi er 3 stykker som trener inne på treningsrommet nedenfor skulen. Er ei sånn avtale som vi avtalte med rektoren. Var ein fyr i klassen som skulka så masse i 8. klasse.  I 9. klasse slutta han å skulke så masse, men han hadde ikkje noko tilvalsfag, og han visste ikkje kva han skulle gjere, så han bare stakk til byen i dei timane.. Men så fikk vi lov til å begynne å trene der på det "styrkerommet" som det kalles. Om han skulka ein einaste gong, så var det tilbake til vanlig tilvalsfag, forming eller tysk osv.. Så vi fekk han til å slutte å skulke. Og siden han dreiv med styrketrening, passa det bra :p Så det var liksom sånn eg begynte å trene(utenom at eg hadde nokre manualar liggande heime frå før av), og dei  tilvalsfagtimane er 2 timer på mandag og 1 time på tirsdag som er litt dumt akkurat det. Men ellers trener eg litt med heime ein gong seinare i veka. Har  15kg sett manualer, sånn stang EZ-stang heiter det kanskje? eller Z-stang med ca 60kg. :)

8071020[/snapback]

Ah okey, kunne ikke gjetta at det var slik det hang sammen :) Det viktigste er jo at en trener og restitusjon får du jo resten av uka. Har hørt av en fagkyndig at det meste av restitusjonen er fullført 24-48 timer etter treningsøkta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...